arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

ائتلاف آمریکایی خواستار خروج ساکنان رقه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد تروریسم با ریختن اطلاعیه هایی بر روی رقه از ساکنان این شهر سوری که در تصرف داعش است، خواستند از آن خارج شوند.
 
به گزارش رسانه های سوری، هواپیماهای ائتلاف بارها اقدام به این کار کرده اند ولی این نخستین بار است که اطلاعیه ها خطاب به شهروندان نوشته شده است.
 
پیش از این، اطلاعیه ها فقط حاوی جملات و عبارات تهدید آمیزی مانند 'به پایان خط نزدیک شده اید' برای تروریست ها بود.
 
به عقیده کارشناسان، هر چند که این بار کردها و ائتلاف، هر دو از نزدیک بودن عملیات آزادسازی رقه به عنوان پایتخت گروه تروریستی داعش خبر داده اند، ولی با توجه به اینکه چنین عملیاتی نیاز به برنامه ریزی دقیق و گسترده دارد، احتمال چنین عملیاتی به صورت فوری و بدون هماهنگی با برخی طرف ها بسیار کم است.
 
نیاز به شمار زیاد جنگنجویان و پشتیبانی مردمی از داخل و خارج شهر از دیگر شرایط لازم برای آغاز عملیات آزادسازی رقه است که تاکنون فراهم نشده است.
 
گروه تروریستی داعش تا پیش از این دارای پایگاه های آشکار در شهر رقه بود ولی اکنون برای در امان ماندن از حمله جنگنده ها درمیان غیرنظامیان پناه گرفته است و می تواند از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.
 
امکان اینکه این اقدام ائتلاف در راستای جنگ روانی علیه گروه تروریستی داعش باشد بیشتر از احتمال حمله ای نزدیک برای آزادسازی شهر رقه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان