arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

کاشانی صلاحیت کرسی نشینی وزارت ورزش را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تشکیل وزارت ورزش بدور از حاشیه سیاسی کاری، حبیب کاشانی را به دلیل وابستگی به جریان انحرافی و عدم تجربه مدیریتی کلان،شایسته کرسی نشینی این وزارتخانه ندانستند. 
 
 به گزارش انتخاب، در همین ارتباط رئیس فراکسیون ورزش های رزمی مجلس با بیان اینکه وزیر ورزش باید ثبات مدیریتی داشته باشد گفت: با توجه به این که سعیدلو در امر مدیریتی تجربیات مفیدی را در اختیار دارد نسبت به کاشانی گزینه مناسب تری برای تصدی وزارتخانه ورزش می باشد.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار و شهر قدس در بهارستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به کسب مقام چهارمی ایران در بازی های آسیایی گفت: سرپرست تربیت بدنی به دلیل داشتن تجربه مفید مدیریتی، گزینه مناسبی برای تصدی ورزش می باشد.

وی با بیان این مطلب که فردی که سابقه مدیریتی کلان را نداشته باشد نمی‌تواند وزارت ورزش را برعهده بگیرد افزود: رشد همه جانبه ورزش باید مهمترین هدف وزیر ورزش باشد لذا باید در این زمینه از تمامی ابزارها و امکانات برای رسیدن به جایگاه اصلی ورزش و پیشی گرفتن از دیگر کشورها استفاده نماید.

گروسی با تاکید بر گستردگی ارگان های ورزش تصریح کرد: به دلیل این که در امر ورزش جوانان و نوجوانان بسیاری از حوزه آموزش و پرورش و آموزش های عالی فعالیت می‌کنند لذا شخصی که می‌خواهد تصدی ورزش را برعهده بگیرد نباید تابع هیچ حزب، گروه و فرقه ای باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای تائید وزیر معرفی شده از سوی دولت نیازمند اقدامات کارشناسی می‌باشد تا گزینه ای را تائید نمایند که سطح ورزش در کشور و جهان را ارتقا دهد.

رئیس فراکسیون ورزش های رزمی خاطرنشان کرد: در امر ورزش اگر متصدی وزارتخانه ورزش وابسته به حزب و گروه و فرقه ای خاص باشد دیگر ارگان های ورزشی ارتباط خود با وزارتخانه که هسته اصلی ورزش در کشور به شمار می‌رود را قطع خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: با توجه به اینکه کاشانی با جریان انحرافی ارتباط نزدیکی دارد لذا نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارتخانه ورزش باشد چرا که با تصدی کاشانی در وزارتخانه ورزش این وزارتخانه به حاشیه کشیده خواهد شد.

وابستگی کاشانی به جریان انحرافی در تعیین صلاحیت وی احراز خواهد شد

همچنین عضو دیگر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت معرفی حبیب کاشانی از سوی دولت برای ریاست وزارت ورزش، وابستگی وی به جریان انحرافی و عدم تخصص وی در امور مربوطه به جوانان در تعیین صلاحیت وی احراز خواهد شد.

غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در بررسی پرونده کاری حبیب کاشانی، میزان تعهد وی به نظام و انقلاب ولایت مداری وی و دوری از جریان انحرافی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در صورت احراز همکاری حبیب کاشانی با جریان انحرافی نمایندگان وی را رد صلاحیت خواهند کرد.

اسداللهی خاطرنشان کرد: در بررسی پرونده کاری حبیب کاشانی ویژگی های شخصیتی و قانون مداری از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کاشانی صلاحیت کرسی نشینی وزارت ورزش را ندارد

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش نیازی به حاشیه سازی سیاسی ندارد و در این راستا کاشانی صلاحیت کرسی نشینی وزارت ورزش را ندارد.

سید جلال یحیی زاده فیروزآباد، نماینده تفت و میبد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: متولیان وزارت ورزش از هرگونه فعالیت سیاسی باید بدور باشند چرا که این وزراتخانه نیاز به ارتقاء پیشرفت از طریق یک فرد متخصص و آگاه به حوزه ورزش دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت های گذشته حبیب کاشانی تأثیر زیادی در رد صلاحیت شدن وی از سوی نمایندگان دارد.

یحیی زاده، خاطرنشان کرد: حبیب کاشانی توانایی اداره یک وزارتخانه به این گستردگی را ندارد، چرا که در گذشته وی حتی نتوانسته با چندین بازیکن ورزشی کنار بیاید.

سعیدلو برترین گزینه برای تصدی وزارتخانه ورزش می باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در همین ارتباط گفت: با توجه به این که سعیدلو تجربیات مفیدی در امر مدیریتی در اختیار دارد نسبت به کاشانی بهترین گزینه برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان به شمار می رود.

حجت الاسلام سید علی میرخلیلی نماینده مردم جاسک میناب در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که در حیطه ورزش، جوانان و نوجوانان بسیاری فعالیت های ورزشی انجام می دهند، گفت: برای تصدی گری وزارت ورزش نمایندگان باید دقت فراوانی انجام دهند تا مبادا فردی به حوزه ورزش کشور ورود پیدا کند که وابسته به جریان انحرافی باشد.

وی افزود: کاشانی به دلیل این که با لیدرهای اصلی جریان انحرافی ارتباط نزدیکی دارد با حضورش در وزارتخانه ورزش این وزراتخانه را به حاشیه خواهند کشاند.

میرخلیلی، در ادامه با بیان این که جریان انحرافی در تلاش است تا از طریقی به افکار و اذهان جوانان و نوجوانان نفوذ نماید، تصریح کرد: نمایندگان برای تأیید گزینه متصدی وزارتخانه ورزش باید به تمامی ظواهر و نشانه های گزینه انتخابی از سوی دولت توجه نمایند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: فردی که می خواهد به عنوان متصدی وزارتخانه ورزش انتخاب شود باید تجربیات مفید مدیریتی کلان را نیز داشته باشد.

وی گفت: سعیدلو به لحاظ اینکه چندین سال تجربه مدیریتی سازمان تربیت بدنی را به عهده دارد و با تمامی گروه های ورزشی ارتباط نزدیک برقرار کرده بهترین گزینه برای تصدی گری وزارتخانه ورزش می باشد.

 

نظرات بینندگان