arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

حذف دختران در برخی رشته های دانشگاهی

سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور كرده است.

به گزارش آخرین، طرح تفكیك جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود. چندی پیش یكی از مراجع هم خواستار اجرای این طرح شده بود.

به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفكیك جنسیتی دانشگاهها جدی شد.

هنوز چند روزی از امضای طومار تفكیك جنسیتی دانشگاهها در گردهمایی دانشجویان در مصلی دانشگاه تهران نگذشته كه پیگیریهای خبرنگار ما نشان می دهد سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور از جمله دانشگاه علم و صنعت كرده است. در همین راستا دانشگاه علم و صنعت دختران را به جز در ۲ رشته از سایر رشته های روزانه‌ی كارشناسی ارشد حذف كرده است. این مساله در برخی رشته های شبانه هم دیده می شود.

طرح تفكیك جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود. چندی پیش یكی از مراجع هم خواستار اجرای این طرح شده بود.آیت‌الله سبحانی در مراسم اولین سالگرد آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی(ره)، مؤسس دانشگاه قم كه در محل تالار مفید این دانشگاه برگزار شد، اظهار كرد: افرادی فكر می كنند موضوعاتی مانند تفكیك جنسیتی در دانشگاه‌ها محال است، اما مرحوم قاضی خرم‌آبادی(ره) این محال را ممكن و مشكل تفكیك جنسیتی در دانشگاه را حل كرد.

گفتنی است دانشجویان حاضر در تجمع ۲۰ هزار نفری سه‌شنبه سوم خرداد ماه در دانشگاه تهران كه برای حمایت از مردم بحرین برگزار شده بود با امضای طوماری خواستار اجرای تفكیك جنسیتی در دانشگاهها شدند. ومار درخواست اجرای طرح تفكیك جنسیتی در دانشگاه‌ها متذكر شده است: "ما دانشجویان دانشگاه‌های كشور ضمن ابراز تأسف از فضای غیراسلامی دانشگاه‌ها كه نه تنها محیط نامناسب فرهنگی را به همراه داشته كه از جنبه علمی هم هجمه‌های جبران‌ناپذیری به پیكره دانشگاه وارد نموده است، بدینوسیله حمایت قاطع خود از اجرای طرح تفكیك جنسیتی دانشگاه‌ها را اعلام می‌داریم."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
حالا واقعا اونا دانشجو بودن یا دانشجو نما...یعنی دیگه الان با تفکیک جنسیتی همه کمبودای دانشگاها حل میشه....به شخصه متاسفم که تو این کشور زندگی میکنم.شرایط نیست والا ترک کشور بهتر از بودن و حرص خوردن و تاسف است
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
این حضرات زحمت بکشند خیابان ها، پیاده روها و سایر جاها را هم تفکیک جنسیتی کنند. آخه یکی نیست به اینا بگه بابا دست بردارید از این ظاهر سازی ها و عوام فریبی ها. بابا شما بیمارید. بیمار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
اين طوماري كه آقايان تهيه كردند طومار تفكيك جنسيتي نيست طومار(شما بخوانيد تير خلاص) بر چيدن دانشگاهها است با بياني ديگر!!!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
2
1
اصلا نبايد دختران از نزديکی دانشگاه رد شوند چه رسد که درس بخوانند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
آره دیگه.کل دانشجویان کشور همین بیست هزار نفرن.چون اینا میخوان باید انجام بشه.اشکال نداره.ما عادت داریم.هر دم از این باغ بری می رسد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
2
البته فکرکنم رشته های دیگر ابداع و جایگزین شوند(با معذرت از دخترخانم های محترم ):
- آشپزی _روش قنداق کردن -شستن رخت - جاروب کشی اصولی و...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
کسی منکر این نیست که تو دانشگاه شرایط خوبی نیست و فساد هست اما
1- آیا ثابت شده که مقصر اصلی این فساد دخترا هستن که حالا محکوم به حذف از دانشگاه هستن؟
2- آیا با حذف دخترا از دانشگاه مشکل ریشه ای حل میشه و پسرا به هیچ وجه دنبال دختر نمیافتن و فقط به درس!!!! میرسن همین حالا هم اگه پسری واقعا درس خون باشه واسه ش تو دانشگاه هیچ مشکلی نیست
3- دخترای تحصیل کرده به مراتب مادران بهتری برای آینده هستند اینو چیکار میکنین؟
4- در ضمن مردانیکه تحصیلات بالائی دارن یا تو اداره شون به جائی میرسن قطعا زنی رو میخوان که در سطح خودشون باشه و اونا رو درک کنه در غیر اینصورت بی بندوباری دیده میشه و مرد مقید به خانوادهش نمیشه چون زنش رو قبول نداره
5- اگه برخی رشته ها دخترا بهتر قبول میشن دلیلش اینه که بیشتر تلاش میکنن خوب پسرا هم تلاش کنن قطعا به اونا هم میدن
6- ما به جای پاک کردن صورت مسئله باید مشکل رو ریشه ای حل کنیم
نظرات بینندگان