arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

هیلاری کلینتون از سوی کمیته نظارت وزارت خارجه آمریکا متهم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ازسوی کمیته نظارت وزارت خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون به سهل انگاری در حفظ امنیت اطلاعاتی آمریکا متهم شد.

به گزارش انتخاب؛ کمیته نظارت و بررسی وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور را متهم کرد که بدلیل استفاده از ایمیل های شخصی در مبادله اطلاعات دولتی مقررات مربوط به امنیت اطلاعات ملی این کشور را نقض کرده است.

کمیته نظارت و بررسی مقررات امنیتی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با ارائه گزارشی به قانونگذاران این کشور، این وزارت خانه را به ضعف بنیادین در رعایت اصول ومقررات امنیتی کشورمتهم کرد.

کمیته مذکور در این گزارش 78 صفحه ای که حاصل گفت وگوهایی با جان کری و برخی دیگر از وزرای خارجه اسبق آمریکا از جمله مادلین البرایت، کالین پاول و کاندولیزا رایس است، سابقه طولانی ضعف وکوتاهی در رعایت مقررات امنیتی کشور از سوی وزرای خارجه آمریکا و از جمله هیلاری کلینتون را لطمه زننده و در تعارض با حساسیت چنین مقامی توصیف کرده است.

در این گزارش بویژه هیلاری کلینتون کاندیدای فعلی ریاست جمهوری آمریکا ، متهم شده است که در پایان دوران تصدی ، با سهل انگاری در انتقال ایمیل های کاری خود وآنچه که به وزارت خارجه آمریکا مربوط می شده در اجرای سیاست ها و مقررات الزامی این وزارت خانه کوتاهی کرده و مفاد و مندرجات 'لایحه اسناد و مدارک فدرال' آمریکا را نقض کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان