arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

ارجاع تخلف رئیس جمهور در وزارت نفت به قوه قضائیه با 165 رای مجلس

مجلس شورای اسلامی با رای مثبت به گزارش كمیسیون انرژی درباره عدم تعیین سرپرست برای وزارت نفت از سوی رئیس جمهور طبق آیین نامه داخلی مجلس این تخلف را برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس شورای اسلامی با رای مثبت به گزارش كمیسیون انرژی درباره عدم تعیین سرپرست برای وزارت نفت از سوی رئیس جمهور طبق آیین نامه داخلی مجلس این تخلف را برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس گزارش كمیسیون انرژی درباره عدم تعیین سرپرست برای وزارت نفت قرائت شد.

كمیسیون انرژی در این گزارش با اشاره به نامه 11 نفر از نمایندگان در خصوص عدم توجه و نقض آشكار قانون اساسی و بر عهده گرفتن سرپرستی وزارت نفت توسط رئیس جمهور تصریح كرده است: نامه مذكور در تاریخ 8 خرداد سال جاری در كمیسیون انرژی مطرح و اعضای كمیسیون به اتفاق آرا از وضعیت پیش آمده در وزارت نفت در شرایط حساس بین المللی كه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پس از 32 سال ریاست سازمان اوپك را عهده دار شده است اظهار تاسف نموده و چون این عمل غیر قانونی و عجولانه از سویی منافع مسلم جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی تضییع خواهد كرد و از سوی دیگر چون جناب آقای دكتر احمدی نژاد در قالب وزیر نفت دستوراتی صادر كرده و خواهند كرد كه از مصادیق بارز دخل و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی تلقی می شود، بنابراین موضوع مطروحه توسط 11 نفر از نمایندگان مجلس در زمینه نقض قانون اساسی توسط ریاست جمهوری وارد تشخیص داده شود.

بنابراین گزارش كمیسیون انرژی مجلس در این گزارش تاكید كرده كه رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر یا سرپرست وزارت نفت را مشخص كند.

این گزارش كمیسیون انرژی در راستای اجرای ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس است كه بر اساس آن در صورت رای مثبت مجلس به گزارش تخلفات، موارد تخلف برای پیگیری قضایی به قوه قضائیه ارجاع می شود. بنابراین پس از آنكه نمایندگان مجلس با 165 رای موافق یك رای مخالف و 13 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر این گزارش را تایید كردند تخلف گزارش شده برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع شد.
نظرات بینندگان