arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

نماینده مجلس: آقای احمدی نژاد! آیا متوجه نشدید که مردم را با روش های غیر معمول در استادیوم جمع کردند ؟

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور گلایه‌های خود را از کم‌توجهی دولت به خطه سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور گلایه‌های خود را از کم‌توجهی دولت به خطه سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، "عباسعلی نورا" نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور گلایه‌های خود را از کم توجهی دولت به خطه سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.

متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خانه ملت قرار گرفته به شرح زیر است:
"مقام معظم رهبری:  همه علاقمندان و دوستداران انقلاب باید به مسائل مردم سیستان علاقمند باشند "
جناب آقای دکتر احمدی نژاد

رئیس جمهور محترم    
 سلام علیکم
احتراماً همانطوریکه مستحضرید سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور و از محرومترین نقاط کشور می‌باشد گرچه بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای در این استان در زیرساختارها و زیربناها انجام گرفته است که بارزترین آن گسترش آموزش عالی می باشد ، مع الوصف تاشرایط مطلوب ، بسیار فاصله دارد.
جناب آقای رئیس جمهور  . مصوبات سفرهای دولت یا کمرنگ بوده یا تاکنون به سرانجام نرسیده است، حتی از سهمیه تخصیصی بنگاه های زود بازده تنها ۲۵درصد آن در مدت ۴ سال جذب شده است و در این چند سال هیچ اقدام مؤثری در توسعه صنعت ، معادن و بنگاه های اشتغالزا انجام نگرفته است، بطوری‌که بیکاری جوانان ، به یک معضل اجتماعی مبدل گردیده است و اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی با چالش اجتماعی و سرخوردگی مواجه شده اند که به تبع آن انگیزه تحصیلات عالیه در خانواده ها در حال اضمحلال است، محض مرضی تعالی برای اشتغال مردم این منطقه راهبردهایی را معمول فرمایید و اگر مقدور نیست اجازه فرمایید تا استان سیستان وبلوچستان ، ضمیمه اصفهان ، تبریز ، تهران یا خراسان گردد تا شاید این تغییر ، تأثیری برای برون رفت از این شرایط نامناسب فراهم آورد.
برای تبیین شرایط این منطقه ، نظر جنابعالی را به آمار رسمی مرکز آمار ایران که در مورخ ۱۲/۲/۹۰ به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده است، جلب می نماید.
««« نرخ تورم ۱۲ماه منتهی به فروردین ماه سال ۹۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد که استان سیستان و بلوچستان با ۸/۲۱ درصد بالاترین نرخ تورم را در کل کشور داشته است »»»
آقای رئیس جمهور. یعنی تورم طبق اعلام رسمی در این استان محروم ۲ برابر تورم استان خراسان رضوی می باشد . به نظر شما تحمل این تورم برای مردم ما از چه نوع صیغه ای است ؟ آیا قابل تحمل است؟
آیا با عدالتی که جنابعالی همواره بر آن تأکید دارید سازگار است ؟ آیا دامنه فقر در این منطقه گسترش نمی یابد؟ آیا بزهکاری و ناامنی در منطقه گسترش نمی باید ؟ اگر چنین است که تأیید می فرمایید ، آیا نباید راه  کار واقدام موثری معمول می گردید؟ به نظر جنابعالی ، مقصر چه کسی است. اگر ضعف مسئولین منطقه نمی باشد که از توان لازم برخوردار نیستند و اگر چنین نباشد، پس ضعف دولت است. به نظر شما نباید این مهم مورد بررسی قرار گیرد؟
جناب آقای احمدی نژاد. آیا سئوال نفرمودیدکه در سفر اخیر چرا استقبال مردم سیستان و بلوچستان ، کم رنگ بود؟
آیا متوجه نشدید که مردم را با روش های غیر معمول در استادیوم جمع کردند ؟  آیا متوجه نشدید که مردم دیگر شعار نمی دهند؟
 ۳۰۰ هزار نامه مردم در این سفر چه معنا و مفهومی دارد ؟ فکر نمیکنید کارگزاران دولت شما وظایف ذاتی خویش را به نحو احسن و مطلوب انجام نمی دهند ؟ آیا فکر نمی کنید این تعداد نامه و محتویات آن ناشی از گسترش دامنه فقر و بی توجهی است که جنابعالی منکر آن در کشور هستید ؟؟!!
آقای احمدی نژاد . بنظرم بهتراست بجای سفر به استانها ، یک نظارت قوی و بازرسی توانمندی در نهاد ریاست جمهوری ایجاد گردد تا نه تنها مصوبات را پیگیری نمایند ، بلکه واقعیات را آنطور که هست منعکس کنند ، نه آنطور که مسئولین ادعا می کنند . تاهر کس در کارش اهمال ورزد، از کار برکنار گردد.
حال چند سوال :
ـ آیا می دانید که ضریب جینی در منطقه ما ، بالاترین رقم در کشور است .
ـ آیا می دانید که شکاف برخورداری این منطقه با سایر مناطق همواره رو به تضاید بوده است .
ـ آیا می دانید که متوسط نرخ رشد اقتصادی از نصف متوسط کشور در برنامه توسعه ، کمتر بوده است.‌

