arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خاش برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 94 با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات
 ریاست این جلسه را حسین فاتح و نظارت آن را آقایان بهزادی‌پور و صوفلو بر عهده داشتند. همچنین سمت دبیری این جلسه را مهندس خسرو جامعی (مدیرعامل شرکت) عهده‌دار بود. دراین مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 2100 ریال سود به ازای هر سهم به تائید حاضران جلسه رسید.

رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات
پیام هیات مدیره
در ابتدای این جلسه خسرو جامعی مدیرعامل سیمان خاش به ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 94 پرداخت و گفت: بیستمین سال فعالیت تولیدی شرکت سیمان خاش را در سالی که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی مزین بود با اتمام سال 94 به پایان رساندیم علیرغم سایه‌افکنی رکود تورمی بر اقتصاد و تولید کشور، مدیران این شرکت با برنامه‌ریزی و همت کارگران پرتلاش و حمایت سهامداران بزگوار توانستند از این گذرگاه سخت نیز عبور کرده و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.
توجه ویژه به امر بازاریابی و فروش با توجه به محدودیت بازار، مخاطرات فراوان منطقه‌‌ای، وجود رقبا و بعضا رقابت‌های ناسالم حاکم بر بازار داخلی و صادرات و پایش مستمر و بازاریابی گسترده را ایجاب می‌کند. حفظ سهم بازار داخلی علی‌رغم کاهش مصرف سیمان در سال 94 و تشکیل سبد صادراتی از برنامه‌های اجرا شده این شرکت می‌باشد.
توزیع 991 هزار تن انواع محصولات که حاکی از پوشش کامل ظرفیت و افزایش 4 درصدی نسبت به سال 93 می‌باشد، صادرات حدود 347 هزار تن انواع محصولات با رشد 11 درصدی نسبت به سال قبل آن، رشد 3 درصدی مبلغ فروش محصولات و کنترل قیمت تمام شده با رشد 8 درصد نسبت به سال ما قبل آن از شاخصه‌های ارتقای کمی و کیفی عملکرد می‌باشد که اثرات آن در ارزش بازار سهم شرکت کاملا مشهود می‌باشد.
رشد 10 درصدی EPS عملکرد سال 1394 و حصول رقم 2.155 ریالی، ناشی از عملکرد مطلوب شرکت در این سال مالی بوده  و انتظار می‌رود با ایجاد آرامش در بازار سرمایه شاهد رشد بیش از پیش ارزش سهام شرکت و خشنودی بیشتر سهامداران عزیز باشیم.
طی سال 1394 علیرغم مشکلات نقدینگی حاکم بر کلیه واحدهای تولیدی و الزام هیات مدیره به پرداخت به موقع و مطابق برنامه سود سهام، با بهره‌گیری مناسب از تسهیلات بانکی، مدیریت منابع مالی و تبدیل دارایی‌های غیرمولد در کنار عملکرد اجرایی مناسب که در سود عملیاتی با 2/1 درصد رشد مستتر است، سود غیرعملیاتی شرکت نیز تا حدود 23 میلیارد ریال افزایش یافته و رشد 57 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.
حفظ استانداردهای ملی و بین‌المللی از جمله IMS، ISO 17025 ، مشتری مداری سری ISO 10.000 و انجام ممیزی مرحله اول جهت دریافت استانداردهای انرژی سری ISO 50.000 و آغاز فرآیند بروزآوری برنامه استراتژیک جدید شرکت در سال‌جاری از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام می‌باشد.

کسب عناوین صادرکننده نمونه، واحد نمونه کیفی، واحد نمونه تولیدی حامی حقوق مصرف‌کننده، واحد نمونه صنعتی و معدنی، واحد نمونه صنعتی در حوزه محیط‌زیست و همچنین انتخاب شرکت سیمان خاش به عنوان شرکت برتر در بین 400 شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در دومین دوره رتبه‌بندی از افتخارات کسب شده در سال 1394 بوده که منجر به دریافت لوح تقدیر و تندیس گردید.
رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات

