arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
"جادوگر دروغ ها" زندگي يكي از بزرگترين كلاهبرداران قرن را به تصوير مي كشد؛

رابرت دنيرو در تلويزيون جادوگر مي شود

رابرت دنيرو در تازه ترين كار هنري خود پاي خويش را داخل كفش هاي برني مادوف مي كند و با اين كار، راهي دنياي تلويزيون مي شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رابرت دنيرو در تازه ترين كار هنري خود پاي خويش را داخل كفش هاي برني مادوف مي كند و با اين كار، راهي دنياي تلويزيون مي شود.

به گزارش انتخاب، اين بازيگر و فيلمساز قديمي سينما كه تا به حال همكاري زيادي با رسانه تلويزيون نداشته، در يك اقدام غيرمنتظره براي شبكه اچ بي او يك فيلم سينمايي تلويزيوني را تهيه مي كند.

شركت فيلمسازي تريپكا پروداكشنز كه متعلق به دنيرو است، فيلم سينمايي «جادوگر دروغ ها» را با همكاري شبكه كابلي اچ بي او تهيه خواهد كرد.

اين فيلم براساس قصه كتاب جنجالي و پرخواننده «جادوگر دروغ ها: برني مادوف و مرگ اعتماد» ساخته مي شود.

اين كتاب كه با نگاهي به رويدادهاي واقعي نوشته شده، ماه گذشته روي پيشخوان كتابفروشي ها قرار گرفت و با استقبال فراوان دوستداران كتاب روبه رو شد.

منتقدان ادبي هم اين كتاب و نويسنده آن دايان هنريك را تحسين كردند و در همان زمان پيش بيني كردند كه يكي از دو صنعت سينما و تلويزيون، خيلي سريع امتياز توليد نسخه هنري آن را خريداري خواهند كرد.

اين اتفاق در كمتر از يك ماه رخ داد و دنيرو كه هميشه در كارهاي هنري خود گوشه چشمي به مسائل و مشكلات اجتماعي داشته، آن را براي توليد يك فيلم تلويزيوني انتخاب كرد.

هنوز معلوم نيست تهيه كنندگان اين فيلم تلويزيوني، امتياز برگردان هنري آن را به چه قيمتي خريداري كرده اند. تحليلگران تلويزيوني حدس مي زنند خود دنيرو يكي از نقش هاي اصلي اين فيلم تلويزيوني را بازي خواهد كرد، ولي او هنوز به صورت رسمي اين خبر را تاييد يا تكذيب نكرده است.

برني مادوف با نام كامل برنارد لاورنس مادوف متولد سال 1938اهل اقتصاد و يك مشاور سرمايه گذاري سرشناس است كه در سال 2009 متهم شد بخش مهمي از سرمايه گذاري گروهي از سرمايه گذاران اقتصادي را صرف كارهاي شخصي خود كرد. به گفته مالباختگان، او با سوءاستفاده از عنوان هاي دولتي، ميليون ها دلار پول بي زبان را به جيب زد.

 تحقيقات ماموران دولتي به اين نتيجه رسيد كه مادوف فعاليت هاي خلاف خود را از دهه 70 ميلادي شروع كرد و در طول اين سال ها، كسي نتوانسته بود پي به اقدامات واقعي غيرقانوني او ببرد.

 رسانه هاي گروهي از اين شهروند نيويوركي به عنوان يك كلاهبردار حرفه اي و پيچيده اسم مي برند. دادگاه نيويورك مادوف را به زندان حبس ابد محكوم كرد و وكيل او درخواست كرد اين مدت زمان به دليل سن بالاي وي به 7 سال كاهش يابد.

    از سال 2008 كه بحران شديد اقتصادي وال استريت شروع شد و دامنه آن در سطح بين المللي گسترش يافت، نام مادوف در محافل اقتصادي پيچيد. از اولين روزهايي كه نام، عكس و خبرهاي مادوف در رسانه هاي گروهي چاپ شد، مسوولان شبكه اچ بي او درباره ساخت فيلمي در ارتباط با زندگي او خبر دادند.

ولي آنها هيچ فيلمنامه آماده اي نداشتند و كسي هم حاضر به نگارش يك فيلمنامه اصيل در ارتباط با او نبود. پس از انتشار كتاب هنريك درباره مادوف، مسوولان اچ بي او متوجه علاقه دنيرو هم به اين پروژه مشخص شدند.

    آنها از همكاري اين بازيگر با فيلم تلويزيوني خود استقبال كردند، زيرا بر اين باور هستند كه حضور و همراهي دنيروي كهنه كار با اين فيلم باعث موفقيت و محبوبيت بيشتر آن در دنياي تلويزيون و تماشاگران آن مي شود.

 شبكه اچ بي او قبل از اين هم فيلم هايي تلويزيوني در ارتباط با بحران اقتصادي سال 2008 تهيه كرده و دنيرو با عنايت به اين نكته، احساس مي كند فيلم «جادوگر دروغ ها» مي تواند تبديل به يكي از بهترين كارهاي تلويزيوني امسال شود.

شبكه اچ بي او ماه قبل فيلم تلويزيوني «براي سقوط بسيار بزرگ است» را به روي آنتن فرستاد كه مضمون آن درباره اين بحران اقتصادي است.

    منتقدان تلويزيوني، دنيرو را بهترين گزينه براي ايفاي نقش مادوف مي دانند و مي گويند اين بازيگر هميشه شيفتگي خود براي ايفاي نقش شخصيت هاي غيرمتعارف و عجيب و غريب را به نمايش گذاشته است. به اعتقاد آنها مادوف با كارهايي كه كرده، به دنيرو امكان مي دهد تا در جلوي دوربين تلويزيون يكي از بهترين بازي هاي خود را به نمايش بگذارد و زوايا و جنبه هاي تاريك و ناشناخته شخصيت اين مرد را مورد بحث و بررسي قرار دهد.

    دنيرو قبل از اين هم در دنياي سينما در چند فيلم با مضمون واقعگرا و گنگستري، به ايفاي نقش تعدادي از آدم هاي غيرمتعارف واقعي پرداخت و منتقدان سخت گير سينمايي را به تحسين واداشت. هنوز كارگرداني براي فيلم تلويزيوني انتخاب نشده است، ولي منابع نزديك به دنيرو مي گويند او قصد دارد از يكي از فيلمسازان سرشناس عالم سينما براي كارگرداني اين كار تلويزيوني دعوت به همكاري كند. به گفته آنها، دنيرو با «جادوگر دروغ ها» مي خواهد همان راهي را طي كند كه آل پاچينو همكار قديمي او رفته و توانسته در دنياي تلويزيون هم لقب يكي از بهترين ها را بگيرد.

برعكس پاچينو كه چندين سال است هرچند وقت يك بار در يك كار تحسين شده تلويزيوني ايفاي نقش مي كند، دنيرو هنوز روي خوش به صفحه كوچك تلويزيون نشان نداده است. از سال 1973 كه اين بازيگر با «پايين شهر» مارتين اسكورسيزي به صورت يك چهره مطرح سينما در آمد، وي در تعداد زيادي فيلم موفق و پرسروصدا بازي كرده ولي هيچ وقت به سمت تلويزيون نيامده است.
نظرات بینندگان