arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

هر روز نهصد اشتباه پزشکي در بيمارستان هاي فرانسه رخ مي دهد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هر روز نهصد اشتباه پزشکی در بیمارستان های فرانسه رخ می دهد. شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: هر روز نهصد اشتباه پزشکی در بیمارستان های فرانسه به ثبت می رسد که چهارصد مورد از این اشتباهات قابل اجتناب است.

در این بین بویژه می توان از اشتباهات در اعمال جراحی، تجویز دارو و تشخیص بیماری ها نام برد.

پزشکان برای جلوگیری از پیشرفت برخی سرطان ها بلافاصله اقدام به عمل جراحی می کنند که شاید اقدامی اشتباه باشد.

پروفسور گی ولانسین متخصص اورولوژی دانشگاه پاریس دکارت درباره اشتباهات در اعمال جراحی می گوید: زمانی که برای عمل جراحی و بیرون آوردن غده یا دیگر اعمال ، بدن بیمار شکافته می شود به علت خونریزی شدید ابزارهای جراحی قابل مشاهده نمی شوند.

به این ترتیب مشکل می شود به یاد آورد که از کدام ابزارهای جراحی استفاده شده است.

به همین علت امروزه فهرست ابزارها تهیه می شود برای اینکه بدانیم از چه ابزارهایی استفاده کرده ایم و در پایان عمل جراحی این ابزارها شمرده می شوند برای اینکه مطمئن شویم در بدن بیمار جا نمانده اند.

mark علاوه بر این موارد، پزشکان در تشخیص برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات اشتباه می کنند و قبل از آنکه لازم باشد این بیماران را راهی اتاق عمل می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده در امریکا ، پانزده درصد موارد تشخیصی سرطان سینه اشتباه است.

این در حالی است که این رقم در تشخیص سرطان پروستات به شصت درصد می رسد.

این در حالی است که اعمال جراحی پروستات احتمال دارد پیامدهای وخیمی داشته باشد.

اما به هر حال هنوز تشخیص سرطان سینه به شیوه های کنونی به زیر سوال نرفته است و به لطف همین تشخیص ها زنان کمتری به علت داشتن غده های سرطانی جان خود را از دست می دهند.

نظرات بینندگان