arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

دستگيري وارد کنندگان مواد پيش ساز شيشه از پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: عوامل وارد کننده مواد پیش ساز شیشه با نام اِفِدرین از پاکستان شناسایی و دستگیر شدند .

سردار حمیدرضا حسین آبادی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش از این افدرین از عراق به کشور وارد می شد ، افزود: در دو ماه گذشته شاهد واردات این ماده از پاکستان بودیم.

وی گفت: این ماده در محموله های300 تا 400 کیلوگرمی وارد می شد که عوامل این کار شناسایی و دستگیر و حدود970 کیلوگرم افدرین از آنها کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: در دو ماه گذشته سه محموله پیش ساز شیشه نیز در سیستان و بلوچستان و کرمان کشف شدو افرادآن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. حسین آبادی همچنین با اشاره به شناسایی و انهدام چند شبکه بین المللی تولید ، توزیع و ترانزیت شیشه در تهران و البرز گفت: این شبکه ها با استفاده از بطری های دوغ و آب معدنی ، شیشه مایع را ترانزیت می کردند و این روش جدیدی بود که ابداع کرده بودند .

وی افزود: دستگیر شدگان این شبکه ها حدود100 میلیون تومان پول نقد همراه داشتند و در حساب بانکی سرشبکه آنها نیز بیش از یک و نیم میلیارد تومان پول وجود داشت .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین گفت: در شناساسی و انهدام این شبکه ها ، دو گروه قاچاق مواد مخدر هم شناسایی و از آنها400 کیلوگرم تریاک کشف شد .

حسین آبادی افزود: در دو ماه گذشته 22 کیلوگرم شیشه با اقدام پلیس فرودگاه ها کشف شد و 75 نفر در این باره دستگیر شدند . وی گفت:‌ همچنین203 کیلوگرم شیشه در سراسر کشور کشف و 14 هزار و 631 نفر در ارتباط با خرید ، فروش و توزیع شیشه دستگیر و21 لابراتوار خانگی ساخت شیشه نیز شناسایی شد و افراد فعال در آن دستگیر شدند. ر

ئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر مجازات هرویین و شیشه برابر و مجازات حمل و در اختیار داشتن بیش از 30 گرم شیشه اعدام است ، گفت: تاکنون اعدامی درباره شیشه نداشته ایم و از زمان ابلاغ قانون جدید از 15 دی 89 تاکنون ، پرونده افرادی که در این باره دستگیر شده اند ، در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.
نظرات بینندگان