arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند روز چهارشنبه با حضور بیش از 91 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان بازرسی و اصحاب رسانه در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 95.03.05 با حضور بیش از 91 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی، اعضای محترم اداره سرمایه گذاری بانک ملی ایران، جناب آقای دکتر مشایخی ریاست و دیگر اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان بازرسی و اصحاب رسانه در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

مجمع با تلاوت قرآن وپخش سرود ملی آغاز شد و با حضور جناب آقای محمودی معاون امور شرکت های گروه توسعه ملی به عنوان رئیس مجمع، جناب آقای مهندس غریب پور مدیریت محترم عامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، جناب آقای نعیمی قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی، جناب آقای داوود حمزه نماینده شرکت تاپیکو به عنوان ناظر، جناب آقای سید غلامرضا هاشمی نماینده صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، جناب آقای علی اکبری به عنوان دبیر مجمع، جناب آقای مهندس پورمحمد معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، جناب آقای قدکپور مدیر سازمان حسابرسی به عنوان نماینده حسابرس و بازرس قانونی و سرکار خانم شفیع زاده به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه هیئت رئیسه رسمیت یافت.

کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت و توضیحات لازم توسط مسئولین به سمع و نظر حضار محترم رسانده شد.
سپس سهامداران محترم پرسش های خود را در زمینه های مختلف بیان داشته و مدیریت محترم عامل و قائم مقام محترم ایشان به سوالات سهامداران محترم پاسخ دادند.
همچنین انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی شرکت از دیگر مصوبات این مجمع بود.

شایان ذکر است صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394 مورد تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد از محل سود انباشته پایان سال (سود قابل تقسیم) مبلغ 4860 میلیارد ریال (معادل 1350 ریال برای هر سهم) به صورت خالص بعنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، در وجه سهامداران پرداخت و باقیمانده به حساب سود انباشته نقل به سال مالی بعد منظور گردد.

پیام هیات مدیره
خدا را شاکریم که پس از یک سال تلاش و کوشش به یاری وعنایات خداوند متعال، فرصتی دوباره یافتیم تا کارنامه تلاشگران شرکت پتروشیمی شازند (اراک) را تقدیم حضورتان کنیم.
بسیار مفتخریم اعلام نماییم که با وجود محدودیت ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد جهان و بالطبع کشور عزیزمان توانستیم با اتکال به خداوند بزرگ و همراهی شما سهامداران گرانقدر و بهره گیری از اراده استوار و با تلاش جمعی، ضمن حضور فعال در عرصه اقتصاد کشور، ارزش آفرینی را برای همه ذینفعان از اندیشه به عمل برسانیم و شرایطی را مهیا نماییم تا بتوان در راستای برنامه های استراتژیک شرکت قدم برداشته و با تخصص، همدلی و درک مناسب مدیران و کارکنان در سال موسوم به دولت و ملت، همدلی و همزبانی، موفق به کسب افتخارات و دستاوردهای جدیدی به شرح زیر در سال مالی 1394 شویم:
1- کسب بالاترین رکورد تولید و مقدار فروش از بدو تاسیس شرکت تاکنون به ترتیب به میزان 874، 000، 2  و 006، 960  تن
2- کسب بالاترین رکورد تولید و مقدار فروش محصول هیدروکربور هیدروژنه شده 92A و 80A از بدو تاسیس شرکت تاکنون به میزان بیش از 252 هزار تن
3- حذف نام شرکت از فهرست صنایع آلاینده محیط زیست از سه ماهه پایانی سال مالی 1394 به بعد
4- موافقت سازمان امور مالیاتی کشور با بخشودگی جرایم مالیاتی به مبلغ 364 میلیارد ریال
5- اصلاح نحوه محاسبه قیمت گاز در قبوض صادره شرکت ملی گاز از ابتدای سال 1394 به بعد شرکت ملی گاز ایران 9/4 درصد از مقادیر گاز دریافتی شرکت را با نرخ تعیین شده برای خوراک مجتمع های پتروشیمی محاسبه می نمود که به 1/1 درصدکاهش یافت.
6- فروش نقره استحصال از کاتالیست مستعمل واحد EO/EG به مبلغ 6/4 میلیون یورو به شرکت Hereaus آلمان که شرکت مذکور از سال 1390 به علت تحریم استراداد یا پرداخت وجه آن خودداری می نمود (موضوع بند 4 گزارش حسابرس مستقل در سال 1393) که پس از توافق برجام شرکت پتروشیمی شازند بلافاصله و به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به دریافت مطالبات خود از شرکتهای اروپایی شد.
7- ساخت و بهره برداری از مخازن ذخیره نفتا در مجتمع با ظرفیت 16 هزار مترمکعب، به منظور کاهش ریسک تامین مواد اولیه
8- ساخت و بهره برداری از مخازن صادراتی ماهشهر با ظرفیت بیش از 14 هزار مترمکعب به منظور جلوگیری از توقف واحدهای تولیدی در مواقع اضطراری، افزایش ظرفیت انبارش محصولات مایع در بنادر صادراتی و حذف هزینه اجاره مخازن
9- اخذ مجوز خوراک به میزان 3/5 میلیون نرمال مترمکعب گاز در روز برای هر یک از طرحهای پتروشیمی اردبیل و نفت نیک قشم
10- فروش سهام شرکت پتروشمیران از طریق مزایده عمومی به بهترین پیشنهاد به مبلغ 3/331  میلیارد ریال لذا به سهامداران گرانقدر اطمینان می دهیم که این شرکت همواره خود را مفتخر و متعهد و ملزم به رعایت، حفظ و صیانت منافع همه افراد ذینفع می داند و این مهم را با جدیت ادامه خواهد داد افتخار ماتحقق خواسته های به حق مشتریان، کارکنان و سهامداران می باشد بی تردید رشد و بالندگی روزافزون شرکت و کسب موفقیتهای فوق بدون در نظر گرفتن منافع ذینفعان میسر نخواهد بود.
کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند
کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

اعتقاد داریم توجه سهامداران به عملکرد این دوره و ارایه نقطه نظرات خود در بهبود هر چه بیشتر و بهتر عملکرد دوره آتی موثر خواهد بود و انتظار داریم با ارایه پیشنهادات سازنده خود این مجموعه را یاری نمایند امید است با حمایت ها و راهنمایی سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال، هیئت مدیره بتواند گامهای موثر و مفیدتری برای رشد و ارتقاء برداشته و آنچه که برای آینده برنامه ریزی شده به واقعیت تبدیل نماید.

کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

تاریخچه
شرکت در تاریخ 1366/1/18به نام شرکت پتروشیمی اراک (سهامی خاص) تاسیس و به شماره ثبتی 64473-2/2 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی واقع در تهران به ثبت رسید.
در تاریخ  1377/8/30به شرکت سهامی عام تبدیل و در شهریور ماه 1378 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.
سهام شرکت از تاریخ پذیرش، در بورس اوراق بهادار تهران مورد معامله قرار می گیرد مرکز اصلی شرکت در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان تابان غربی، شماره 68 و محل کارخانه در کیلومتر 22 جاده اراک – بروجرد واقع شده است.
براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1389/3/10 نام شرکت پتروشیمی اراک (سهامی عام) به شرکت پتروشیمی شازند (سهامی عام) تغییر یافت.

شرکت پتروشیمی شازند (اراک)
مجتمع پتروشیمی شازند (اراک) یکی از طرح های استراتژیک و زیربنایی کشور می باشد که در راستای سیاست راهبردی و اصولی توسعه صنعت پتروشیمی، با اهداف مهمی از قبیل تامین نیاز صنایع داخلی کشور به محصولات پایه پلیمری و شیمیایی، تربیت نیروهای کارآمد انسانی برای توسعه آینده این صنعت و انتقال دانش فنی، در سال 1363 توسط شورای عالی اقتصاد به تصویب رسید و در سال 1368 رسما عملیات اجرایی این طرح عظیم و ملی آغاز و در سال 1372 فاز اول آن به بهره برداری رسید.

در حال حاضر این شرکت با سوابق و تجربیات ارزشمند بیش از دو دهه فعالیت موثر در بازار، توانایی تولید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن محصولات میانی و نهایی از انواع پلیمری و شیمیایی و جانبی را دارد در همین راستا طی سال 1394 این شرکت موفق به تولید 2/0000/874تن محصول و کسب مقام پنجاه و هشتم در بین یکصد شرکت برتر کشور گردید.
این مجتمع با داشتن 15 واحد تولیدی فعال، ترکیبی کم نظیر از محصولات شیمیایی و پلیمری را در سبد محصولات خود عرضه می نماید و با توجه به انحصار تولید بعضی محصولات حیاتی از قبیل اکسید اتیلن، وینیل استات، دواتیل هگزانول، نرمال بوتانول، ایزو بوتانول، اتانول آمین ها و اتوکسیلات ها نقش این مجتمع در تامین نیازهای راهبردی صنایع مختلف کشور را می توان بی نظیر دانست.
به طور کلی با لحاظ دو شاخص تنوع محصول و ظرفیت تولید این مجتمع تولیدی مهمترین و بزرگترین واحد تولیدی در حوزه صنعت پتروشیمی در نیمه مرکزی و شمالی کشور محسوب می شود.
حفظ ارزش ها و سرمایه های انسانی و احترام به شئون همه کارکنان و ارتقاء سطح زندگی همکاران محترم در کنار افزایش ارزش و سود هر سهم سرلوحه اهداف مدیریت شرکت می باشد بدیهی است هر حرکت سازنده ای در این راستا نیاز به همکاری همه جانبه همه ارکان و دست اندرکاران دارد برهمین اساس مدیریت و کارکنان شرکت تلاش خواهندنمود با برنامه ریزی و آینده نگری در سرنوشت سازمان خود اثرگذار بوده و به گونه ای عمل نمایند که جایگاه این شرکت در عرصه صنعت پتروشیمی مانند همیشه ممتاز باشد.

کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند
کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

استراتژی ها و برنامه های عملیاتی شرکت در سال مالی 1395
*سنجش مستمر عملکرد و اثربخشی کلیه فرآیندهای شرکت برای رسیدن به تعالی سازمانی
*تبدیل ساختار فعلی شرکت از وظیفه محوری به فرایند محوری
*افزایش انگیزه و رضایتمندی کارکنان از طریق بهبود فرایندهای منابع انسانی
*توسعه نظام ارتباطات و مشارکت سازمانی کارکنان
*طرح ریزی، ایجاد نظام یکپارچه ی سخت افزاری و نرم افزاری با گردش زنده، روان و شفاف اطلاعات تخصصی و تعاملی شرکت
*تدوین نظام IT   Governance
*بسترسازی تحقق نظامهای BPM ، BSC و DM در شرکت
*توسعه فرهنگ سازمانی براساس ارزش های سازمانی
*طراحی نظام توسعه خلاقیت نوآوری و کارآفرینی در حوزه منابع انسانی
*استقرار نظام تعالی منابع انسانی و آموزش
*طرح ریزی سیستم مدیریت کاهش هزینه ها و مدیریت عملکرد بهره وری سازمانی جهت رقابت پذیری محصولات در بازار جهانی و رضایت بیشتر کارکنان
*تولید محصولات با کیفیت، مطابق با استانداردها برای تامین نیاز بازار و تثبیت و تقویت موقعیت برند در شرایط رقابتی
*اجرای طرح های توسعه ای متناسب با تامین و تغییر خوراک جهت تولید محصولات جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی و پائین دستی
*ضرورت به روز نمودن روش های و تکنولوژی های تولید
*مدیریت بهینه مصرف آب
*مدیریت هزینه های تولید در راستای افزایش حاشیه سود محصولات
*پایش مستمر تکنولوژی و فرایندهای تولید در راستای افزایش بهره وری
*مشارکت در تدوین برنامه تحقق ارزش ها به ویژه مسئولیت اجتماعی، جهت رضایت بیشتر ذینفعان و توسعه برند شرکت
*برنامه ریزی شناسایی و تحقق نیازهای حال و آینده مشتریان بالقوه در بازارهای هدف (عمومی و خاص) و همچنین طراحی
*سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM جهت تحقق ارزش مشتری مداری
*شناسایی زنجیره ارزش مشتریان و ارائه محصول براساس آن
*طراحی یک نظام هدفمند جهت حضور شایسته در بازارهای خاص با توجه به شرایط روز بازار جهانی به ویژه رفع تحریم ها علیه صنعت نفت و پتروشیمی
*بازنگری فرآیند تدارکات و تدوین نقش واحدها در بهبود فرآیند خرید
*شناسایی پیمانکاران قدرتمند، استراتژیک و با کیفیت جهت انعقاد قرارداد بلندمدت با آنها به منظور کسب مزیت رقابتی در زنجیره ارزش شرکت
*بررسی و آنالیز کارکرد رقبا در خصوص شناسایی راهکارهای مناسب جهت تامین تجهیزات و ملزومات از منابع و تامین کنندگان مشترک
*اولویت خرید از سازندگان اصلی تجهیزات

کسب بالاترین آمار تولید و فروش یک دهه گذشته در پتروشیمی شازند

اهم فعالیتهای در نظر گرفته شده برای سال 1395
*تلاش برای گسترش بازارهای جدید
*مطالعات آغاز پروژه سامانه نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری در راستای اهداف استراتژیک سازمان و مشتری مداری
*بازاریابی محصولات جدید جهت افزایش افزوده و سهم بازار وشناسایی بازارهای بالقوه
*حضور فعال و موثر در بازارهای کشورهای همسایه که ارزش افزوده بیشتری برای شرکت دارند.
*افزایش سهم حمل ریلی و همچنین حمل فله ای محموله های داخلی و صادراتی
*افزایش سهم فروش گریدهای خاص پلی پروپیلن، پلی اتیلن و دیگر گریدهای سفارشی برای مشتریان با توجه به مزیت توانایی این محصولات
*همراهی و هماهنگی کامل با سیاست های اجرایی دولت در خصوص تولید و فروش محصولات خاص و استراتژیک به منظور تامین بازار داخلی
*تجهیز و توسعه بخش تحقیقات بازار و مهندسی فروش به منظور شناسایی بازارهای هدف جدید، بررسی و تجزیه و تحلیل نیاز آنها و پیش بینی تحولات آتی بازار و قیمت های جهانی و منطقه ای محصولات

برنامه های آتی شرکت
*حضور فعال در بازارهای منطقه ای و کشورهای همجوار منجمله کشور ترکیه، افغانستان و کشورهای واقع در حاشیه دریای خزر و اروپا
*انجام تحقیقات بازار در راستای برنامه های استراتژیک شرکت در چارچوب تیم های پژوهش تکنولوژی و بازار
*بازنگری استراتژی فروش محصولات خاص به منظور افزایش سود در بازارهای خاص منطقه ای و جهانی
*تعیین اهداف کلان سازمان (حفظ و ارتقای ارزش بلند مدت سهام، رضایت ذینفعان کلیدی، افزایش سهم بازارهای هدف جدید، تولید محصولات جدید)
*تعریف پروژه هایی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور بهبود عملکرد و افزایش بهره وری در راستای استراتژی ها و اولویت های سازمانی

نظرات بینندگان