arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

ثبت‌نام دانش‌آموزان در تمام مدارس، فقط از طریق اینترنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیركل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اجرایی ضوابط و مقررات ثبت‌نام به استان‌های كشور خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در تمام مدارس فقط از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسم مستقیم باتوجه به نزدیك شدن زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و دغدغه‌های اولیا گفت: مدیران كل آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق و نواحی موظف به اجرای ضوابط و مقررات ثبت‌نام هستند.

وی افزود: ستاد نظارت بر ثبتنام دانش‌آموزان در سطوح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه تشكیل می‌شود و با بررسی مشكلات عمومی و مشترك در این بخش به ارائه راهكار به ویژه در شهرهای بزرگ می‌پردازد.

مستقیم اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه، وضعیت واحدهای آموزشی از نظر جنس، نوع مدرسه، دوره تحصیلی و یك یا دونوبته بودن، قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی می‌شود.

مدیر كل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات آموزش و پرورش اعلام كرد: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان به استثنای پایه اول ابتدایی از اول تیر ماه آغاز می‌شود و مدیران مدارس موظفند بخشی از ظرفیت مدرسه را به ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهریور ماه اختصاص دهند و از تكمیل كردن ظرفیت كامل ثبت‌نام قبل از موعد پرهیز كنند.

وی گفت: یكی از موارد این بخش نامه، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی است كه باید طبق دستورالعمل‌های مربوط انجام شود.

مستقیم، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همجوار دو منطقه و ناحیه آموزشی را منوط به تشخیص ستاد ثبت نام اداره كل دانست و ادامه داد: دریافت هر گونه وجه برای كلاس‌های فوق برنامه، مجلات رشد یا امتحانات احتمالی ممنوع است.

مدیركل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات آموزش و پرورش، رعایت احترام و شأن فرهنگیان را در مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام فرزندشان از موارد مورد تأكید در این بخشنامه خواند.

وی بیان كرد: به منظور حسن اجرای ضوابط ثبت‌نام علاوه بر ناظران استان و مناطق، بازرسان و ناظرانی از سوی اداره كل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهای آموزشی و ستادهای ثبت‌نام سراسر كشور بازدید خواهند كرد.

بنا بر گفته مستقیم، ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی فقط از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود.

بر اساس ضوابط اعلام شده در بخشنامه " ضوابط و مقررات ثبت نام "، ثبت‌نام از دانش‌آموزان و سوادآموزان تبعه كشورهای افغانستان و عراق مقیم ایران بر اساس ماده واحده مصوبه جلسه 678 مورخ 30 آذر ماه 89 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین مربوط انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
با ثبت نام اينترنتي حنما پارتي بازي هم معني نداره نه؟؟
نظرات بینندگان