arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو مطرح شد ؛

رییس کل بیمه مرکزی:افزایش میزان دیه باید با برنامه باشد/محسنی اژه ای:فرشباف شعر می گوید + فیلم

اگر ما قانونی تصویب کنیم ، اما شرایط اجرای آن را فراهم نکنیم به ضد خودش تبدیل می شود. مردم بیمه نمی خرند ، توانایی آن را ندارند که بخرند و همچنین این امر می تواند موارد بسیاری از تخلف و تقلب را موجب شود. برآورد دوستان هم برآورد درستی نیست. در این یکسال اخیر چه اتفاقی افتاده که قیمت اینقدر تغییر کرده .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب میزبان فرشباف (رییس کل بیمه مرکزی ) رحیمی ( نماینده مجلس ومخبر کمیسون قضایی و حقیقی ) و محسنی اژه ای (سخنگوی قوه قضاییه ) با موضوع افزایش قیمت دیه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، فرشباف در بخشی از سخنانش گفت : زندان های کشور با ایجاد این اختلاف شدید قیمتی در میزان دیه ( با حداقل اختلاف 60 میلیونی ) برای افرادی که قادر به پرداخت بیش از 300 تا 500 هزار تومان برای دریافت حق بیمه ندارند ، با افزایش شدید میزان زندانیان مواجه می شوند.

وی افزود : باری که این طرح بر دوش مردم قرار می دهد ، با وجودی که در صنعت بیمه تا سقف 60 میلیون را پوشش می دهد بسیار بالا خواهد بود ، آیا افرادی که بیمه نامه دارند ( تعهد بیمه هم اکنون 60  میلیون تومان است ) در ماه حرامی توانند مابه التفاوت یعنی 60 میلیون را پرداخت کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، اژه ای سخنگوی قوه قضاییه خطاب به فرشباف گفت : ایشان داره شعر می خونه و بالای منبر رفته ! 

وی درخصوص مبنای تعیین قیمت یعنی 100 شتر گفت : آیا امروز می توانید شتر را با قیمتی کمتر از این خریداری کنید. سلیقه ای رفتار نکنیم و بر اساس قانون عمل کنیم ، اما مثل ایشون(شعرباف) شعر نگیم . 

محسنی اژه ای گفت باید بر مبنای قانون سخن گفت ، ایشان باید به جهاد سازندگی که قیمت را بصورت رسمی اعلام کرده بگویند قیمت 100 شتر را ارزان کند !

وی در خصوص علت انتخاب شتر هم گفت : اینکه شتر انتخاب شده ، به این دلیل است که قیمت شتر از گاو و گوسفند پایین تر است.

اژه ای در پایان در مورد افرادی که از لحاظ مالی توان پرداخت دیه را ندارند هم گفت : وظیفه ی قوه قضاییه تعیین قیمت است ، اما اگر کسی تخلفی کرد و معسر بود ، به زندان نمی رود و اگر زندان هم بود آزاد می شود.

سپس مجری برنامه در خصوص اطاله دادرسی ها درمورد پرونده های دیه اشاره کرد و نظر قانون گذار به پرداخت دیه در زمانی که حکم صادر می شود و نه در زمان حادثه را سوال کرد ، که رحیمی نماینده مجلس و شورای اسلامی  گفت : مبنای دریافت دیه پرداخت خسارت است و زمانی جبران خسارت انجام می شود که به فرد صدمه دیده پول پرداخت می شود که قانون آن قابل تغییر نیست ، برای حل این مشکل باید صنعت بیمه اصلاح شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR ، وی گفت : بیمه شرکت اقتصادی و تجاری است ، صنعت بیمه آسان ترین راه را پیدا کرده ، یعنی از مردم پول بگیرند به خسارت دیدگان پرداخت کنند. این اقدام قوه قضاییه موجب می شود صنعت بیمه وارد کارهای اقتصادی شود. 

وی ضمن تایید و تاکید بر این نکته که افزایش میزان دیه هزینه ارتکاب به تخلف را پایین می آورد گفت : چقدر کشته در تصادفات داریم ؟ حدود 23 هزار نفر. باید هزینه ارتکاب به تخلف را بالا ببریم . جریمه کارساز نیست .

وی همچنین درخصوص احتمال افزایش شدید قیمت اعلام شده در سالهای آتی افزود : با قیمتی که اعلام شده ، سالهای آینده زیاد اختلاف نداریم ، و تنها با تورم قیمت بالا می رود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR ، فرشباف هم در پاسخ به سخنان سخنگوی قوه قضاییه گفت : تشکر می کنم ، مطالب من را آقای اژه ای به شعر تشبیه کردند. البته اگر اشتباهی هم مرتکب شدم ایشان من را تایید کرده اند که رییس کل بیمه مرکزی شده ام.من 31 سال سابقه کارشناسی بیمه دارم.

