arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۱۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

شمقدری: گلشیفته در فیلمی با صحنه های ناجور بازی کرده، بازگشت او دیگر دست ما نیست

جیرانی نباید در تلویزیون بیانیه ی شخصی خود را بخواند/ قرارهایی با احمدی نژاد گذاشتم/ شایعه بركناری‌ام به جایی رسید كه خودم هم شك كردم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیشتر از بازگشت گلشیفته فراهانی به کشور استقبال کرده بود، از گفته ی پیشین خود عقب نشینی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، وی در یک نشست خبری که  حضور جمع زیادی از مدیران این معاونت و اهالی رسانه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد،  در پاسخ به سئوالی در مورد بازگشت گلشیفته فراهانی به کشور، گفت: بازگشت او دیگر دست ما نیست!

شمقدری  گفت: من در دوره مسئولیتم یك بار درباره گلشیفته فراهانی گفته بودم كه می‌تواند برگردد. در آن مقطع این امكان وجود داشت، ولی بعدا اتفاق‌های دیگری افتاد. ممكن است من 20 سال پیش به كسی رأی داده باشم كه الان قبولش نداشته باشم.

وی افزود: در این یك سال و نیم شرایط تغییر كرد و دیگر مشكل «گلشیفته فراهانی» در حوزه اختیارات ما نیست. اخیرا هم شنیده‌ایم این بازیگر در فیلمی در كردستان بازی كرده كه صحنه‌های ناجوری دارد.



معاون امور سینمایی در بخشی از نشست امروز صبح خود، در خصوص نامه خود به رئیس جشنواره فیلم كن گفت: این نامه اگر هیچ فایده‌ای نداشت، یك فایده داشت و آن این بود كه وكیل مدافع‌های بی‌جیره و مواجب كن مشخص شدند. جشنواره كن جاذبه‌ها و زرق و برق‌های زیادی دارد كه صورت ظاهری آن است و فرهنگ و تمدن غرب سیرت باطنی آن است. از همین باطن است كه آدم‌هایی مثل هیتلر و موسولینی و چرچیل به وجود می‌آیند. فرهنگ و تمدن غرب دارای این عقبه است و پدیده برده‌داری و نسل كشی در همین تمدن وجود دارد. این موضوع در جشنواره كن نشان داده شد و وظیفه ما هم افشای آن بود كه نشان بدهیم اینگونه نیست.

وی افزود: ما نخواستیم از فیلمساز خاصی استفاده كنیم بلكه خواستیم با استدلال خودشان به آن‌ها بگوییم كه كسی كه افتخارات زیادی در جشنواره شما دارد حق اظهار نظر ندارد.

شمقدری در خصوص برنامه سینمایی هفت گفت: از روز اولی كه آمدیم دنبال یك برنامه سینمایی در تلویزیون بودیم. در نهایت دوستان تلویزیون پیشقدم شدند و برنامه‌ای ترتیب دادند و ما هم حمایت كردیم ولی گاه گداری اتفاق‌هایی می‌افتد كه جالب نیست. مجری برنامه قرار نیست بیانیه شخصی‌اش را بخواند. در همین قسمت قبل آقای سجادپور پشت خط می‌روند ولی اجازه صحبت به ایشان داده نمی‌شود. امیدوارم برنامه هفت این رویكرد را اصلاح كند.

جواد شمقدری در خصوص نمایش فیلم‌های تولید شده فیلمسازان ایرانی در خارج از كشور گفت: اگر آیین‌نامه‌ای كه قرار است در این باره تدوین شود به تصویب برسد ما می‌توانیم قول بدهیم فیلمسازانی كه در خارج فیلم می‌سازند می‌توانند فیلم‌شان را در ایران و حتی در جشنواره فیلم فجر اكران كنند. پیش‌بینی ما درباره فیلم آقای «بهمن قبادی» این است كه فیلم مناسبی نیست اما اگر این فیلم را ببینیم می‌توانیم قضاوت دقیق‌تری داشته باشیم.

* شایعه بركناری‌ام به جایی رسید كه خودم هم شك كردم
جواد شمقدری در خصوص وضعیت جشنواره‌های سینمایی گفت: جشنواره‌هایی كه به معاونت سینمایی برمی‌گردد جشنواره‌های فجر، كوتاه، مستند و كودك هستند و جشنواره‌هایی چون دفاع مقدس هم وضعیت نامعلومی دارند و قیم آن‌ها مشخص نیست كه البته ما این موضوع را در شورای هنر مطرح كردیم كه معاونت سینمایی بانی این جشنواره باشد. جشنواره فیلم كیش هم كه البته خیلی در جریان آن در ابتدا نبودیم جشنواره خوبی است كه معاونت سینمایی یك پای قضیه بود. نظر ما این است كه این جشنواره می‌تواند جشنواره موثری باشد. البته باید موضوع خاصی برای آن تعریف كرد.

وی ادامه داد: ما منعی برای برگزاری جشنواره از سوی ارگان‌های مختلف نداریم چرا كه اساسا برگزاری جشنواره‌ها باعث رونق می‌شود. فكر می‌كنم سال گذشته حدود 43 جشنواره سینمایی در كشور برگزار شد.

شمقدری در خصوص بیمه هنرمندان گفت: امسال در صندوق هنرمندان بودجه خوبی از سوی دولت تخصیص داده شده كه این صندوق می‌تواند بیش از گذشته وارد عمل شود و به بیمه بیكاری و بازنشستگی و درمانی بپردازد. امیدواریم بتوانیم این نوید را به هنرمندان بدهیم كه در این زمینه به یك وضع مطلوب برسیم.

معاون سینمایی وزیر ارشاد در خصوص شایعات بركناری‌اش گفت: خود رسانه‌ها بیشترین نقش در موضوع شایعه بركناری‌ام دارند. این موضوع ابتدا از سوی صدای آمریكا مطرح شد و اخیرا هم در 3 - 4 هفته اخیر تشدید شد و به جایی رسید كه خودم هم شك كردم.

* قرارهایی با احمدی نژاد گذاشتم
وی اضافه كرد: چون در این دولت هیچ چیز بعید نیست و مسئولیت‌ها در دولت آقای احمدی‌نژاد ماندگار نیست. البته فكر می‌كنم این ویژگی خوبی است كه مدیران احساس كنند هر لحظه ممكن است از سمت‌شان كنار بروند. در نهایت موضوع بركناری‌ام را پیگیری كرده‌ام كه متوجه شدم صحت ندارد. چند روز پیش هم جلسه‌ای را با آقای احمدی‌نژاد داشتم و قرارهایی با ایشان مطرح كردم.

وی تصریح كرد: من آقای احمدی‌نژاد را فردی فعال، فهیم، هوشمند و مدافع ارزش‌های نظام و رهبری می‌دانم و تا زمانی كه این گزینه‌ها مطرح باشد من مشكلی ندارم. امیدوارم زمانی كه از معاونت سینمایی می‌روم نتایج خوبی به جا گذاشته باشم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
3
16
ایشون نیازی به دلسوزی تو نداره. هر جا باشه موفقه. خدا حفظش کنه که مورد تایید تو نیست.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
13
پس ديگه اجازه ندادي.... گلشيفته جان نيا ايشون اجازه نمي دن!!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
4
2
گلشيفته = ملعبه هاليوود و فساد غرب ( خدا نجاتش دهد)
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
agha mahmod golshifteh mahsole nasle sokhte baad az enghelab ast.golshifteh irani hastesh pas jaye kharab kardan hamvatanet goli ro hemayat kon
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
0
واقعا براش متاسفم اون تو ايران فوق العاده بود اما با اين كارش خودشو از چشم اكثر ايراني ها انداخت
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
0
واقعا براش متاسفم اون تو ايران فوق العاده بود اما با اين كارش خودشو از چشم اكثر ايراني ها انداخت
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
0
بله دیگه.
وقتی دم ودقیقه گیر بدید همین میشه.
یادتونه به شادمهر هم چقدر گیر میدادن اما بعد شادمهر هر کس هر طور دلش میخواد میخونه...........
نظرات بینندگان