arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

ايران براي نخستين بار به رتبه ‌٢١ توليد علم جهان صعود كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران ايراني در پايان پنجمين ماه از سال 2011 ميلادي در سرفصلي تاريخي در رنسانس علمي سال‌هاي اخير كشورمان به رتبه بيست و يكم توليد علم جهان صعود كردند.

دكتر جعفر مهراد، رييس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام اين مطلب به ایسنا گفت: طبق تازه ترين گزارش از آمار توليدات علمي نمايه شده ايران در موسسه بين‌المللي اطلاعات علمي، محققان ايراني در پايان پنجمين ماه سال 2011 (31 مي) از لحاظ تعداد كل مستندات علمي نمايه شده در ISI در رتبه بيست و يكم جهان قرار گرفته اند.

وي با بيان اين كه بالاترين رتبه ايران در ارزيابي‌هاي گذشته رتبه بيست و چهارم بوده است پيش بيني كرد كه با روند فزاينده توليدات علمي ايران طي ماه هاي آينده اين رتبه كه در تاريخ توليد علم ايران بي سابقه است، حفظ شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
1
به عنوان دانشجوی دکتری این مملکت، فکر میکنم بین 50 تا صد سال در همه زمینه های علم از کشورهایی مثل امریکا ( استکبار جهانی) عقب هستیم. این آمار های سرگرم کننده هیچ دردی از مملکت دوا نمیکنه. نگرش مسولین به علم و خیلی چیزای دیگه باید عوض بشه
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
1
تعداد مهم نیست کیفیت مهم است شما ممکنه یک مقاله چاپ کنی ولی همون یکی اینقدر اساسی باشه که دنیا رو متحیر کنه
به نظر من بیشتر دانشجوها برای قبولی دکترا در داخل و خارج و اساتید هم برای ارتقاء مقاله میدن و عشق و علاقه ای در کار نیست کیفیتی هم ندارند.
نظرات بینندگان