arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

وزیر خارجه نیوزیلند: متعهد به ارتقای روابط با ایران هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه نیوزیلند در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف با اشاره به سفر خود به ایران گفت:‌ ما اینجاییم چون متعهد به ارتقای روابط بین دو کشور هستیم.
 
به گزارش انتخاب، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای نیوزیلندی خود ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر گفت: خوشحالیم برای دومین بار در دو سال اخیر میزبان وزیر محترم خارجه زلاندنو در ایران هستیم. در طول ماه های گذشته و آینده ارتباطات گسترده‌ای برای گسترش روابط دو جانبه برقرار شده و خواهد شد. در هفته‌های آتی هیات‌های مختلفی از نیوزیلند به ایران سفر خواهند کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به دیدار و گفتگو یخود با وزیر خارجه نیوزیلند گفت:‌ بحث هایی درباره تسهیلات بانکی بین دو کشور انجام داده‌ایم. با توجه به حمایت زلاندنو از برجام در شورای امنیت و تعهد این کشور به اجرای برجام از نقاط مثبت در روابط دو کشور است. درباره تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم گفتگو کردیم.
 
ظریف افزود:‌ طی هفته ها و ماه های گذشته توفیق های قابل توجهی در پیشبرد اعداف اقتصادی کشور در چارچوب افتصاد مقاومتی و در سایه برجام داشته‌ایم. موانعی که طی دهه گذشته در مسیر همکاری های اقتصادی ایجاد شده به تدریج در حال کنار رفتن است اما اعتقاد داریم اقدامات عملی هم در کنار بیانیه ها صورت بگیرد. بنابراین بیانیه کری و وزرای هارجه سه کشور اروپایی نشان دهنده این است که مجموعه این کشورها احساس میکنند باید به تعهداتشان عمل کنند.

اما به اقدامات عملی هم نیاز داریم. یکی از این اقدامات همکاری گسترده تر بین بانک‌های مرکزی و موسسات مالی ما است. اقدام دیگر تشویق تک تک بانک‌های اروپایی برای مبادلات مالی با ایران است که تا حدی انجام گرفته اما نیاز به فعالیت‌های بیشتری دارد.
 
وزیر خارجه نیوزیلند نیز در این کنفرانس خبری گفت:‌ ما اینجاییم چون متعهد به ارتقای روابط بین دو کشور هستیم. فرصت‌های جدیدی از طریق گفتگوهای سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و سایر کشورها فراهم خواهد شد. در خصوص طرح های مهم منطقه ای و موضوعاتی که شورای امنیت به چالش میکشند نیز گفتگو کردیم. اعتقاد داریم بر اساس گفتگو مشکلات و چالش های موجود در این منطقه را حل و فصل کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان