arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

محسن کدیور از هئیت علمی انجمن حکمت و فلسفه برکنار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جهان نوشت:

کدیور که تا چندی پیش در میان هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه ایران دیده می‌شد که اکنون با رای کمیته انضباطی از عضویت در هیئت علمی این انجمن کنار گذاشته شده است.

پیش تر رسانه های و فعالان دانشگاهی به عضویت کدیور، "سروش دباغ" فرزند عبدالکریم سروش و پیرو نظریات وی و نیز "شهرام پازوکی" از مریدان فرقه دراویش گنابادی ها در هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه ایران اعتراض کرده بودند.

گرچه اکنون اسم شهرام پازوکی هم در میان هیئت علمی انجمن مذکور دیده نمی‌شود اما سروش دباغ همچنان در جمع هیئت علمی حضور دارد.

اسم کدیور در سال‌های حضور عطاءالله مهاجرانی به عنوان وزیر ارشاد در دولت اول خاتمی مطرح شد و او با کمک جریان‌هایی نظیر نهضت آزادی و مجاهدین انقلاب اسلامی و استفاده از امکانات رسانه‌ای آنها توانست نظرات خود را منتشر کند.

محسن کدیور، که برادرزن مهاجرانی نیز بوده، در دولت اصلاحات موقعیت‌های خاصی به دست آورد و نشریاتی مانند عصر ما و حتی روزنامه زن که توسط فائزه هاشمی منتشر می‌شد نظرات او را چاپ می‌کردند.

وی از سال ۱۳۷۰ به مدت هشت سال معاونت اندیشه اسلامی مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشت. این مرکز همان است که زیر نظر حسن روحانی فعالیت می‌کرد.

نظرات بینندگان