arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

لاریجانی: پس از صحبت های رهبری، دیگر تخطی از قانون قابل اغماض نیست و توجیهی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری از تاکید معظم‌له بر تبعیت از قانون خبر داد و گفت: ایشان قانون را فصل‌الخطاب اعلام کردند و امر کردند دولت با همه توان بدون بهانه‌گیری به اجرای قوانین بپردازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری از تاکید معظم‌له بر تبعیت از قانون خبر داد و گفت: ایشان قانون را فصل‌الخطاب اعلام کردند و امر کردند دولت با همه توان بدون بهانه‌گیری به اجرای قوانین بپردازد.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، "علی لاریجانی" در آغاز نشست علنی امروز ـ سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه ـ مجلس شورای اسلامی دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری را تشریح و به نکاتی درباره این دیدار اشاره کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه دیدار با مقام معظم رهبری برای مجلس پردستاورد بود، تاکید کرد: ستایش مقام معظم رهبری از مواضع مجلس هشتم در مسائل داخلی و خارجی پشتوانه نمایندگان مجلس است.

وی سخنان مقام معظم رهبری را نشان‌دهنده نگاه مجلس به منافع ملی ارزیابی کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان نشان می‌دهد برخلاف آنچه بعضی افراد در اظهارات خود منطقه‌نگری و مسائل خرد را به مجلس نسبت می‌دهد، مجلس نگاهی کلان‌نگر و منطبق بر منافع ملی دارد.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر جایگاه مجلس در نظر بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دلیل جایگاه بلند مجلس در نظر ایشان را تلاش نمایندگان برای حفظ مصالح نظام خواند.

رئیس مجلس همچنین افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار قانون را فصل‌الخطاب اعلام کردند و به همه به‌ویژه دولت امر کردند تا با همه توان خود قانون را بدون بهانه‌گیری اجرا کنند و البته وظیفه مجلس نیز در این میان تصویب قوانینی است که اجرای آنها و قرار گرفتن در چارچوب قانون را برای دولت تسهیل کند.

وی همچنین افزود: هر چند همیشه باید مبنای رفتار مسئولان قانون‌گرایی باشد، اما پس از بیانات مقام معظم رهبری که نوعی اتمام حجت درباره قانون‌پذیری بود دیگر تخطی از قانون قابل اغماض نیست و توجیهی ندارد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در ادامه بخشی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری را تعریف اصطلاح تقوای جمعی از سوی معظم‌له خواند و گفت: ایشان در سخنانشان به تبیین اصطلاح تقوای جمعی پرداختند که به لزوم رعایت اخلاق و عدم انحراف در مسائل سیاسی تاکید داشت.

لاریجانی همچنین افزود: فقدان تقوای جمعی همان بیماری متعارفی است که احزاب و گروه‌های بسیاری درگیر آن شده‌اند و این موضوع سابق بر این نیز در بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا رخ داده است.

وی تاکید کرد: براساس نظر مقام معظم رهبری درباره تقوای جمعی بسیاری از کج‌روی‌ها، درگیری‌ها و انحرافات در عدم رعایت این تقوای جمعی است و جا دارد گروه‌ها و فراکسیون‌های داخل مجلس هم در این مقوله و کسب روحیه مدارا پیشگام باشند.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تقوای جمعی نمایندگان را به پرهیز از غیبت و تهمت در بحث‌های سیاسی توصیه کرد.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در کشور تاکید کرد و گفت: تجربه سال‌های پس از انقلاب به خوبی به ما نشان داده است که جایگاه ولایت فقیه در حفظ نظام جایگاهی انکارناپذیر است و نظرات مقام معظم رهبری در مورد مناسبات انتخابات مجلس بار دیگر تاثیر جایگاه ولایت فقیه را در حفاظت از حقوق ملت‌ها نشان داد.

لاریجانی تاکید کرد: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند «ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است».

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود از نمایندگانی که در کمیسیون بررسی طرح نظارت بر نمایندگان عضویت دارند درخواست کرد تا این طرح را هر چه سریع‌تر با انجام کارهای کارشناسی دقیق بررسی و برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

نظرات بینندگان