arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

سید حسن خمینی: متاسفانه مشكلات فرهنگی و معیشتی مردم خیلی زیاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار امام گفت: متاسفانه مشكلات فرهنگی و معیشتی مردم خیلی زیاد است.  جامعه همدوش و همراه و معتقد به امام، ارزش خدمت فراوانی دارد. هرچه خدمت شود، ‌باز شأن این ملت ادا نمی شود.

به گزارش انتخاب به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی كه در مراسم تجدید میثاق شهرداران و كاركنان مناطق بیست و دو گانه تهران با رهبر كبیر انقلاب اسلامی سخن می گفت، با تشریح آیه ای از سوره مباركه هوداظهار داشت: روایتی از پیامبر وجود دارد كه می فرماید؛ سوره هود مرا پیر كرد. این روایت به خاطر آیه «فاستقم كما امرت و من تاب معك» است كه رمز پیروزی پیامبر را استقامت خود ایشان و پیروانش می داند. استقامت برای خود پیامبر سخت نبود، او كانون استقامت بود آنچه پیامبر را پیر كرد، استقامت همراهان او بود.

وی افزود: شرط توفیق پیامبران و همه كسانی كه در فكر تحولات سیاسی و اجتماعی هستند، این است كه علاوه بر استقامت خودشان، همراهان‌شان نیز استقامت كنند. پیامبران زیادی بودند كه چون همراهان سست‌عناصری داشتند، به ظاهر توفیقی به دست نیاوردند. نوح نبی یكی از آنان بود.

یادگار امام ادامه داد: در برابر این شكست ها، گاهی توفیقاتی نصیب برخی بزرگان شده كه بخاطر استقامت همراهان‌شان بوده است، همراهانی كه همچون كوه استوار بودند و دل دریایی داشتند، كسانی كه حتی اگر آتش در دستشان بود،‌ حق را زمین نمی گذاشتند. با این همراهان بود كه پیامبری مانند حضرت ختمی مرتبت توفیق یافت و تاریخ را متحول كرد.

وی افزود: در زمان سیدالشهدا اگر چه حكم، همان حكم خدا بود اما توفیقی حاصل نشد. سیدالشهدا خطبه ای در كربلا خواند كه بعد از هزار و چهارصد سال، سنگ را به گریه وارد می دارد اما این خطبه روی مردم كوفه تاثیر نگذاشت، چون دلهایشان سیاه بود.

یادگار امام خاطرنشان ساخت: رمز توفیق پیامبر، وجود همراهانی چون علی(ع) بود كه به فرموده حضرت فاطمه وقتی از جنگ برمی گشت، یازوانش مانند كبد شتر، سیاه می شد. این همراهی ها بود كه امروز بعد از 1400 سال صدای اشهد ان محمد رسول الله بر مناره همه شهرهای اسلامی و حتی در سرزمین های كفر نیز به گوش می رسد.

سید حسن خمینی به استقامت مردم ایران در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره كرد و اظهار داشت: اگر نبود همراهی و همدلی مردم و جوش و خروش و ایثار و فداكاری شهدا و جانبازان، توفیقی حاصل نمی شد. اگر انقلاب اسلامی پیروز شد و جنگ با توفیق همراه بود، بخاطر همین « من تاب معك » بود، بخاطر مادرانی بود كه شوهر و فرزند و برادرشان در جبهه بود و هر لحظه ممكن بود، خبر ناگواری به گوششان برسد، اما با این همه مصیبت، خم به ابرو نیاوردند.

وی با بیان اینكه همدلی های مردم بود كه پیروزی آورد، خطاب به شهرداران و كاركنان شهرداری گفت: در جایگاهی هستید كه هر چه به مردم خدمت كنید، باز هم جای خدمت هست. اگر مشكلات مردم را بهتر حل كنید، استقامت ها به بار می نشینند و همدلی ها باقی می مانند. متاسفانه مشكلات فرهنگی و معیشتی مردم خیلی زیاد است.  جامعه همدوش و همراه و معتقد به امام، ارزش خدمت فراوانی دارد. هرچه خدمت شود، ‌باز شأن این ملت ادا نمی شود.

یادگار امام در پایان از زحمات شهرداری تهران تشكر كرد و یادآور شد: بحق باید گفت، شهردار محترم جناب آقای قالیباف در شهرداری توفیقات زیادی داشته اند. بدون ملاحظه باید گفت این دوره جزو دوره های موفق شهرداری تهران است. ولی باید گفت كه هیچ گامی نیست كه گامی از آن بلندتر و بهتر نباشد. هر كسی در مسوولیتی كه قرار دارد باید همواره مشكلاتی از جامعه، ذهنش را مشغول كند، ‌اگر زمانی به این نتیجه برسد كه دیگر هیچ مشكلی وجود ندارد، وقت رفتنش فرارسیده است و باید برود.

پیش از سخنان یادگار امام، ‌دكتر محمدباقر قالیباف در سخنانی كوتاه، با بیان اینكه امام به همه انسان ها كرامت بخشید، ‌اظهار داشت: امام با وجود و حضور پربركتش، به همه مسلمانان جهان عظمت و شوكت داد. امام با اخلاقش به همه مومنین عزت بخشید.

وی افزود: حضرت امام در زمانی آمد كه مادیات در جامعه به اوج خود رسیده بود. او با تزریق معنویت، ‌به جامعه ما روح جدیدی دمید. امام مردی بود كه سیاستش عین عبادتش بود و با این اعتقاد، درس شهامت به همه مجاهدین جهان اسلام داد.

شهردار تهران اظهار داشت: امروز  بیداری اسلامی و احیای مجدد اسلام، به بركت افكار و اندیشه و اخلاص امام است. امروز در حرم امام گرد هم آمده ایم تا با آرمان های امام تجدید میثاق بكنیم و بگوییم، انقلابی ماندن یعنی دفاع از ارزش های امام و شهدا و تبعیت از ولی فقیه عادل.

گفتنی است،‌ مراسم تجدید میثاق كاركنان و مدیران شهرداری تهران كه با نثار تاج گل و عزاداری همراه بود، با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به پایان رسید.
نظرات بینندگان