arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

مطهری: برخی از بغض هاشمی حقیقت را نمی‌دیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انحرافات فكری و فرهنگی این افراد از آغاز مشخص بود، منتها حمایت همه جانبه برخی علما از آقای احمدی نژاد، باعث شد كه برخی حقیقت را نبینند. بعضی از علما به دلیل بغض و كینه ای كه از طرف مقابل داشتند، حمایت بیش از اندازه ای از آقای احمدی نژاد كردند و عیب‌های وی را ندیدند، در حالی كه عیب‌های وی عیان بود.
 
علی مطهری در گفت و گو با «تابناك» به همراه بیان مطالب آمده، تصریح كرد: برخی نظریاتی كه رئیس جمهور در مسائل فرهنگی داشت، مشخص بود كه حرف های باطلی است و با اسلام سازگاری ندارد.

وی از همان آغاز، وظیفه دولت در امر به معروف و نهی از منكر را انكار می كرد و این آقایان اینها را می دیدند، ولی برای اینكه مبادا طرف مقابل تقویت شود، هیچ انتقادی نكردند. انحرافات فكری آقای مشایی نیز از اظهار نظرهای وی مشخص بود و متأسفانه، بیشتر احساس بر ما حاكم بود تا عقل؛ تا اینكه به اینجا رسیدیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: باید با انصاف و بدون حب و بغض قضاوت كرد. بسیاری از علما و روحانیون به خاطر بغض با آقای هاشمی از این جریان حمایت بیش از حد كردند و در نتیجه، اشكالات آن را ندیدند. چیزی عوض نشده و آقایان مشایی و احمدی نژاد همان آدم ها هستند؛ اما چهره واقعی آنها تا اندازه ای برای مردم روشن شده و كسانی كه پی برده اند، بهتر است بگویند اشتباه كرده اند، به جای اینكه به دنبال تطهیر آقای احمدی نژاد باشند و بگویند كه او سحر شده و از جریان انحرافی جداست و هیچ انحرافی ندارد. باید واقعیت را ببینند، اینها یكی هستند. خود آقای احمدی نژاد بارها به صراحت گفته است كه افكار مشایی را قبول دارد. نگاه ایشان به مسائل فرهنگی و به مسأله مكتب ایران و به روحانیت و مرجعیت، همان نگاه آقای مشایی است. هر دو از قانون گریزی و از تخلفات اطرافیان خود حمایت می كنند و در واقع، یك روح در دو بدن هستند.

نباید خود را فریب دهیم، باید واقعیت را دید و درست تصمیم گرفت. البته نقاط مثبت و خدمات این دولت به جای خود محفوظ است. بحث در جهت گیری فكری و فرهنگی این دولت است.
 
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره چشم پوشی صدا و سیما بر اشتباهات و تخلفات دولت گفت: اینكه در برنامه های صدا و سیما از سازمان‌های منحله تربیت بدنی و جوانان نام برده می شود و رؤسای قبلی هنوز به عنوان روسای این سازمان ها معرفی می شوند، تخلف از قانون است و شورای نظارت بر صدا و سیما باید واكنش نشان داده و به رهبری گزارش كند. صدا و سیما در برابر مجلس پاسخگو نیست؛ بنابراین، شورای نظارت باید به وظیفه خود عمل كند.
 
مطهری در ادامه افزود: تك صدایی به نفع كشور نیست و حرف ها باید گفته شود، حتی سخنان مخالف؛ تا مردم خودشان تشخیص داده و انتخاب كنند و به این ترتیب، رشد اجتماعی مردم بالا رود. با توجه به آشنایی كه من با آقای ضرغامی دارم، می دانم كه وی طرفدار چند صدایی است،  اما نمی دانم چه وقایعی رخ داده است كه ایشان الان گرفتار ملاحظات سیاسی شده!

البته در برخی حوزه ها، وی تنها تصمیم گیرنده نیست و برخی تصمیمات از سوی برخی نهادها به وی تحمیل می شود؛ به عنوان مثال ممكن است شورای عالی امنیت ملی، بخشنامه ای داشته باشد و وی مجبور به اجراست. در مجموع صدا و سیما آیینه جامعه نیست و بهتر است نظرات مخالف نیز در آن مطرح شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
0
آقای مطهری !! چیزی عوض نشده و ضرغامی همان ضرغامی است!!اما چهره واقعی او تا اندازه ای برای مردم روشن شده و كسانی (چون شما)كه پی برده اند، بهتر است بگویند اشتباه كرده اند، به جای اینكه به دنبال تطهیر آقای ضرغامی باشند و بگویند الان گرفتار ملاحظات سیاسی شده!!
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
1
سلام حالاهم همین است کسی که بغض حضرت ایت الله العظمی هاشمی را دارد خدارا نمیبیند و کسی که خدارا نبیند تکلیفش روشن است که شیطان را میبیند
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
0
در سایت شما فقط نظرات همفکران خود را انهم در تضعیف شدن انقلاب حال گوش کنید تا زنده ایم رزمنده ایم با پیروی ازفرمان ولی امر مسلمین خضرت ایت الله العظمی خامنه ای صلوات
نظرات بینندگان