arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

برخلاف ادعای وزیر مشخص شد: افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرستان

به گفته وي، بعد از اعلام شاخص‌هاي بانك مركزي كه حاكي از رشد ۲۰ درصدي است از يك سو و اعمال ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده و هدفمندي يارانه‌ها ....
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس اتحاديه املاك گفت: بر اساس آخرين آمار سامانه ثبت املاك به طور متوسط قيمت مسكن در كل كشور ۵ تا ۸ درصد و در تهران ۱۰ تا ۱۲ درصد به طور موردي افزايش يافته است.

مصطفي قلي‌خسروي در گفت‌وگو با فارس افزود: بر اساس آخرين آمار سامانه ثبت املاك قيمت مسكن در ۲ ماه گذشته در كل كشور و تهران افزايش يافته است.

وي ادامه داد: بر اساس آمارهاي سامانه ثبت املاك به طور ميانگين قيمت مسكن در كل كشور ۵ تا ۸ درصد و در تهران ميانگين ۸ درصد و به طور موردي ۱۰ تا ۱۲درصد افزايش يافته است.

به گفته وي، بعد از اعلام شاخص‌هاي بانك مركزي كه حاكي از رشد ۲۰ درصدي است از يك سو و اعمال ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده و هدفمندي يارانه‌ها از سوي ديگر قيمت مسكن بالا رفت.

خسروي در پاسخ به اين سؤال كه سال گذشته در همين روزها قيمت مسكن رشد نداشت، حال چه اتفاقي افتاده كه قيمت مسكن بالا رفته است گفت: رشد نرخ تورم و هدفمندي يارانه‌ها كه باعث افزايش جزئي قيمت تمام شده مسكن شد و بر رشد قيمت مسكن تأثير بسزايي داشته است.

رئيس اتحاديه املاك اظهار داشت: طي دو ماه گذشته خريد و فروش مسكن رونق گرفته و به همين دليل تا حدودي تقاضا براي خريد نيز رشد يافته است.
نظرات بینندگان