لازم است در حضور شما بزرگواران از کلیه مدیران، کارشناسان، کارکنان و کارگران عزیز شرکت به واسطه عملکرد مناسب در سال 1394 تشکر و قدردانی شده، از سهامداران گرانقدر نیز به واسطه حمایت بی‌دریغ و اطمینانی که به مدیران شرکت داشته‌اند سپاسگزاری نموده به تمامی ذینفعان و سهامداران عزیز برای تداوم روند بهبود و ارتقای روزافزون جایگاه شرکت در سالجاری اطمینان خاطر بخشیم.
اینک در راستای اجرای مفاد ماده 232 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوبه اسفند 1374 چکیده فعالیت‌های شرکت انجام گرفته در سال مالی منتهی به 1394/12/29 به شرح ضمائم پیوست به مجمع عمومی محترم صاحبان سهام تقدیم می‌گردد.

رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات
فعالیت اصلی شرکت سیمان خاش
الف: ایجاد و تاسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبی وابسته به آن، تهیه و تامین کلیه مواد و وسایل و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز این صنایع از داخل و خارج از کشور.
1- اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری از کلیه معادن موردنیاز این صنعت از قبیل سنگ آهک، خاک رس، سنگ‌گچ، سنگ آهن، سیلیس و غیره.
2- تاسیس شرکت‌های جدید و یا سهیم شدن در شرکت‌های موجود در جهت تعقیب اهداف شرکت.
3- انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی و تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی (صادرات و واردات) منجمله صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاهای تولیدی خود و کارخانجات سیمان کشور و شرکت‌هایی که به نحوی از انحاء در آنها سهیم بوده و یا مشارکت داشته باشد به خارج از کشور.
4- وارد شدن در معاملات سازمان بورس، سرمایه‌گذاری کوتاهمدت و بلندمدت نزد بانک‌ها، خرید و فروش اوراق قرضه یا مشارکت.
5- به طور کلی شرکت می‌تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی و تجارتی و صنعتی و خدماتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات فوق مربوط باشد، مبادرت نماید.

سرمایه
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 750 میلیون ریال (شامل تعداد 75.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 125 میلیارد ریال (شامل تعداد 125.000.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در سال 1389 افزایش یافته است.

رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادرات

وضعیت تکنولوژی کارخانه و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور  و جهان به شرح زیر است:
در سطح منطقه خاورمیانه شرکت سیمان خاش از تکنولوژی مناسبی برخوردار است که با تعمیرات اساسی و اجرای طرح افزایش ظرفیت به تکنولوژی روز دنیا بسیار نزدیک شده است اگر چه تغییرات تکنولوژیکی در این صنعت بسیار کند می‌باشد ولیکن شرکت درصدد ارتقای سطح تکنولوژی و بهره‌وری خود می‌باشد، پروژه‌هایی همچون افزایش ظرفیت بارگیری سیمان، گازسوزکردن، تصفیه آب صنعتی کارخانه، از جمله مواردی است که در این راستا آغاز شده است.

صادرات
رکودشکنی سیمان خاش در تولید، فروش و صادراتاز آنجا که رکود اقتصادی طی سال 94 پیش‌بینی می‌گردید لذا بر این مبنا توجه به بازارهای صادراتی از طریق افزایش فروش در بازارهای قبلی (افغانستان و پاکستان) و بازاریابی در کشورهای آفریقایی در سیاست‌های فروش قرار گرفت در سال 1393 میزان صادرات معادل 229.503 تن سیمان و 81.977 تن کلینکر بوده که با وجود اجرای سیاست‌های توسعه بازار صادراتی به 163.669 تن سیمان کاهش و 183.416 تن کلینکر افزایش یافت بدین لحاظ در مجموع شاهد رشد 11 درصدی نسبت به سال ماقبل بوده‌ایم. دستاورد صادراتی عمده در این سال افزایش میزان صادرات کلینکر بوده است که به نظر می‌رسد به لحاظ فروش فله و کمتر آسیب‌پذیربودن آن از سوددهی بالاتری برخوردار باشد همچنین به لحاظ مشکلات بارگیری در بنادر ایران و از سوی دیگر توجه بیشتر خریداران به کلینکر در سال آتی نیز صادرات کلینکر از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.


نظرات بینندگان