arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

طعم شيرين يك آزادي

امير طوسي نژاد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تاريخ ايران مملو از حماسه‌هاي غيورمنداني است كه با تكيه بر مفاهيم اخلاقي و انساني، برگ‌هاي زريني را برتارك اين سرزمين حك كرده‌اند و شجاعت و ايستادگي را به بهترين نحو، به نام مردان و زنان ايراني به ثبت رسانده‌اند، انسان‌هايي كه با نثار بالاترين سرمايه زندگي‌شان يعني جان خود، راه را براي اعتلاي كشورشان در تمامي عرصه‌ها هموار كرده‌اند. 

مقابله با تجاوز سرزمين بيگانگان يكي از مظاهر اين ايستادگي است كه كمتر مي‌توان نمونه‌اي از آن را در بين ملل مختلف يافت. 

شجاعت، غيرتمندي و دلاور مردي ابزار خلق حماسه‌هاي بزرگ هستند و به واقع ايرانيان با برخورداري از اين مولفه‌ها همواره توانسته‌اند در صحنه نبرد، عزت و شرف خود را به نمايش بگذارند. 

بازخواني اين حماسه‌هاي بزرگ به طور ختم مي‌تواند يادآور اين واقعيت باشد كه مردم سرزمينمان سرتعظيم در مقابل هيچ قدرتي فرود نمي‌آورند و با داشته‌ها و تجهيزات به هر ميزان، متجاوزان و بدخواهان را نادم و پشيمان مي‌كنند. 

تجاوز عراق با پشتيباني از ابرقدرت‌هاي شرق و غرب به كشورمان در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي فقط نمونه‌اي از بدخواهي دشمنان ايران است كه با پاسخ مردم در لبيك به فرمان امام راحل، به شكست متجاوز منجر شد. 

تورق تاريخ 8 سال دفاع مقدس و تعمق در نحوه مقابله با بعثي‌ها، مهرتائيدي برجانفشاني رزمندگان كشورمان براي حفظ تماميت ارضي و دفاع از آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود. 

حماسه بزرگ آزاد سازي خونين‌شهر از چنگال ارتش صدام، نمونه‌اي عيني از همت والا و ستودني رزمندگان و مدافعان كشورمان است كه در سوم خرداد ماه 1361 خلق شد و عظمت ايران اسلامي را بار ديگر به اثبات رساند.

رزمندگان جبهه اسلام در اين روز تاريخي موفق شدند با فائق آمدن بر جبهه كفر به سركردگي صدام و اذنابش، خرمشهر را پس از ماه‌ها اشغال، آزاد كنندو خاك پاك اين ديار را از لوث ناپاكان و نااهلان برهانند. 

اما آزادسازي خرمشهر و بيرون راندن متجاوزان شايد در مقام كلام كاري ساده تصور شود اما مقابله با بعثي‌ها كه با بهره‌گيري از تمامي امكانات و تسليحات روز دنيا و بهره‌مندي از حمايت‌هاي مادي و نظامي بيش از 54 كشور به دنبال جدا كردن خطه خوزستان از نقشه جغرافيايي ايران زمين بداند، كاري بس دشوار بوده است كه فقط مي‌تواند توسط مردان و زنان غيرتمند كشورمان با هدايت‌ها و رهنمود‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي به بار بنشيند. 

فرا رسيدن سالگرد اين روزماندگار، بهانه‌اي براي ياد كرد شهدا، جانبازان و تمامي حاضران در اين نبرد حماسي است، حماسه‌اي كه تا ابد در تاريخ خود نمايي مي‌كند و تجلي غيرتمندي و دلاور مردان مردم جنوب كشورمان است.

پيروزي ايران در سوم خردادماه ،‌به بار نشستن وعده خداوند باري تعالي در قرآن كريم به بندگان صالح خود است كه در سايه امدادهاي غيبي تحقق يافت و ايده و اعتقاد بندگان راستين خدا در پيروزي خون بر شمشير را همانند حماسه بي‌‌بديل سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در كربلا بار ديگر در اذهان زنده كرد. 

و چه نيك بنيانگذار انقلاب اسلامي از حماسه سوم خرداد به عنوان يك پيروزي ماندگار ياد كرد و فرمود : خرمشهر را خدا آزاد كرد.

نظرات بینندگان