arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

بني اعتماد: متاسفانه دامنه رنجهاي برخي مردم هرروز افزايش پيدامي‌كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شب گذشته جمعه ششم خرداد ماه مجموعه «اريكه ايرانيان» ميزبان نيكوكاران ، ميهمانان و هنرمندان «موسسه مهرآفرين» بود كه براي دومين بار نشان ويژه نيكوكاري اين موسسه را اهدا مي‌كردند. در اين مراسم از افرادي چون رخشان بني‌اعتماد، سعيده قدس بنيانگذار موسسه محك و عباس موسوي ره پيما بنيانگذار دانشگاه فني ومدرسه شهر فومن تجليل درخوري به عمل آمد و نشان مهر آيين به ايشان اهدا شد
به گزارش انتخاب به نقل از امور رسانه اي موسسه نيكوكاري مهر آفريندر ابتداي مراسم ماني رهنما روي سن آمد و قطعايت زيبا از آثار خود و ديگران را اجرا كرد
او همچنين هنگام اجراي قطعه «چشماتو ببند يك‌بار» گفت: اين قطعه را به عشق همه كودكان خوب دنيا مخصوصا كودكان خوب ايران ساخته‌ام و آنرا اينجا اجرا مي‌كنم.
پس از اجراي رهنما، فرزاد حسني ـ مجري مراسم‌ـ روي سن آمد و بعد از چند دقيقه در سالن به دنبال ويژه‌ترين مهمان جشن رفت. «عزت الله انتظامي» كه از در انتهاي سالن وارد مي‌شد در حالي كه همه ايستاده او را تشويق مي‌كردند به دليل كسالت در همان رديف‌هاي ابتدايي نشست و حسني با ميكروفن بي‌سيم به سراغ او رفت. تا با كسب اجازه از مقام پيشكسوت انتظامي دومين مجلس را آغاز كند . آقاي بازيگر با عذرخواهي از اينكه نمي‌تواند روي سن حاضر شود، اظهار كرد: «خانم‌ها و آقايان! همه ما احتياج به محبت داريم، همه ما احتياج به كمك داريم. همه ما به مهر نياز داريم، ما كم مهر مي‌ورزيم و قبلا بيشتر اين كار را انجام مي‌داديم. درخواست من اين است كه اين انجمن‌ها را حفظ و به آنها كمك كنيم.»
اين سخنان انتظامي كه با لرزش صداي شديد او همراه بود، باعث شد كه چند نفر هم كه هنوز روي صندلي‌شان نشسته‌اند، بلند شده و انتظامي را چند دقيقه‌اي تشويق كنند.
مجري برنامه پس از سخنان انتظامي يادي نيز از مرحوم حجازي كرد و از حاضران خواست كه براي او صلواتي بفرستند.
فاطمه دانشور :تجليل از نيكوكاران مايه فخر انسان است
در ادامه مراسم، فاطمه دانشور مدير عامل موسسه مهرآفرين گزارشي از برنامه‌هاي اين موسسه قرائت كرد.
او با بيان اينكه اكنون موسسه بيش از 10 هزار عضو افتخاري دارد، خاطر نشان كرد: سال 86 كه «موسسه مهرآفرين» به صورت رسمي ثبت شد فكر نمي‌كرديم كه رشد آن تا اين حد سريع باشد. در طول اين سال‌ها ما 4500 حامي اصلي جذب كرديم و در كل در حال حاضر بيش از 10 هزار حامي افتخاري داريم.
وي ادامه داد: مهرآفرين كه نامش وامدار نام الهي است با مدد او تشكيل شده است. زمان تشكيل اين موسسه كودكان و مادران بي‌سرپرست پشت درها مي‌ماندند و اين حوزه متولي مشخصي نداشت اما خوشبختانه اكنون چنين وضعي را مشاهده نمي‌كنيم.
مدير موسسه مهرآفرين با اشاره به لزوم انجام كارهاي فرهنگي در ميان قشر ضعيف‌تر جامعه گفت: از بدو تاسيس لزوم تشكيل واحد فرهنگي را احساس مي‌كردم چرا كه مبارزه ريشه‌اي با جهل، كار فرهنگي مي‌خواهد. از سوي ديگر بايد در جامعه نسبت به مسئله زنان و كودكان بي سرپرست و مشكلات و مسائل آنها ايجاد حساسيت كرد. مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كرده است كه چهار ميليون كودك بازمانده از تحصيل وجود دارند كه به نظر من اگر اين سنگ بزرگ را برنداريم توسعه كشورمان غير ممكن خواهد بود.
دانشور همچنين با تجليل از نيكوكاراني كه اين موسسه را در اين سالها همياري كرده‌اند، بيان كرد: به كساني كه امروز نشان‌هاي نيكوكاري و تنديس مهر را مي‌گيرند مي‌گويم زماني كه نيت كار خير در شما تجلي پيدا كرد، شما نشانتان را از فرشتگان گرفته‌ايد و وقتي كه عامل نيكوكاري شديد در واقع شما نيرو و پرتويي از محبت الهي هستيد ما بندگان خدا نمي‌توانيم تجليل كاملي از شما انجام دهيم و اين تنها يك يادبود است. ما از نيكوكاران تجليل مي‌كنيم چرا كه داستان نيكوكاران مايه فخر و مباهات ماست.
مريلا زارعي: دور و برمان را نگاه كنيم كه سهمي از كسي در سفره‌مان نباشد
پس از دانشور مريلا زارعي سفير يار نيكوكاري «موسسه مهرآفرين» به روي صحنه رفت و گفت:
در اولين مراسم اهداي نشان نيكوكاري كه در تالار وحدت برگزار مي‌شد به عنوان ميهمان حضور داشتم و امروز به عنوان ميزباني كوچك در خدمت شما هستم. خدا را شاكرم كه اين توفيق را به من عطا كرده است.
وي ادامه داد: عده‌آي از ما به هر دليل سهم بيشتري از زندگي و دنيا داريم و سفره‌مان رنگين تر است اما عده‌اي سهمي از دنيا نگرفته‌اند كه ميزبان كسي باشند. بايد خدا را بابت اين لطفي كه به ما كرده است شاكر باشيم و دور و برمان را نگاه كنيم كه خداي نكرده سهمي از كسي در سفره‌ها مان نباشد. اميدوارم وقتي از اين مراسم بيرون مي‌رويم حداقل به شعاع خودمان، محيط پيراموني را نگاه كرده كه مبادا چنين سهمي كه گفتم در سفره ما نيز وجود داشته باشد كه اين مسئله بركت را در زندگي از بين مي‌برد.
وي در پايان سخنانش با اشاره به فيلمي كه از بازديد آنها از روستاي كوتيج پخش شد گفت: من نمي دانستم كه قرار است از كارهايي كه مي‌كنيم فيلمي گرفته شود. اما فردي به من گفت كه در مورد كارهاي خير ريا معنايي ندارد و در واقع نوعي تبليغ به حساب مي‌آيد. وظيفه ما در عرصه هنر، تبليغ ن مهر ورزي نيكوكاري است
حسن بيادي: پرنده خير دو بال دارد كه ...
در ادامه اين مراسم فاطمه دانشور، حسن بيادي و امير آقايي از طرف موسسه از كساني كه به طور منظم به پروژه‌هاي نيكوكاري مهرآفرين كمك‌هاي نقدي و غير نقدي داشته‌اند تجليل به عمل آوردند.
در اين بخش از مينو كلانتري ابراهيم خليلي ، اردلان مومني و شركت ميتسوبيشي ژاپن براي در اختيار گذاشتن مكاني براي آموزش افراد تحت پوشش موسسه تقدير به عمل آمد.
حسن بيادي نايب رييس شوراي شهر تهران پس از اين تجليل با تشكر از دست اندركاران مهرآفرين و حاضران در سالن گفت: جبران خليل جبران در كتاب پيامبر و ديوانه مي‌گوند كه پرنده خير دو بال دارد، كه يك بال او دهنده و بال ديگر او گيرنده است. ما بايد از كساني كه خير خيرين را قبول كرده و به سرمنزل مقصود مي‌رسانند تشكر كنيم.
در ادامه نيز از فريده صباغ،‌ حميدرضا مختاريان، فريبا قوامي پيروز محمد حسين فخري ، عليرضا بيطرفان ،‌احمد حسيني آرام و سيروس غفوريان شهرام فخار و حسين سليمي به دليل حمايت‌هاي آنها از افراد تحت پوشش موسسه مهر آفرين تجليل به عمل آمد.
بني اعتماد: متاسفم جايي كه بايد دوربينمان روشن باشد، اينگونه نيست
پس از اجراي مراسم‌ مقدماتي، نوبت به مراسم اصلي يعني اهداي نشان ويژه نيكوكاري رسيد. اولين نشان به «سعيده قدس بنيانگذار موسسه محك» اهدا شد.
صديقي نژاد يكي از همكاران سعيده قدس روي سن آمد و با تشكر از دست اندركاران مهرآفرين گفت: فكر مي‌كنم اين لوح نيكوكاري بايد به تك تك حاضران در سالن اهدا شود.
وي سپس ادامه داد: خانم قدس جزو زنان پيشرو هستند. ايشان زماني كه دخترشان مبتلا به سرطان بود متوجه شدند كه خانواده‌هاي كودكاني كه به سرطان مبتلا هستند چه رنجي مي‌برند و با همكاري تك تك مردم،‌مديران دردآشنا، پزشكان خوب و غيره محك را تاسيس كردند كه در 20 سال گذشته بيش از 16 هزار كودك مبتلا به سرطان را تحت چتر حمايتي خود گرفته است. همچنين او بزرگترين بيمارستان فوق تخصصي اطفال مبتلا به سرطان را در خاورميانه تاسيس كرده است.
دومين نشان نيكوكاري به «مهندس عباس موسوي ره‌پيما موسس شركت فومن شيمي و دانشگاه فني شهر فومن» اهدا شد.
يكي از همكاران موسوي ره‌پيما در معرفي او گفت:‌ ايشان در حال ساخت مدرسه‌اي براي رشد و پرورش استعدادهاي درخشان در شهر فومن هستند كه براي تامين هزينه‌هاي اين مدرسه و دانشگاه فومن،‌عوايد و درآمدهاي كارخانه چاي فومنات كه متعلق به ايشان است به اين موضوع اختصاص داده اند
اما سومين نشان نيكوكاري كه در بخش فرهنگ اهدا مي‌شد به رخشان بني اعتماد رسيد
رضا درستكار در معرفي او گفت «موسسه مهرآفرين براي كارهاي فرهنگي اهميت بسياري قائل است. رخشان بني اعتماد كسي است كه از طريق نشانه دار كردن شخصيت فيلم‌هايش در دلهاي همه ما مي‌نشيند و با اين فيلمها همان كاري را كرده است كه ما ارزوي انجام آن را داريم يعني بيدار كردن عزت نفس افرد نيازمند
پس از سخنان درستكار، فرزاد حسني مجري برنامه از فريبرز عرب‌نيا،‌بيتا فرهي، دكتر محمد سرير، مريلا زارعي و جهانگير كوثري دعوت كرد كه براي اهداي نشان به بني اعتماد روي سن بيايند. فريبرز عرب‌نيا در حالي روي سن آمد كه حاض ران در سالن او را ايستاده تشويق مي كردند و بيتا فرهي نيز با چشماني اشك بار به دليل تشويق حاضران پا روي سن گذاشت.
بني اعتماد پس از دريافت نشانش از دستان بيتا فرهي پشت ميكروفن آمد و گفت: ضمن سپاس گذاري بسيار زيادي كه از موسسه مهرآفرين دارم اما از ته دل مي‌گويم كه خودم را لايق چنين تشويقي نمي‌‌بينم. باور كنيد در مقابل كساني مانند خانم دانشور و بسياري از افراد ديگر كه كسي نام آنها را در اين گونه فعاليت‌هاي خيرخواهانه نمي‌بيند خجالت مي‌كشم.اين كارهاي كوچك من در برابر انرژي عظيمي كه توسط برخي از افراد براي كارهاي خير در اين كشور انجام مي‌شود هيچ نيست.
وي با انتقاد از متولياني كه بايد به بعضي از امور رسيدگي كنند، خاطر نشان كرد: متاسفانه هرچه سنم بيشتر مي‌شود مي‌بينم كه دامنه رنج‌هاي برخي از مردم نيز افزوده مي‌شود. متاسفانه اين مساله به دليل غفلت، خواب‌زدگي و رخوت برخي از نهادهاي اجتماعي و برخي از دولتمردان است كه توجهي به بعضي از امور توجه نمي‌كنند گسترش پيدا كرده است . ما بايد براي همه مشكلات دلمان را خوش كنيم كه هنوز آدم‌هايي هستند كه دلشان براي كار كردن مي‌تپد. NGO هايي كه در اين زمينه‌ها فعاليت مي‌كنند كمك‌هاي شاياني انجام داده‌اند، اما گردن گرفتن مسئوليت اين مشكلات اجتماعي به هيچ وجه ساده نيست كه بتوان ساده از كنار آن عبور كرد.
بني اعتماد با بيان اينكه «روزي گفتم اميدوارم زماني بيايد كه سوژه‌اي براي ساخت نداشته باشم» اظهار كرد: از اينكه آدم‌هايي كه ما را به حريم خودشان راه مي‌دهند و از دردهايي مي‌گويند كه هيچ جايي براي گفتن آنها ندارند و آنجايي كه ما بايد دوربين‌هايمان براي گفتن فاجعه زندگي آن‌ها روشن باشد، خاموش است، متاسفم. در اين حالت بلايي به سر شخصيت‌هاي داستان‌هاي ما مي‌آيد كه اكنون مي‌بينيم.
پس از سخنان بني اعتماد، در ميان تشويق بسيار زياد حاضران در كنار نشان ويژه نيكوكاري ، خانه سينما نيز لوح يادبودي را از دستان دكتر محمد سرير به او اهدا كرد.
در اين مراسم رضا يزداني و گروهش، كنسرت زنده‌اي را با شش ترانه كه يكي از آنها موسيقي تيتراژ فيلم «حكم» به كارگرداني مسعود كيميايي بود اجرا كردند.
، در اين برنامه فريبرز عرب نيا،‌مرتضي شايسته، رضا درستكار، بيتا فرهي، پوران درخشنده، مهندس صيامي بازرس ويژه شهرداري و نماينده شهردار تهران، شبنم قلي خاني،‌جهانگير كوثري، علي مقدم، پيمان فهندژ،‌فرهاد توحيدي، رزيتا حفيظ ،علي معلم ،جمشيد عدالتيان، ،‌سيد محمد موسوي، سعيد مدرس ، مرتضي شايسته محمد زرين دست امير آقايي حسن بيادي حضور داشتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
مردی (ازحیث مرام)ازبین خانم ها، ایول.
نظرات بینندگان