arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

شغل جدید آقای بقایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی از انتصاب حمید بقایی به عنوان رئیس مجمع كانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد.

فریبرز انصافی در گفت‌وگو با فارس درباره انتقال كانون جهانگردی و اتومبیلرانی از زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به نهاد ریاست جمهوری گفت: این كانون مجموعه‌ای غیرانتفاعی است و آن‌گونه كه منعكس شده است كانون منتقل نشده بلكه طبق اساسنامه تاكنون رئیس مجمع كانون، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود كه از این پس، "سرپرست نهاد ریاست جمهوری " رئیس مجمع كانون جهانگردی و اتومبیلرانی شده است.

وی در پاسخ به اینكه چه روال قانونی برای جابجایی كانون به نهاد ریاست جمهوری انجام شده است؟ تصریح كرد: نامه‌ای در این باره از سوی اعضای مجمع كانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ریاست جمهوری ارسال شد و رئیس‌جمهور با تغییر رئیس مجمع، موافقت كرده است.

مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره منبع درآمدهای این كانون گفت: عمده درآمد كانون از فروش اسناد مرتبط با خودروها در سطح بین‌الملل از جمله پلاك ترانزیت، گوهینامه‌های بین‌المللی و ... است.

انصافی در پاسخ به اینكه درآمد حاصل از اجاره كاخ‌موزه‌ها (مثلاً ‌برای ساخت سریال تاریخی) كه عنوان می‌شود به حساب كانون جهانگردی واریز می‌شود، چه جایگاهی در بین درآمدهای كانون دارد؟ تصریح كرد: این درآمدها عیناً به حساب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واریز می‌شده است.

وی درباره اینكه پس با انتقال كانون به نهاد ریاست جمهوری این درآمدها مستقیم به نهاد ریاست جمهوری منتقل می‌شود، گفت: كل بهره‌‌برداری از كاخ موزه‌‌‌ها را مجدداً به خود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتقل كرده‌ایم و دیگر در اختیار كانون جهانگردی نیست.

مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به اینكه آیا از این پس پلاك ترانزیت و گواهینامه بین‌المللی را مردم باید از نهاد ریاست جمهوری دریافت‌كنند و آیا آرم نهاد ریاست‌جمهوری جایگزین آرم سازمان میراث فرهنگی در كنار آرم كانون خواهد شد؟ گفت: نخیر، تغییری در ساختمان كانون كه ایجاد نمی‌شود مردم می‌توانند تمام خدمات را از خود كانون دریافت كنند، برای آرم هم هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
نظرات بینندگان