arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

نتایج اولیه كنكور دكتری اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه نخستین آزمون نیمه متمركز دكتری سال 90 گفت: نتایج اولیه این آزمون اعلام شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان در این مرحله 5 برابر ظرفیت نهایی به دانشگاهها معرفی می شوند و می توانند با استفاده از كد رهگیری یا شماره پرونده به كارنامه خود دسترسی پیدا كنند.

خدایی خاطرنشان كرد: داوطلب با دریافت كارنامه می تواند از نتیجه آزمون خود مطلع شود و افرادی كه نمره لازم را كسب كرده اند به حداكثر 5 دانشگاه معرفی می شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: برنامه زمان بندی مصاحبه ها در دانشگاهها از 16 خرداد آغاز می شود و جزئیات نحوه زمان بندی مصاحبه ها و سایر موضوعات در اطلاعیه سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

وی گفت: برنامه مصاحبه دانشگاهها در یك دوره زمانی 37 روزه تعیین و به گونه ای برنامه ریزی شده كه دانشگاههای همجوار و رشته های مرتبط با فاصله زمانی نزدیك به هم، مصاحبه خود را انجام دهند.

به گزارش مهر، اولین آزمون نیمه متمركز دكتری (Ph.D) سال 1390 پنجشنبه 25 فروردین در 32 شهر كشور و61 حوزه امتحانی با رقابت 130 هزار و 900 نفر در گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، كشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشكی، هنر و تربیت بدنی و 107 كد رشته برگزار شد.

از میان داوطلبان نخستین آزمون نیمه متمركز دكتری 61 درصد داوطلبان را مردان و 39 درصد را زنان تشكیل داده اند و به گفته مسئولان سازمان سنجش ظرفیت پذیرش در این مقطع بیش از 6 هزار نفر برآورد می شود.
نظرات بینندگان