arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

جابری‌انصاری:عربستان مسئول بستن راه حجاج ایران خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه گفت که موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و با ادامه کارشکنی عربستان سعودی در زمینه امنیت حجاج نقل و انتقال و صدور روادید عملا دچار مشکل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه گفت که موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و با ادامه کارشکنی عربستان سعودی در زمینه امنیت حجاج نقل و انتقال و صدور روادید عملا دچار مشکل شده است.
به گزارش انتخاب، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک سالروز آزادی  خرمشهر و گرامیداشت یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس به اظهار نظر درباره مسائل مختلف پرداخت.

جابری انصاری درباره رزمایش نظامی یازده کشور در ازمیر گفت: امنیت منطقه بر عهده کشورهای منطقه است و بدون توافق کشورهای منطقه و سیاست اجماعی در مبارزه با تروریسم امکان برقراری ثبات و امنیت در منطقه فراهم نمی‌شود.

عربستان مسئول بستن راه حجاج ایران خواهد بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه درباره سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی نیز گفت: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و با ادامه کارشکنی عربستان سعودی در زمینه امنیت حجاج نقل و انتقال و صدور روادید عملا دچار مشکل شده است. عربستان سعودی اگر تغییری در رویه انجام ندهد مسئول بستن راه حجاج ایران خواهد بود. دولت عربستان تشدید تنش را به عنوان اولویت خود انتخاب کرده اما ایران به دنبال آرامش و ثبات در منطقه پیرامونی اش است و این هدفگیری و سیاست با حفظ اقتدار پیگیری خواهد شد.

بخشی از بدهی‌های دولت هند از طریق شبکه بانکی پرداخت شد

جابری‌انصاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره روابط بانک‌های اروپایی و ایران گفت: اقدامات اقتصادی و تجاری زمانبر بوده و به آرامی انجام می‌گیرد. در مسیر درست در حال حرکت هستیم و در روزهای اخیر بخشی از بدهی‌های دولت هند از طریق شبکه بانکی پرداخت شده و این مسیر ادامه خواهد داشت. درباره کشورهای دیگر نیز به مرور زمان نتیجه بخش خواهد بود.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان