arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

کلینتون: مشتاق مناظره با ترامپ‌ هستم

تارنمای هیل امروز (جمعه) اعلام کرد که «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات 2016 آمریکا، مناظره احتمالی «دونالد ترامپ» نامزد نهایی جمهوری خواهان و «برنی سندرز» دیگر نامزد دمکرات ها را «لطیفه» خواند و گفت که مشتاق است با ترامپ مناظره کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای ارگان کنکره آمریکا نوشت: دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوریخواهان آمریکا، روز پنجشنبه در برنامه تلویزیونی «جیمی کیمل» با پیشنهاد مناظره با سندرز موافقت کرد. سندرز نیز بلافاصله پس از موافقت ترامپ، آمادگی خود را برای این مناظره اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، طرفین در نظر دارند عواید پخش تلویزیونی این مناظره را به امور خیریه اختصاص دهند.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه های سی.ان. ان و ام .اس. ان. بی. سی اخبار این مناظره احتمالی را جدی ندانست و آن را لطیفه خواند. وی گفت: 'به نظر من چنین مناظره ای انجام نخواهد شد.'

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، آرای مورد نیاز هیات های انتخاباتی را برای معرفی شدن به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در این انتخابات به دست آورد.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، ترامپ موفق به کسب آرای یک هزار و 237 هیات انتخاباتی شد. او از اوایل ماه جاری میلادی که «تد کروز» و «جان کسیک» دو نامزد رقیب درون حزبی وی از ادامه رقابت انصراف دادند، به تنها نامزد باقی مانده جمهوریخواه تبدیل شد.

وی که رقابت انتخاباتی اش را 16 ژوئن سال گذشته آغاز کرد، توانست از سد 16 رقیب جمهوریخواه خود بگذرد.

گرچه ترامپ توانست حمایت جمهوریخواهان را به دست آورد اما، با توجه به علاقه وافر وی به سر به سر گذاشتن منتقدان، بخش هایی از این حزب همچنان ملاحظاتی دارد.

مناظره ترامپ و سندرز با توجه به اینکه سندرز در رقابت های درون حزبی (دمکرات ها) از کلینتون عقب است، رخدادی بی سابقه در صحنه سیاسی آمریکا خواهد بود. پیش از این کلینتون از مناظره با سندرز سر باز زده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان