arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
طرح تحریم وتعقیب برخی مقامات آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد؛

اسامی ۲۶ مقام آمریکایی که توسط "ایران" تحریم شدند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح تحریم وتعقیب برخی مقامات آمریکایی را دراین کمیسیون به اتفاق آرا تصویب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح تحریم وتعقیب برخی مقامات آمریکایی را دراین کمیسیون به اتفاق آرا تصویب کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" ؛  کاظم جلالی در تشریح جزئیات جلسه امروز – یکشنبه – کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:  طرح تحریم وتعقیب برخی مقامات آمریکایی در کمیسیون به اتفاق آرا تصویب شد.

جلالی اسامی کامل افراد تحت تعقیب و تحریم را به شرح ذیل اعلام کرد؛

الف) مقامات ناقض حقوق بشر( در داخل و خارج از آمریکا):

۱- "توماس جی پیکارد" رئیس اف.بی.آی در سال ۱۹۹۳ (نقض حقوق بشر در جریان حمله به فرقه داوودیه در آوریل ۱۹۹۳ در شهر وبکو در ایالت تگزاس و کشتن بیش از ۸۲ نفر از پیروان این فرقه فرعی مسیحی و نقض حقوق بشر در زمان ریاست وی بر سازمان سیا در سال ۲۰۰۳ در افغانستان و عراق).

۲- ژنرال "جفری دی. میلر" فرمانده زندان گوانتانامو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به اتهام نقض حقوق بشر، شکنجه و آزار زندایان.

۳- دریادار "جفری هربسون" فرمانده کنونی زندان گوانتانامو بدلیل تداوم دخالت در شنکنه و آزار زندانیان و نقض حقوق بشر از سال ۲۰۱۰.

۴- ناخدا "ویلیام راجرز" فرمانده ناو وینسس امریکا در جریان حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۳ ژوئیه ۱۹۸۳.

 

ب) حامیان فعالیت های تروریستی، ‌ناقضین حقوق بشر و دخالت در قاچاق مواد مخدر:

۵- "فرانک جی گاردنر" نخستین فرماندار نظامی امریکا در عراق در سال ۲۰۰۳ به اتهام دخالت در کشتار غیرنظامیان در مناطق مختلف عراق، نقض حقوق بشر

۶- "پل برمر" فرماندار نظامی آمریکا در عراق از سال ۲۰۰۳ به اتهام دخالت در کشتار غیرنظامیان در مناطق مختلف عراق، نقض حقوق بشر و دست داشتن در فاجعه بازداشت و شکنجه زندانیان در ابوغریب.

۷- "دونالدرامسفلد" وزیر دفاع امریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به اتهام کشتار مردم غیرنظامی، شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب، گوانتانامو و بگرام همچنین، کشتار هزاران انسان بیگناه در افغانستان و عراق.

۸- "ریچارد پرل" از مقام های نظامی وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۳ از طراحان عملیات نظامی در افغانستان وعراق و دخالت در جنایات انجام شده از سوی نیروهای آمریکایی در دو کشور افغانستان و عراق.

۹- "پل ولفوویتز" معاون وزیر دفاع امریکا در سال ۲۰۰۳ و از طراحان حمله به افغانستان و عراق به اتهام دخالت در جنایات انجام رگفته در افغانستان و عراق.

۱۰- ژنرال "جان (جک) کین" معاون رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در سال ۲۰۰۳ به اتهام مشارکت در کشتار غیرنظامیان و شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب و گوانتانامو و نقض حقوق بشر درافغانستان و عراق.

۱۱- ژنرال "ریچارد کدی" معاون رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در سال ۲۰۰۴ به اتهام مشارکت در کشتار غیرنظامیان و نقض حقوق بشر در افغانستان و عراق.

۱۲- ژنرال "جیمز ماتیوس" فرمانده عملیات نظامی امریکا در فاجعه کشتار غیرنظامیان در فلوجه در عراق در سال ۲۰۰۳ بدلیل دخالت در ارتکاب جنایت علیه بشریت

۱۳-  "جرج کیسی" رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ به اتهام کشتار غیرنظامیان در عراق و افغانستان، اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و زندانی نمودن و آزار ۵تن از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران به مدت بیش از دو سال و نیم و نقض حقوق بشر.

۱۴- ژنرال "ریکاردو سانچز" فرمانده نیروهای امریکایی مسئول شکنجه زندانیان زندان ابوغریب و غیرنظامیان در عراق به اتهام نقض حقوق بشر و دخالت در تروریسم دولتی امریکا

۱۵- ژنرال "فرانکس" فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق پس از اشغال نظامی به اتهام مشارکت در نقض گسترده حقوق بشر در طول دوره اشغال عراق.

۱۶- ژنرال "دیوید بتراکوس" فرمانده وقت نیروهای امریکایی در عراق و فرمانده بعدی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان (نامزد کنونی ریاست سیا) به اتهام نقض گسترده حقوق بشر و کشتار غیرنظامیان در کشورهای افغانستان و عراق و نیز دخالت در قاچاق موادمخدر

۱۷- ژنرال "ریموند اودیرنو" فرمانده وقت نیروهای امریکایی در عراق در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ به اتهام مشارکت درنقض گسترده حقوق بشر در عراق.

۱۸- ژنرال "جانس کاربینسکی" مسئول زندان ابوغریب به اتهام شکنجه و آزار زندانیان نقض گسترده حقوق بشر درعراق.

 ۱۹- ژنرال "استیون کاسبون" از مسئولان زندان ابوغریب به اتهام شکنجه زندانیان و نقض گسترده حقوق بشر در عراق.

۲۰- ژنرال "استنلی مک کریستال" فرمانده نیروهای امریکا در افغانستان به اتهام کشتار غیرنظامیان، شکنجه و آزار زندانیان در بگرام، نقض حقوق بشر و مشارکت در قاچاق مواد مخدر.

۲۱- ژنرال "جک بریگز" فرمانده پایگاه هوایی بگرام در افغانستان به اتهام حمایت لجستیکی و آموزشی از اعضای گروهک تروریستی موسوم جندالله، حمایت از تروریسم در افغانستان، کشتار غیرنظامیان و نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان.

۲۲- "لویس فری" رئیس سازمان پیشین اطلاعات مرکزی امریکا به اتهام نقض حقوق بشر و مشارکت در شکنجه و آزار زندانیان در افغانستان و عراق.

۲۳- "رابرت مولر" رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به اتهام مشارکت در کشتار غیرنظامیان، نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان و عراق.

۲۴- ژنرال "جیمز جونز" مشاور پیشین امنیت ملی و رئیس جمهوری امریکا به اتهام حمایت از ترویزم (سازمان تروریستی منافقین) و کمک به گروه های تروریستی در افغانستان و عراق و علیه مردم ایران.

۲۵- ژنرال "پیتر جی. شومیکر" رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در سال ۲۰۰۷ به اتهام مشارکت در کشتار غیرنظامیان، شکنجه و آزار زندانیان در زندان های گوانتانامو و بگرام، نقض حقوق بشر در کشورهای افغانستان و عراق.

۲۶- "استوارت لوی" معاون پیشین وزیر خزانه داری امریکا به اتهام نقض حقوق بشر در اعمال تحریم علیه مردم ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
5
چه امتیازاتی رو از دست دادند .دیگه ایران نمی تونن بیان!
ناشناس
|
SAUDI ARABIA
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
حسابهاشون هم در ایران مسدود شده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
عجب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان