arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

سریال "حضرت ابوطالب" ساخته می شود

سریال «حضرت ابوطالب» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی برای پخش از شبکه سه سیما وارد مرحله‌ی نگارش شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سریال «حضرت ابوطالب» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی برای پخش از شبکه سه سیما وارد مرحله‌ی نگارش شد.

محمد بیرانوند یکی از نویسندگان این سریال، گفت: «به همراه حسن میرباقری در حال نگارش فیلمنامه سریال «حضرت ابوطالب» هستیم. تا به حال نگارش 15 قسمت از این مجموعه به پایان رسیده است.»

وی ادامه داد: «این سریال مثل «مختارنامه» یک مجموعه 40 قسمتی است و از جاهلیت شروع می‌شود و در ادامه به بعثت و شعب ابوطالب می‌رسد.»

بیرانوند که نگارش سریال «مختارنامه» را بر عهده داشته، در پاسخ به این پرسش که آیا داوود میرباقری قرار است این سریال را بسازد؟ گفت: «بهتر از میرباقری کسی نیست که بتواند «حضرت ابوطالب» را بسازد. قرار است تجربه‌های «مختارنامه» در این سریال کامل شود، هم از لحاظ تولید و هم از نظر سناریو.»

این نویسنده سریال‌های تاریخی افزود: «به اعتقاد من «حضرت ابوطالب» به نسبت «مختارنامه» عام‌تر است. «مختارنامه» داستان مبارزه‌ی یک شیعه خاص بود و حساسیت‌ها و سبک نمایش‌ خاص خودش را داشت و تعزیه مختار را به نمایش می‌گذاشت. سریال «حضرت ابوطالب» سنگین‌تر و با رئالیسم بیشتر است. این سریال حتی نسبت به «مختارنامه» ملایم‌تر است و جنگ اندیشه را به نمایش می‌گذارد.»

وی تاکید کرد: «در سریال «حضرت ابوطالب» با خشونت‌های زیادی مواجه نمی‌شویم. ولی در داستانی مثل «مختارنامه» که قرار است به واقعی‌ترین شکل گفته شود و تصویر واقعی ارائه شود، برخی خشونت‌ها اجتناب ناپذیر است. خود من از خشونت متنفرم، ولی باید تصویری واقعی ارائه می‌دادیم. به علاوه ما «مختارنامه» را ملایم کردیم. مثلا اگر قرار بود داستان واقعی حرمله را نمایش دهیم، باید او را با دستان قطع شده در دیگ روغن داغ نشان می‌دادیم.»

بیرانوند خاطرنشان کرد: سریال «حضرت ابوطالب» ما را به سمت جدال اندیشه‌ها و نه به سمت خشونت می‌برد. خشن‌ترین حالت این سریال وقتی است که عده‌ای در شعب ابی طالب گرفتار می‌شوند ولی به خاطر ایمان قوی‌شان از پا نمی‌افتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
کارگردانش کیست؟ سلحشور یا شمقدری یا ورزی؟!!
نظرات بینندگان