arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

ساخت پیشرفته‌ترین جسد مصنوعی حیوان

محققان انگلیسی پیشرفته‌ترین جسد مصنوعی با کاربرد پزشکی و آناتومی را با قابلیت خون‌ریزی تولید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان انگلیسی پیشرفته‌ترین جسد مصنوعی با کاربرد پزشکی و آناتومی را با قابلیت خون‌ریزی تولید کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از میل آنلاین، نمونه اولیه این جسد به شکل سگ طراحی شده که از بهترین مواد مشابه بافت‌های بدن ساخته شده است. در صورت تولید جسد مصنوعی مشکل تامین جسد در اتاق‌های تشریح و آموزش پزشکی بر طرف شده و هزینه‌های نگه‌داری و مواد کنترل تجزیه جسد حذف خواهد شد.

نمونه اولیه جسد مصنوعی یا سگ آلبرتا به صورت بدون پوست و مو ساخته شده و با استفاده از مویرگ‌های مصنوعی و جریان خون مصنوعی توسط پمپ مایع رنگی داخلی، هنگام تشریح خون‌ریزی می‌کند.

مواد به کار رفته در سگ تشریح آلبرتا که برای دانشجویان دامپزشکی طراحی شده کاملا با بافت بدن حیوانات مطابقت داشته و اندام‌های درونی نیز کاملا طبیعی ساخته‌شده‌اند.

سگ آلبرتا که از مواد مصنوعی ترکیبی ساخته شده کاملا طبیعی اما گران‌قیمت است.

دکتر کریستوفر اسکزل، مدیر کارخانه و آزمایشگاه SynDaver عنوان کرد: استفاده از لاشه واقعی حیوانات نه تنها از نظر بهداشتی مناسب نیست، بلکه با توجه به شرایط نگه‌داری و انجماد طولانی مدت، شکل و ساختار بافت‌های بدن تغییر کرده، فرایند آموزش دامپزشکی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در ادامه افزود: جسد تشریح مصنوعی انسان نیز با مواد مشابه نمونه حیوانی تولید می‌شود. بیشتر مواد به کار رفته در هر دو نمونه انسانی و حیوانی شامل پلیمر مصنوعی، آب، نمک، فیبر و سایر مواد شبیه‌ساز بافت‌های اصلی بدن مثل ماهیچه‌ها، رگ‌ها، پوست و استخوان کاملا مشابه است.

شرکت سازنده قیمت هر نمونه سگ تشریح را رقم قابل توجه 28 هزار پوند اعلام کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان