arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

حمله هوایی سوریه و روسیه به جاده تدارکاتی تروریست ها در حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هواپیماهای جنگی روسیه روز یکشنبه برای نخستین بار از هنگام آغاز آتش بس در ماه فوریه در سوریه به همراه جنگنده های ارتش این کشور به جاده کاستلو مسیر اصلی تدارکاتی تروریست ها در حلب در شمال این کشور، حمله کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، حلب دومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق که پیش از حملات تروریست ها، مرکز اقتصادی این کشور به شمار می رفت و اکنون بخش هایی از شرق آن در اشغال تروریست ها قرار دارد و نیروهای دولتی در بخش غربی آن مستقر هستند.
 
'رامی عبدالرحمان' مدیر گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت: هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه دستکم 40 بار به صورت مشترک به جاده کاستلو حمله کرده اند که مسیر اصلی کمک رسانی به تروریست ها از شمال حلب به شمار می رود.

وی افزود: این شدیدترین حمله هوایی از هنگام آغاز آتش بس در فوریه و نخستین حمله هوایی روسیه از آن هنگام بوده است.
 
حتی در هنگامی که در چند هفته نخست برقراری آتش بس، بقیه این شهر آرامش نسبی داشت، نبرد شدید میان نیروهای دولتی و تروریست ها برای تسلط بر این بزرگراه، ادامه داشت.

حدود 300 غیرنظامی در درگیری های گسترده ماه آوریل میان نیروهای دولتی و تروریست ها در این شهر، قربانی شده اند.
 
مسکو روز جمعه به واشنگتن پیشنهاد حملات هوایی مشترک به مواضع گروه های تروریستی داعش و القاعده در سوریه را کرد که با مخالف آمریکا روبرو شد.

حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه که به درخواست دمشق از سپتامبر سال گذشته میلادی (2015) شروع شده، تروریست ها را تضعیف کرده است.

اما عملیات هوایی آمریکا و متحدانش در خاک سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که از سال 2014 آغاز شد، تاکنون نتیجه ملموس و محسوسی نداشته است.

منبع: آفتاب
نظرات بینندگان