arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

فعالیت آزادانه سایت ایرانی همجنس بازان؛ پیگیری رسانه ها جواب داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از اطلاع رسانی  درباره فعالیت آزادانه یك پایگاه مستهجن متعلق به همجنس بازان ، ستاد ساماندهی پایگاه های اطلاع رسانی وزارت ارشاد برغم اینكه مسئولیتی در در حوزه سایت های مروج فحشاء ندارد و مسئولیت با ارگان های دیگری است ، مسئولانه وارد عرصه شد و با همكاری مطلوب سایر اعضای كارگروه مذكور ، كمتر از بیست و چهار ساعت نسبت به مسدود كردن سایت غیر اخلاقی مذكور اقدام كرد .

 شفاف نوشته بود:در حالیكه از وظایف كار گروه تعیین مصادبق محتوای مجرمانه كه از جمله اعضای آن وزارت ارشاد  است، در حوزه سایت های اینترنتی ، پالایش فضای مجازی عنوان شده است ، به نظر می رسد كوتاهی های جدی در این عرصه  وجود دارد .

 از جمله سایت هایی كه بدون محدودیت به فعالیت خلاف اخلاق خود ادامه می دهد یك سایت هم جنس بازی است كه چند ماهی است آزادانه فعالیت می كند . البته ما برای جلوگیری از اشاعه فحشا آدرس آنرا منتشر نمی كنیم . اما واقعاً ادامه فعالیت چنین سایتی تعجب بر انگیز است و باید وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به عنوان مجری مستقیم فیلترینگ درباره چگونگی چنین سایت های غیر اخلاقی كه از مصادیق بارز جرائم در فضای سایبر است پاسخگو باشد . چرا كه چنین سایت های غیر اخلاقی به دلیل مشهود و بارز بودن جرائم آنها و تطبیق آنها با مصادیق مجرمانه باید در اسرع وقت از سوی وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات فیلتر شوند .

توضیح : اینكه وزارت ارشاد مسئول پالایش فضای مجازی است جمله آقای عیسی زارع پور رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است كه در گفت و گو با خبرگزاری مهر به وظایف وزارت ارشاد در حوزه فیلترینگ اشاره كرده و گفته است : " وزارت ارشاد در زمینه فیلترینگ، پالایش فضای مجازی را بر عهده دارد."

این در حالی است كه مسئول ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی و خبرگزاریهای غیردولتی پیشتر به رسانه ها گفته است : تنها نهاد مسئول در خصوص تصمیم گیری برای مسدود سازی و رفع فیلتر پایگاه های اینترنتی كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

محمد صادق افراسیابی؛ مسئول ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی و خبرگزاریهای غیردولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در خصوص اظهار نظر غیركارشناسانه برخی افراد در ارتباط با موضوع فیلترینگ خاطر نشان ساخته است : كلیه حدود و اختیارات مربوط به دستگاه های مختلف در قانون مشخص شده است و هیچ نهادی نمیتواند فراقانونی عمل نماید.

 اما فارغ از این بحث كه كدام نهاد در حال حاضر مسئول امر فیلترینگ سایت هاست ، نكته اساسی این است كه یك پایگاه خبری غیر اخلاقی با تصاویر و فیلم های مستهجن و مطالبی كه مصداق بارز اشاعه فحشا هست چند ماهی است مشغول فعالیت است و فیلتر نشده است . اگر هم گروه های رصد مربوطه این سایت را ندیده اند اكنون می توانند آنرا به كارگروه گزارش دهند تا هر چه سریع تر اقدام لازم صورت گیرد .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
0
اين سايت ها فعال باشند ايرادي ندارد .فقط بايد سايت هاي فعالين سياسي مذهبي دائم زير كنترل باشد وبسرعت آنهارا فيلتركرد.
نظرات بینندگان