arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

آغاز عملیات آزادسازی فلوجه

نخست وزیر عراق رسما عملیات آزادسازی فلوجه را از دست داعش با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر عراق رسما عملیات آزادسازی فلوجه را از دست داعش با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از سایت شبکه الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در صفحه رسمی خود در فیس بوک اعلام کرد: زنگ آزادسازی فلوجه زده و لحظه پیروزی قطعی نزدیک شده است و داعش راهی جز فرار ندارد.

حیدر العبادی در سخنرانی در اولین ساعات صبح امروز (دوشنبه) اعلام کرد که پرچم عراق بر فراز فلوجه برافراشته خواهد شد و امروز پرچم‌های سیاه که این شهر را پر کرده‌اند دریده خواهند شد و ما عزم تحقق پیروزی واقعی را کرده‌ایم و تمام عراقی‌ها برای دستیابی به این پیروزی متفق هستند.

العبادی عنوان داشت: فلوجه را باز خواهیم گرداند همانطور که صدها روستا، شهر، دهستان به ساکنان اصلی‌اش بازگشته و از دست ظلم و خیانت داعش آزاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی در عملیات فلوجه هدیه‌ای به مبارزان قهرمان فلوجه، الانبار و تمام آواره‌ها و مهاجران و تمامی عراقی‌ها در تمامی استان‌های عراق است.

در این راستا خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز تاکید کرد: پیروزی‌های ما بر داعش در فلوجه و نینوا تکمیل خواهد شد.

وزیر دفاع عراق از تمامی عراقی‌ها خواست که با نیروهای مسلح برای حفظ امنیت و نیز حفظ جانشان همکاری کنند و فرصت‌ را از گروه‌های تروریستی بگیرند و از هرگونه خسارت به اموال دولتی ممانعت کنند.

وی از نیروهای امنیتی عراق نیز خواست صبر و استقامت پیشه کنند و به مسئولیت ملی خود در دفاع از جایگاه کشور و شهروندان عمل کنند.

وزیر دفاع عراق از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی فلوجه و نینوا خواست نهایت هوشیاری و احتیاط را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: ظرف روزهای آینده شاهد تکمیل پیروز‌های آزادسازی شهرستان الرطبه در الانبار خواهیم بود.

وی در جلسه شورای دفاع عراق در روز یکشنبه تاکید کرد که عراق با همکاری شهروندان، نیروهای مسلح و سازمان‌های امنیتی به دور از هرگونه اختلاف سیاسی امن خواهد ماند.

در این جلسه عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق نیز به بررسی روند عملیات نظامی علیه داعش پرداخت.

همچنین سایت ارم نیوز گزارش داد که جنگنده‌های عراقی چهار مقر وابسته به داعش از جمله دادگاه این گروه تروریستی را در فلوجه منهدم کردند.

رسانه جنگ عراق اعلام کرد که نیروی هوایی عراق با جنگنده‌های اف 16 حملات هوایی را علیه اهداف داعش در شهرستان فلوجه صورت داد.

عملیات آزادسازی فلوجه که با نام "در هم شکستن تروریسم" آغاز شده قصد دارد تمامی مناطق این شهرستان را از تسلط داعش خارج سازد.

همچنین سایت روزنامه الیوم السابع گزارش داد که هواپیماهای عراقی هزاران اعلامیه را در مناطق مختلف صلاح الدین پخش کردند و از عراقی‌ها خواستند به اخبار رادیو درباره مناطقی که تحت کنترل داعش است توجه کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در این اعلامیه‌ها از شهروندان خواسته است که به مدارس و پادگان‌هایی که داعش به عنوان مقرهای خود استفاده می‌کند نزدیک نشوند چرا که هدف نیروهای هوایی خواهند بود.

استیو وارن، سخنگوی ائتلاف دفاعی ضد داعش نیز هرگونه عملیات خارج از موافقت دولت بغداد را تکذیب کرد و گفت: هر عملیات خارجی در خاک عراق تنها با موافقت دولت ممکن است.

وی افزود: ائتلاف بین‌المللی به نیروهای عراقی سلاح و تجهیزاتی به ارزش یک میلیارد دلار اعطا کرده است.

وارن همچنین وجود پایگاه‌های آمریکایی در عراق را تکایب کرد و گفت: مشاوران نظامی آمریکایی در کنار نیروهای عراقی هستند و هیچ گونه نیازی به وجود مشاوران در این کشور بعد از شکست داعش نیست.

وی گفت: تعیین سقف زمانی برای شکست داعش سخت است اما پیروزی حاصل خواهد شد و حضور ما به این مساله کمک خواهد کرد اما ما نیز به زمان داریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان