arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

احمد خاتمی: بجای پرداختن به اصل کارها، به مسائل حاشیه ای مثل آن CD کذایی می پردازند!

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن امیدوار است از طریق فشارهای اقتصادی مردم را دلسرد کند و به نظام ضربه بزند؛ لذا یکی از برنامه‌های جاسوسان دستگیر شده اخیر این بود که از راه زمینه‌سازی برای ایجاد نارضایتی در مردم در حوزه اقتصادی تلاش کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن امیدوار است از طریق فشارهای اقتصادی مردم را دلسرد کند و به نظام ضربه بزند؛ لذا یکی از برنامه‌های جاسوسان دستگیر شده اخیر این بود که از راه زمینه‌سازی برای ایجاد نارضایتی در مردم در حوزه اقتصادی تلاش کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ضمن تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری به عنوان چشم هوشیار ملت دقیقاً امور کشور را عالمانه و هوشیارانه رصد می‌کنند، اظهار داشت: فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اراده دشمن برای ضربه‌ زدن از راه اقتصادی، واقعیتی است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن دست به آن زده است و هم اکنون در اوج این طراحی‌ها و توطئه‌هاست.

وی گفت: هرچه از عمر انقلاب گذشت و انقلاب توانست سنگرهای تعالی و پیشرفت را فتح کند، کینه‌های دشمن نیز به‌تبع آن بیشتر و توطئه‌های آن عمیق‌تر شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمن امیدوار است از طریق فشارهای اقتصادی مردم را دلسرد کرده و به نظام ضربه بزند، لذا یکی از برنامه‌های جاسوسان دستگیر شده اخیر این بود که از راه زمینه‌سازی برای ایجاد نارضایتی در مردم در حوزه اقتصادی تلاش کنند.

آیت‌الله خاتمی نامگذاری جهاد اقتصادی از سوی رهبر هوشیار انقلاب را گامی بلند در مقابله با توطئه‌های پیچیده دشمن دانست و افزود: متأسفانه باگذاشت بیشتر از دو ماه از سال 90 هنوز کار شایسته‌ای در این باره نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بجای پرداختن به اصل کارها، به کارهای حاشیه‌ای اقدام شده است، ادامه داد: یک روز مسئله CD کذایی که نباید تولید و مطرح می‌شد را تبدیل به مسئله روز کشور کردند، روز دیگر برخی از اقدامات مسئولان محترم و واکنش‌های نسبت به آن و در ادامه مسئله ادغام وزارتخانه‌ها و حواشی آن اذهان و افکار همه را به خود مشغول و توان کشور را به هدر داد.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئولان را مورد خطاب قرارداد و گفت: مسئولان محترم باید هوشیارانه‌تر به این مسائل وارد شوند و سعی کنند در جهت‌گیری‌هایی که رهبر انقلاب به درستی تعیین فرموده‌اند، حرکت کنند و اجازه حضور مسائل حاشیه‌ای توان‌فرسا را در عرصه کشور ندهند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به برنامه‌ دیگر دشمن مبنی بر «ایجاد اختلاف بین دستگاه‌های مدیریت‌کننده کشور» اشاره و بیان داشت: بارها رهبر انقلاب فرمودند که اختلاف سلیقه یک امر طبیعی در جامعه آزاد است، چرا که نمی‌توانیم بگوییم جامعه‌ای آزاد است ولی اختلاف سلیقه را نپذیریم، زیرا به عنوان مثال در یک خانواده چند نفره نیز ممکن است اعضای خانواده اختلاف سلیقه داشته باشند، اما نکته قابل توجه این است که نباید اجازه داد این اختلاف سلیقه‌ها تبدیل به تفرقه شود.

وی اضافه کرد: در عرصه سیاسی آنچه که سبب ‌می‌شود جامعه به سمت تفرقه نرود، در وهله اول "تبعیت کامل از قانون " است، بنابراین هیچ‌کس نباید از عمل به قانون سرباز زند. عدالت در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سایه عمل به قانون تحقق می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: وحدت که امروز از اصلی‌ترین ضروریات کشور است، در سایه اجرای قانون امکان‌پذیر است، لذا در موارد اختلاف رجوع به متن قانون می‌بایست عامل اتحاد شود.

آیت‌الله خاتمی دومین عامل جلوگیری کننده از تفرقه را «مدارای‌ سازنده» عنوان کرد و گفت: ما یک مدارای نامطلوب داریم که کوتاه آمدن از اصول است که این نوع مدارا به هیچ نحوی مورد قبول نیست و یک مدارای مطلوب داریم که کنار آمدن دوستان با یکدیگر است ، لذا پیامبر(ص) در این خصوص فرمودند: همانگونه که خدایم مرا مأمور به واجبات کرده است همانگونه نیز مرا مأمور به مدارا کرده است، که این مثبت است.

وی ادامه داد: بحمدالله در کشوری مثل کشور ما که در قانون آن موضوع فصل‌الخطاب قرار داده شده است، جایی برای تفرقه و بحران باقی نمی‌ماند، لذا وقتی همه طرف‌های اختلاف در عمل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را تبعیت کنند، اختلاف سلایق ذره‌ای به کشور و مردم آسیب نمی‌رساند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بدیهی است که همه دشمنان داخلی و خارجی بر این باورند که تنها با تفرقه به نوا خواهند رسید، بنابراین باید این بی‌نوایان را ناکام گذاشت، بی‌نوایانی که امروز مطرود مردم هستند و از همه جهات از سوی مردم نفی شده‌اند، اینان در پی پیدا کردن منفذی برای ورود هستند که آن منفذ «ایجاد تفرقه» است. لذا با وحدت می‌توان جلوی ورود دشمن را بست.

آیت‌الله خاتمی فرمایشات رهبری در خصوص "رقیق کردن اعتقادات و احساسات اسلامی توسط دشمنان " به مطالب بیان شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن ضربه زدن به دین در جامعه است. دین ستون فقرات نظام اسلامی است، از دشمنان آرم‌دار تا دشمنان پنهان همگی در پی آسیب رساندن به محتوا و جان انقلاب یعنی باورهای اعتقادی عمیق مردم و جوانان هستند.

وی در پایان تصریح کرد: در ادوار مختلف انقلاب، جریاناتی به خصوص در دوره دوم خرداد به صورت صریح و آشکار وارد میدان شدند و در آن دوره امکانات و قدرت به دست کسانی بود که به صراحت چالش در دین مردم را مأموریت خود می‌دانستند، اما نباید این خطر را پایان یافته بدانیم و امروز باید مراقب کسانی بود که به نام و پوشش دین و مقدسات ضربه زدن به اعتقادات مردم را دنبال می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
کاش بعضیا به اندازه یک تار موی محمد خاتمی ( رئیس جمهور هشت ساله و منتخب ملت ) انصاف و علم و دیانت و نجابت و صداقت داشتند
نظرات بینندگان