وی افزود : اگر ما قانونی تصویب کنیم ، اما شرایط اجرای آن را فراهم نکنیم به ضد خودش تبدیل می شود. مردم بیمه نمی خرند ، توانایی آن را ندارند که بخرند و همچنین این امر می تواند موارد بسیاری از تخلف و تقلب را موجب شود. برآورد دوستان هم برآورد درستی نیست. در این یکسال اخیر چه اتفاقی افتاده که قیمت اینقدر تغییر کرده . 

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR ، رییس کل بیمه مرکزی گفت : به نظر من میانگین گیری برای جایی که شترسوقیه نیست مثلا در آذربایجان شرقی ، نمی تواند مبنا باشد ، اما در بوشهر می شود ، میانگین گیری از لحاظ کارشناسی صحیح نیست . پس شرایط اجرا باید در نظر گرفته شود.

فرشباف افزود : افراد با انضباط جامعه الان مشکل پیدا می کنند ، که پوشش بیمه ای ندارند ، همین موجب می شود دچار استرس شوند و همین استرس ممکن است میزان تصادفات را بالا ببرد .

وی در پایان گفت : ما از قوه قضاییه فرصت خواستیم که برنامه افزایش قیمت دیه با برنامه باشد. باتوجه به جو روانی حاکم بر جامعه و بحث هدفمندی یارانه ها دولت تلاش کرده قیمت ها افزایش پیدا نکند. لذا این افزایش قیمت شدید را باید با برنامه مدیریت کرد.

حال مشخص نیست با اعمال این قانون ، فرآیند رسیدگی در قوه قضاییه برای پرونده های بیمه چگونه تسریع می یابد ، شرکت های بیمه چگونه می خواهند مشتری هایشان را به افزایش حق بیمه راضی کنند و مهمترین بحث عدم توان مالی مردم برای خرید حق بیمه و اتفاقاتی است که پس از آن برای افراد و جامعه ایجاد خواهد شد !  



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
5
من که برنامه رو ندیدم اما اگر اقای اژه ای همچی چیزی گفته واقعا جای تاسف داره

وقتی که رئیس قوه قضاییه میگه باید مسئولین از ادبیات فاخر استفاده کنن من نمیدونم چرا سخنگوی این قوه باید بیاد و در یک برنامه تلویزیونی از همچی ادبیاتی استفاده کنه!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
3
من یکی که دیگه شرمنده بیمه نمیخرم شاید خودرو را فروختم یا اگر خدای ناکرده مشکلی پیش امد اول سعی به فرار و نشد میریم اب خنک خوری
کی داره 600 هزار تومان پول خرید بیمه نامه رو بده روزی دوهزارتومان . واویلا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
4
معنی و تفسیر ((شعرمیخواندوبالای منبررفته)) یعنی چه ؟
برای ما عوام معنی کنید لطفا جناب اژه ای.خدای ناکرده منظورتان دروغ که نیست ؟!
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
7
واقعا برای مسئولین تصمیم گیرنده در خصوص افزایش بدون برنامه نرخ دیه سال 90متاسفیم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
4
مراسم شب شعر بوده :))
يك مسلمان ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
5
بنده سي سال سابقه اجرايي دارم بنظرم راه حل مشكل پيش امده اين است كه دوباره از سازمان دامپزشكي در رابطه با قيمت شتر استعلام گردد و با توجه به اينكه شتر اغلب در استانهاي سيستان و بلوچستان و بوشهر و احتمالا دو استان ديگر وجود دارد نرخ متوسط خريد عمده كه حدود 500 تا 600 هزار تومان براي هر راس يا نفر واحد شمارش شتر نفر مي نامنند تعيين و مراتب را دامپزشكي به قوه محترم قضاييه ارسال كند تا اصلاحيه ديه صورت پزيرد
برزنونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
6
باسلام
من یک پیمانکار ومهندس ناظر بوده وباتمام بیمه هاسروکاردارم وگفتگوی یکشنبه شب رامشاهده کردم بسیار به حال خودم افسوس خوردم که سرنوشت من وکارگران من وتمام جامعه را واقعا چه افرادی تعیین میکنند اقای محسنی یک فرد روحانی وباید الگوی میهمانان حاضر میبودند نه اینکه منبر رابرای خود یک افتخار وجالب اینکه مخصوص خود بدانند وشخصیت انسان شریفی همچون دکتر فرشباف را ....
چقدر خوب بود اگر خانواده جناب لاهیجانی که واقعا به صورت خانوادگی تقریبا مسئولیت قوای کشور رابه عهده گرفته اند وشیرانی مثل اژه ای دارند کمی به خود بیایند وفراموش نکنند که دنیا محل گذر است به قول خودشان ...
به هرحال من به عنوان یک ایرانی بسیار نارحت شدم وبرای دکتر فرشباف وهمکارانشان آرزوی موفقیت دارم وفراموش نکنیم که درمواقع تصادف و.. تنها بیمه به دادمان میرسد .
حاجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
8
واقعا متاسفم
در جایگاه روحانی ودادستان به شخص اول بیمه کشور(که 30سال کار تخصصی کرده است) آشکارا در حضور چند میلیون نفر به این راحتی توهین میکند و هیچ ابایی هم ندارد
اخلاق نبوی کجاست آقای روحانی.........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
7
با ديدن برنامه و استفاده الفاظ بسيار بسيار نامناسب آقاي اژه اي واقعا متاسف شدم كه ايشان با چه استدلالي به شخص اول بيمه كشور در حضور ميليونها نفر توهين نمودند
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
3
4
چون مستقيما با آقاي شعر باف سر وكار دارم احساس و معني نسبت داده شده آقاي اژه اي را به شخص بي مسئوليت اول بيمه كشور را درك مي كنم و نحوه برخورد ايشان را بهترين روش پاسخ به صحبتهاي بي اساس و منطق شخص مغرور و متكبري مثل آقاي فرشباف مي دانم و تحسين مي كنم .
جالب اينكه خود آقاي شعرباف اشتباه آقاي اژه اي را در تاييد حكم رئيس كلي اش سركوفت زد تا درس عبرتي باشد براي كساني كه افراد را براي مسئوليتهاي خطير و حساس سر سري تاييد ميكنند.
محسني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
1
من كاري به مباحث فني مطرح شده توسط آقايان را ندارم . اين ادبيات آقايان است كه انسان را ازرده مي خواند. دعواي سياسي سه قوا را به مردم تعميم ندهيم. هميشه اين بين مردم هستند كه صدمه ميبينند . آقاي اژه اي عزيز شما از التزام به قانون حرف مي زنيد ؟!! قانون فقط دراين مورد حرف مي زند. اسيدپاشي ، دزدي، قتل، رانت برخي از آقايون ، معاملات جالبي كه اين روزها پيش چشم قوه قضائيه رخ مي دهد وشما هيچ كاري نمي توانيد بكنيد چون ... و احقاق حقوق مظلومان كه هيچ مامني جز قانون ندارند، اول دراين موارد قانوني عمل كنيد تا مردم بفهمند التزام به قانون يعني چه!!!
آقاي اژه اي شما يك روحاني هستيد ، لباس پيامبر برتن شماست، ادبياتي را استفاده كنيد كه درشان شما باشد .اين براي مردم الگوست نه چيز ديگر.
موفق باشيد
م-ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
1
وامصیبتا بر حال جامعه ای که در آن ارزش اشرف مخلوقات با 100 شتر مقایسه می شود شما 100 شتر که سهله ، عقل یک میلیون شتر را یک جا جمع کنید نمتواند جمع 2 به اضافه 2 را حساب کند آنوقت ارزش یک انسان با این همه توانایی و شعور را با 100 شتر برابر می دانید والله در خرافه گرایی و انحراف طالبان را گذاشتید جیبتان
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
0
واقعا جاي تاسف دارد كه يك روحاني از چنين ادبياتي استفاده ميكند و بدا به حال ما كه اينچنين افرادي را الگوي خودمان قرارداده ايم اقاي اژه اي احترام لباسي را كه پوشيدي نگهدار وگرنه بقيه هم ميتونن با بي احترامي با شما صحبت كنند و نيز اين مبلغ بالاي ديه واقعا جاي تعجب دارد و به جامعه يك شوك بزرگ وارد ميكند.
خادم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
1
از نظر من همه مسئولین دلسوز هستند ومی خواهند وظایف خودشان راانجام دهند لیکن مشکل اصلی دربحث دیه اینست که مصالح مردم وکشور رادرک نمی کنند.مطمئناً افزایش دیه ضررش بیش از منافعش می باشدومیزان نارضایتی مردم راافزایش می دهد.همچنین متاسفانه استفاده از تخریب دیگران وعقاید آنهابا ادبیات جدید مد روز شده است.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
1
من هم مثل میلیونها نفر مصاحبه را دیدم. باعث تاسف است که میبینم این گونه افراد بی مسئولیت بر جان و مال ما مسلط شده اند و برای ما تصمیم می گیرند. این آقای روحانی اخلاق و ادب را فراموش کرده اند یا خود را برتر از دیگران میدانند؟
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
شما چرا فقط به فکر خودتون هستید ،یکم به فکر مردم هم باشید یه راننده از کجا باید 800 هزار تومان پول بیمه بده جناب اژه ایی شما وزع مالیتون خوبه مردم از کجا بیارن بدن....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
در جوامع پیشرفته که ارزش انسانها با شتر سنجیده نمیشود مگر احقاق حقوق نمیشود.در ضمن آقای اژه ای شما که قانون کشور را از فرانسه و ... قرض کرده اید در مورد دیه نیز همین کار رو انجام بدین و توهین به اشخاص جرم میباشد البته برای من و شما خواننده محترم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
وقتي خانواده سرپرستش کشته میشود یا برای همیشه معلول ..
با این دیه نمی تواند هزینه های زندگی( مسكن و درمان و....) را تامین کند. بايد به فکر خانوادهای اسیب دیده هم بود. چرا کسی فکر نمیکنه که ممکن خود هم کشته یا معلول بشه .
انوقت تکلیف خانوادش چیه ؟؟؟
نظرات بینندگان