arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

هفتمین ثروتمند ایران دست به دامان معاون اول رییس جمهور شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اسدالله عسگراولادی که چندی پیش در گفت و گو با خبرآنلاین خود را هفتمین ثروتمند ایران عنوان کرده بود در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی درخواست هایی مطرح کرده است

اسدالله عسگراولادی به محمدرضا رحیمی نامه نوشت و از او درخواست کرد تا اجازه ندهد اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران نامزد شوند، او درعین حال اعلام آمادگی کرد تا چنانچه معاون اول رییس جمهور مصلحت بداند افرادی را برای عضویت در هیات رییسه معرفی کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در حالی چنین تقاضایی از معاون اول رییس جمهور دارد که خود نامزدی اش را برای پست نایب رییسی و حضور در هیات رییسه اتاق ایران اعلام کرده است. آقای عسگراولادی که در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد، انتخاب «یحیی آل اسحاق» به ریاست اتاق تهران را به داشتن رای 20نماینده دولت مربوط دانسته بود، خود خواستار دخالت معاون اول رییس جمهور برای تشکیل "هیات رییسه ای خداشناس، حافظ منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم سو با دولت خدمت گزار" در اتاق بازرگانی ایران شده است.

حاج اسدالله عسگراولادی در نامه اش به محمدرضا رحیمی از دغدغه فعالان بخش خصوصی در مورد منطق گردش کار اصولی سخن گفته و از رحیمی خواسته "ترتیبی اتخاذ گردد که بر اساس تصمیم گیری صحیح کاندیداتوری اشخاصی که بیش از دو دوره در هیات رییسه انجام وظیفه نموده اند میسر نباشد."


عسگراولادی به اعلام آمادگی برای معرفی افراد بسنده نکرده و حتی به محمدرضا رحیمی پبشنهاد داده تا ترکیب هیات رییسه متشکل از "یک نفر از دولت، دو نفر از بخش صادرات، دو نفر از بخش صنعت و دو نفر از بخش تجارت و خدمات" باشد.


در حالی که زمان انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران در 25 خردادماه نزدیک تر می شود، هر روز اخبار زیادی از گوشه و کنار به گوش می رسد. افراد مختلفی به عنوان نامزد برای پست های هیات رییسه این اتاق مطرح می شوند که تایید و تکذیب خود آنان را به دنبال دارد. اما نامه نگاری  برای دخالت دولت در امور بخش خصوصی بدعتی تازه است.


بازرگان قدیمی و فعال بخش خصوصی در حالی خواستار دخالت مستقیم  دولت شده امور اجرایی پارلمان بخش خصوصی شده که این نهاد قریب به یک قرن است به دور از دخالت های دولت و با تلاش و فعالیت تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان و با برگزاری انتخابات سالم و شفاف اداره شده و هیچ گاه برای پیشبرد کارهایش دست به دامان دولت نشده است.


عسگراولادی که خود جزو گروه منتخب امام خمینی(ره) برای اداره اتاق در روزهای اول انقلاب است و همیشه داعیه دار توسعه و استقلال بخش خصوصی بوده، این بار در تلاش برای نشستن بر صندلی نایب رییسی و حذف رقبای قدرتمند احتمالی خود، دست به دامان معاون اول رییس جمهور شده است.این کار عجیب عسگراولادی در حالی صورت می گیرد که هیچ یک از اعضای هیات رییسه اتاق تهران تاکنون برای انتخابات هیات رییسه اتاق ایران اعلام نامزدی نکرده اند.

 

گفته می شود محمدرضا رحیمی در پاسخ  آقای عسگراولادی،  نامه را به مهدی غضنفری وزیر بازرگانی ارجاع داده و به رسم همه نامه های اداری، نوشته:
"جناب آقای دکتر غضنفری
با سلام-برای ملاحظه واقدام لازم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
يك مسلمان ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
ايشان با ان ثروت ادعاي اصولگرايي دارد البته اقاي صدر رئيس نظام پزشكي كشور كه با بالا بردن تعرفه پزشكي سلامت مردم را بخطر مي اندازد ايشان هم ادعاي اصولگرايي دارد
نظرات بینندگان