arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

وزارت كشور رسما شورای شهر اهواز را منحل کرد

انحلال شورای شهر اهواز به صورت رسمی از سوی وزارت كشور ابلاغ شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انحلال شورای شهر اهواز به صورت رسمی از سوی وزارت كشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حكم انحلال شورای شهر اهواز كه در جلسه هیئت حل اختلاف مركز در تاریخ 4 خرداد ماه به تصویب رسیده بود، به صورت رسمی از سوی وزارت كشور به استاندای خوزستان ابلاغ شد.

فرماندار اهواز گفت: با انحلال شورای شهر اهواز طبق ماده 85 قانون تشكیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی كشور، استاندار خوزستان به عنوان جانشین شورای شهر، 3 گزینه به عنوان شهردار به وزارت كشور پیشنهاد كرده است و به زودی حكم شهردار اهواز صادر می‌شود.

عبدالعزیز فدعمی افزود: با توجه به مسائل و مشكلات پیش آمده در شورای سوم شهر اهواز كه منجر به سلب عضویت 4 نفر و تعلیق یك نفر شد برای ادامه كار شورا از اعضای علی‌البدل دعوت شد اما با وجود تلاش مسئولان استان و شهرستان و ایجاد فضای لازم ادامه كار شورای شهر اهواز میسر نشد.

وی اظهار داشت: در جلسه روز 4 خرداد هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شكایات مركز به ریاست چمران رئیس شورای عالی استان‌ها تشكیل و پیشنهاد انحلال شورای شهر اهواز تأیید و به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت.

فدعمی گفت: هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شكایات مركز متشكل از 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 2 نفر نمایندگان قوه قضائیه، 2 نفر نمایندگان دولت و 3 نفر از اعضای شورای عالی استان‌ها است
نظرات بینندگان