arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

خسارت‌سنگین سیل درچین، لغو ۲۰۰پرواز در تایوان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارش پایدار باران سنگین، جاری شدن سیل و سیلاب در بسیاری از مناطق چین در دو روز گذشته باعث کشته و مفقود شدن 5 نفر و لغو صدها پرواز شده است.

به گزارش انتخاب، در شرایطی که کمتر از دو هفته قبل سیل جان نزدیک به 75 نفر را در چین گرفته بود، بار دیگر به دلیل بارش سنگین باران و در جریان بلایای طبیعی مرتبط با این بارش ها هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود و رفتن به مکان های امن شده اند.

در شهر «چونگ چینگ» در جنوب غرب چین سیل بیش از 100 میلیون دلار خسارت به بار آورده و 2 نفر نیز کشته شدند.
تلویزیون چین گزارش کرده است که صدها هزار نفر از مردم این کشور برای درامان ماندن از سیل مجبور به خروج از خانه هایشان شده اند.

توفان همراه با بارش سنگین باران و سیل نیز خسارات اقتصادی به این مناطق را سنگین تر کرده است و یک قربانی دیگر این سیل زنی سالمند در منطقه «جیانگ شی» در جنوب شرق چین بوده است. این در حالیست که گزارش ها از مفقود شدن 2 تن از ساکنان این منطقه حکایت دارد.

در منطقه «ایچانگ» در مرکز چین نیز سیل ریل های راه آهن را کاملا ویران کرد و به همین دلیل 39 قطار برنامه حرکتشان لغو شد.

وقوع توفان های سیل آسیا و مرگبار در چین بویژه در مناطقی جنوبی این کشور به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان، مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را مختل کرده و با بحران جدی مواجه می کند.

توفان سهمگین در مناطق جنوبی همچنین بخش های خارج از چین را هم تحت تاثیر قرار داده و در «تایپه» مرکز جزیره تایوان بیش از 200 پرواز در دو روز گذشته لغو شده است.

ماموران امدادرسانی می گویند که در فاصله دو ساعت در روز پنجشنبه در اطراف و داخل فرودگاه «تای یوان» این شهر 160 میلیمتر باران باریده و وزش بادهای سنگین و رعد و برق پروازها را متوقف کرده است.

تایوان اعلام کرده است که همین موضوع و لغو پروازها موجب شد تا دستکم 30 هزار مسافر نتوانند برنامه سفر خود را انجام دهند و تا پایان وقت امروز جمعه اوضاع عادی خواهد شد.

سازمان هواشناسی چین و تایوان پیشتر هشدار داده بودند که امسال یکی از پربارش ترین سال ها و بارش های سیل آسا در نواحی شمالی، جنوبی و شمال غرب کشور بسیار سنگین خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان