پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازرسی ، حسابرسی و رسیدگی به شکایات و حراست و همه دستگاه های نظارتی مشاور مدیران ارشد و بالاترین مقام سازمان و از جمله پست بانک ایران است.
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر محبیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک در جلسه شورای مدیران بازرسی مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه ضمن بیان این مطلب گفت : ما در پست بانک ایران امانتدار مردم هستیم تا بطور کامل وجوهات آنها را حفظ، نگهداری و مدیریت نماییم و این مهم وظیفه ما را سنگین تر می کند و اگر این عمل بنحو مطلوب صورت گیرد اعتماد مردم به بانک بیشتر می شود.
دکتر محبیان اظهار داشت : در بازرسی پست بانک ایران نگاه ها و هدف بر خورد جذبی، دلسوزانه، حکمیتی و ریش سفیدی است و برخورد دفعی در الویت آخر مجموعه کارهای این اداره کل است.
مدیر عامل پست بانک ایران تاکید کرد: جنبه انسان سازی و اصلاحی در روند امور بانک، مهمترین الویتی است که در کارهای بازرسی باید مورد توجه قرارگیرد.
عالی دیانت رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: بازرسی در درجه اول، خواست خداوند از انبیاء ، اولیا و مومنان است که این مقوله ریشه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد و هدف اصلی بازرسی در وهله اول پیشگیری از تخلفات احتمالی و سالم سازی مجموعه های کاری سازمان ها و شرکت هاست.
عالی دیانت اظهار داشت : وظیفه اصلی بازرسی حمایت از مدیران کارآمد و سالم است و هر چقدر تعامل و همکاری بین این دو بخش مطلوب تر و نزدیک تر باشد سازمان ها سالم و عاری از تخلف خواهند بود.
رییس مرکز بازرسی وزارت تاکید کرد : بر خورد با تخلفات عمدی نسبت به تخلفات غیر عمدی متفاوت است و این مرکز آمادگی دارد تا برای کمک به پیشبرد روند بازرسی و کنترل در مجموعه پست بانک کمک نماید.
وی افزود : تشویق و تنبیه بجا بصورت توام مورد تاکید مجموعه بازرسی است و در این رابطه داشتن یک برنامه مدون و منسجم ضروری است.
همچنین عباس پیرایی معاون اداره کل بازرسی و حسابرسی پس بانک در ابتدای این جلسه گفت: از مهمترین برنامه های مجموعه بازرسی و حسابرسی پست بانک ایران در سال جاری، رسیدگی، کنترل و نظارت بر دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی است.
پیرایی اظهار داشت: یکی از کارهای صورت گرفته در این اداره کل، بازبینی و اصلاح فرایند بازرسی و نظارت بوده است که نسبت به تعریف بازرسی های دوره ای اقدام گردیده است.
وی افزود: تعریف فرایند بازرسی در زمینه نصب دستگاه های خود پرداز(ATM) توسط بخش خصوصی و نظارت بر این موضوع، رسیدگی و نظارت بر فرایندکاری بانکداری الکترونیک از جمله کارهای صورت گرفته است.
معاون بازرسی پست بانک تصریح کرد : در خصوص پیشگیری از تخلفات، نقاط آسیب پذیر بانک شناسایی شده و نسبت به بازبینی نحوه نگهداری اوراق بهادار و فرمهای ضمانتنامه اقدام لازم صورت گرفته است و در این راستا مفاد قانون مجازات اسلامی درخصوص اختلاس و ارتشاء به هر یک از شعب و مدیریت های اجرایی بانک بطور رسمی ابلاغ شده است.
گفتنی است : جلسه شورای مدیران بازرسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه بمنظور بحث و بررسی درخصوص مسائل و برنامه های این شورا به میزبانی پست بانک ایران روزسه شنبه دهم خردادماه سال جاری برگزار گردید.
درخصوص دستگاه atmنصب شده دردفاتر جهت شکایت به کجامراجعه کنیم ساعات خاموشی بدلیل خرابی بیش از حد مجاز می باشد .