arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

"امام برای داریوش فروهر گز فرستاد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اسبق اطلاعات می گوید: امام(س) اجازه نمی دانند جفایی نسبت به منتقدین و مخالفین خود صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی یونسی در گفت‌وگو با ستاد خبری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی با اشاره به تاكید حضرت امام به وحدت میان نیروهای انقلاب گفت: امام(ره) وحدت را به عنوان یك استراتژی انتخاب كرده بودند. زیرا بعضی‌ها ممكن است تا روزی كه وحدت به نفع‌شان است، بگویند وحدت؛ ولی اگر به نفع‌شان نباشد در پی آن نباشند. ولی امام حقیقتاً راه نجات اسلام را وحدت در مقابل دشمن می‌دانستند و همه‌ی فرق و گروه‌های اسلامی را دعوت به وحدت می‌كردند.

وی با ذكر مثالی در این خصوص گفت: امام‌َ در دفاع از مردم فلسطین بدون توجه به شیعه یا سنی بودن، آن‌ها را موظف به دفاع می‌دانستند و دنیای اسلام را سوار بر یك كشتی قلمداد می كردند .

وزیر اسبق اطلاعات  تاكید كرد: امام (س) وحدت را یك استراتژی مادام‌العمر برای رسیدن ملت‌ها به رشد و تعالی  و تنها راه پیروزی بر دشمنان می دانستند. امام حتی معتقد بود، اگر دشمنی هم نباشد برای زندگی و صلح هم نیاز به وحدت داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه برخی افراد این اتهام را به امام می‌زنند كه برای پیروزی انقلاب از همه‌ی گروه‌ها استفاده كردند، خاطرنشان كرد: تمام كسانی كه از ماشین انقلاب پیاده شدند، خودشان پیاده شدند و كسی آن‌ها را پیاده نكرد امام آخرین نفری بود كه از آن‌ها می‌بُرید، حتی نسبت به منافقین كه از امام درخواست ملاقات كردند، امام گفتند "شما اسلحه را به زمین بگذارید من به دیدار شما می‌آیم".

یونسی با بیان اینكه امام (س) نسبت به همه رئوف و مهربان بودند و حتی مخالفین و منتقدین خودشان را هم دوست داشتند و نمی‌گذاشت كه نسبت به آن‌ها جفا شود به ذكر خاطره‌ای در این باره پرداخت و گفت : از آقای رحمانی شنیدم كه روزی یك گز بسیار خوبی از اصفهان برای امام آوردند كه امام وقتی دید این گز بسیار خوب است گفت كه این را برای آقای داریوش فروهر بفرستید. احمدآقا اول تعجب كردند و خواستند كه امام را منصرف كنند ولی  امام فرمود ایشان آدم بسیار خوبی است و حتماً سلام مرا برسانید و این گز را به او بدهید و ما بردیم و آقای فروهر گفتند امام حقیقتاً امام است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
هر وقت چنین خاطراتی رو از امام میخونم بیش از پیش شرمنده بزرگواری این انسان میشم
نظرات بینندگان