ـ آیا می دانید که متوسط نرخ رشد هزینه های مصرفی که نشان دهنده شاخص رفاهی مردم است به مراتب از متوسط کشور یعنی ۴۵/۴درصد کمتر می‌باشد. بعبارت دیگر مردم این منطقه از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار نمی باشند.
ـ آیا می‌دانید که رشد بهره وری سرمایه در این استان منفی است که خود یک فاجعه است.
ـ آیا می‌دانید که برخلاف اهداف سیاست های کلان و اصل ۴۴ قانون اساسی ارزش افزوده در این استان از پایین ترین رقم در کشور و در منطقه خاورمیانه برخوردار است . بطوریکه هیچ سرمایه گذاری، ‌حاضر به سرمایه گذاری نمی باشد. مگر قرار نبود از محل درآمدهای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، ارزش افزوده در کشور متوازن گردد.؟  راستی این مهم در لابه لای شرایط دیگر مفقود نگردید ؟
ـ آیا می دانید که متوسط رشد بهره وری کل عوامل تولید دراین استان نزدیک به صفر است و در برنامه قرار بود به ۳/۲ درصد برسد.
ـ‌آیا می دانید که نرخ رشد سرمایه گذاری در این استان کمتر از ۳ درصد در مقایسه با هدف برنامه که ۲/۱۲ درصد بود می باشد. آیا این کمتر از یک فاجعه نیست؟
ـ آیا می دانید که سرمایه گذاری شرکت های دولتی ، نسبت به کل کشور ، یک فاجعه را نشان می دهد؟
ـ آیا می دانیدکه تعداد طرح های عمرانی بعد از ۴ سال هنوز به اتمام نرسیده اند و بسیار اندک افتتاح شده اند.
جناب آقای احمدی نژاد. نمی دانم که این نامه به دست شما میرسد یا خیر . به همین دلیل آنرا در اختیار مطبوعات قرار خواهم داد . در پایان اشعار میدارد استان سیستان و بلوچستان ، غرق در گرفتاری است و نیاز به منجی دارد . انشاء ا... منجی عالم بشریت حضرت قائم آل محمد (عج) ظهور کند تا شاهد این همه تبعیض ، عدم کارایی ، بی عدالتی ، عدم بهره وری ،‌ ناکارآمدی ، ‌پارتی بازی ، هدردادن و اتلاف منابع ، انحصار طلبی ، دروغ پردازی ،‌ شعار توخالی ، سیاسی کاری ،‌ ظاهر سازی ،‌ عدم شفافیت ... و و و  نباشیم .
شاید هم متهم شوم که خدمات دولت را نادیده گرفتم که چنین نیست. ولی آنقدر به این استان بی توجهی می شود که اگر تعریف و تمجیدی شود ، مورد تعرض مردم قرار می گیریم . از طرفی در این مجال امکان واکاوی تمام زوایا و گرفتاری های این استان نمی باشد.
جناب آقای رئیس جمهور . در طول برنامه  ۴۰۰ میلیارد دلار از محل منابع نفتی و سایر منابع ، جهت توسعه این کشور در اختیار حضرتعالی بوده است. آیا با این اعتبار حق است که مردم ایران چنین گرفتار مصائب باشند .  هر برنامه ریز منصفی ‌با چنین اعتباری نمی تواند پذیرای چنین شرایطی باشد.
آیا بهتر نیست رویه های کاری در دولت مورد بازنگری قرار گیرد تا منابع درست مصرف گردد که اگر چنین شود قطع یقین در هیچ نقطه ای از کشور شاهد چنین مصائبی نخواهیم بود.
با توجه به شناختی که از روحیات حضرتعالی دارم رجاء واثق دارم که از این نوع صراحت  بیان نه تنها رنجیده خاطر نخواهید شد ، بلکه دستور خواهید داد تا عواملی که در وظایفشان اهمال ورزی نموده اند ، مورد عطاب و خطاب قرار گیرند و حق این نیست که در دولت جنابعالی کارگزارانی نسبت به وظایف خویش اهتمام لازم معمول ندارند که این با روحیات و رویه های دولت جنابعالی سازگار نمی باشد.

 
 با تشکر
دکتر عباسعلی نورا
نائب رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
ضمن هم دردی با مردم مظلوم و محروم خطه جنوب شرق کشور بخصوص استان سیستان و بلوچستان ولی من نمیدونم مسئولین, چرا میخواهند استان سیستان و بلوچستان رو پهناورترین استان کشور معرفی کنند در صورتی که هم در کتابها و هم در سایر منابع ذکر شده است که پهناورترین استان کشور استان (کرمان) است.
نظرات بینندگان