arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۶۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

شجونی: کسی که چاک دهنش را باز می‌کند و هر چیزی می‌گوید، گناه بزرگی مرتکب می‌شود

یک فعال سیاسی با ابراز تاسف از افشاگری‌هایی که با نادیده گرفتن قوه قضاییه در کشور صورت می‌گیرد، گفت: اینگونه رفتار‌ها امنیت روانی جامعه را هم به مخاره می‌اندازد. با آبرو ریزی افراد که نمی‌شود مملکت را به جلو برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی با ابراز تاسف از افشاگری‌هایی که با نادیده گرفتن قوه قضاییه در کشور صورت می‌گیرد، گفت: اینگونه رفتار‌ها امنیت روانی جامعه را هم به مخاره می‌اندازد. با آبرو ریزی افراد که نمی‌شود مملکت را به جلو برد.

«... تهید به افشاگری کرد»؛ «...: اسناد را رو می‌کنم»؛ «آقای... این سند چیست؟»؛ این‌ها جملاتی هستند که هر از چند گاهی از سوی برخی افراد مطرح می‌شوند. جملاتی که در چند وقت اخیر مد شده تا به وسیله آن اذهان عمومی درگیر چرایی و چگونگی آن شوند.

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با «فردا» به اوایل انقلاب و دلخوری مردم از ستمگران رژِم پیشین اشاره کرد و گفت: در آن زمان به هر منطقه‌ای که می‌رفتم، مردم شعار می‌دادند: «شجونی خط امام افشا کن، افشا کن». اما ما می‌گفتیم که افشاگری به همین سادگی که نیست. پای حیثیت و آبروی مردم در میان است. به همین سادگی که نمی‌توان افشاگری کرد.

آبروی مومن از کعبه هم بالاتر است

وی ادامه داد: حتی پیغمبر خدا هم گفته که حفظ آبروی مردم بویژه مومنان، از ارزش والایی در پیشگاه الهی برخوردار است.

مطابق روایت: «المومن اعظم حرمه من الکعبه» احترام مومن از احترام کعبه نیز بالا‌تر است. حفظ آبروی مومن بقدری اهمیت دارد که خداوند در برخی مواقع، خطاهای انسان مومن را از ملائکه نیز پوشیده می‌دارد.

شجونی بیان داشت: اگر زمانی پای ما لغزید، خداوند نمی‌گذارد ملائکه هم بفهمند چه رسد به دیگران. رسول اکرم (ص) نقل می‌کنند: من به خدای سبحان عرض کردم در قیامت، بررسی اعمال امت مرا به من واگذار کن که اگر در بین آن‌ها کسانی بودند، لغزشی داشتند، آبروی من پیش انبیای دیگر نرود. جواب آمد: «من اعمال برخی از این‌ها را خودم به عهده می‌گیرم، بررسی می‌کنم که حتّی تو هم متوجّه نشوی! که اگر این‌ها لغزشی داشتند، آبروی این‌ها پیش تو هم نرود».

وی ادامه داد: زیر بنای دین ما این نیست که هرچه به زبانمان آمد بگوییم و آبرو بری کنیم و برای خود نزد خدا پرونده سیاه درست کنیم. در کشور دستگاه قضا داریم، هر زمانی که مصلحت دانست می‌تواند به نفع نظام و افکار عمومی افشاگری کند.

مثلا کسانی هستند که با پارتی بازی ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند و این وام را به کیش و اسپانیا برده و در پروژه‌های خودشان خرج کرده‌اند، آن‌ها افراد بی‌حیا و پرویی هستند که افشا کردنشان معنی ندارد. قوه قضاییه باید پس از بررسی، اعلام نتیجه کند و دست آن‌ها را رو کند.

به دستگاه قضا بسپارید

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: امروز هم از من می‌خواند که افشاگری کنم. هرکجا می‌روم می‌پرسند: این ۲۵۰ نفر فاسد اقتصادی چه کسانی هستند؟ خب من که نمی‌توانم به همین راحتی نام آن‌ها را فاش کنم، گرچه علم آن را هم ندارم. این‌ها را به دستگاه قضا می‌سپاریم.

وی در عین حال گفت که دستگاه قضا باید آبروی آن کار‌شناس بانک و رییس بانک را هم ببرد. آمریکا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر تحریم می‌کند و ما فحش می‌دهیم. اینجا روسای بانک ما را تحریم می کنند و به ما وام نمی دهند، فقط نور چشمی ها ملاکشان هستند؛ پای سخن رهبری می‌نشیند و ما را تحریم می‌کند؛ مار در آستین پرورش داده‌ایم.

شجونی افشاگری را گناه بزرگی دانست تصریح کرد: کسی که چاک دهن خودش را باز می‌کند و هر چیزی می‌گوید، گناه بزرگی مرتکب می‌شود؛ افراد افشاگر بی‌عقل و بی‌حرمت هستند.

کمی هم به امنیت روانی مردم فکر کنیم

وی تاکید کرد که این موضوعات از امنیت روانی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

مثلا مسئول وعاظ ولایی در رابطه با من مصاحبه‌ای کرده بود و زمین‌ها دارایی‌هایی را به من نسبت داده بود. از اروپا به من زنگ زدند گفتند آقای شجونی شما گاو دارید؟ به ولله نه خودم نه پدرم و نه جدم این چیز‌ها را نداشت.

وی ادامه داد: این کار‌ها را می‌کنند و اذهان مردم را هم درگیر می‌کنند. امنیت جامعه را به هم می‌زنند.

من فرد مطرحی نیستم. ولی این روز‌ها شاهد هستم که آبروی افراد مطرح را می‌بردند و به قول خودشان دست به افشاگری می‌زنند. آن هم بدون مدرک و سند. در بعضی مواقع هم چند تا کاغذ می‌آوردند و می‌گویند این هم سند! اثبات کن که تو در آن دستی نداری.

آقاجان در کشور دستگاه قضا داریم، اجازه دهید آن‌ها وارد عمل شود و پس از حصول اطمینان برای راحتی جامعه آن‌ها را افشا کند.

می گویند افشاگری از مناظره های انتخاباتی آغاز شد

شجونی اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند که باب افشاگری و یا تهدید به آن از مناظره‌های انتخاباتی شروع شد، گرچه آن گونه افشاگری بدون حضور افراد نام برده شده هم کار اشتباهی بود.‌‌ همان زمان هم گفتم که آقای احمدی‌نژاد کار اشتباهی کرد. کاری کرد که از آن پس هر کسی به خود اجازه دهد که دیگران را تهدید کند و یا اسنادی را بر علیه رو کرد.

وی با ابراز تاسف از اینگونه رفتارهای خلاف شرع و قانون، یادآورد شد که اینگونه لج بازی‌ها مملکت را به عقب انداخته؛ این آقایان باید دست از بچه بازی بردارند. خدا هم خوشش نمی‌آید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
6
آقای شجونی دکتر احمدی نژاد اون موقع که نوک افشاگریهاش بر علیه یک عده خاص بود مورد تایید شما بود و اون موقع اگر کسی پا می شد می گفت "من می خوام جلو پرونده سازیها رو بگیرم" دشمن ملت و مغضوب شما بود. چی شده حالا که ترسیدید نوک پیکان افشاگری به سمت شما نشانه بره یهو شدید مخالف افشاگری؟ آقای شجونی این گزاره ها و احادیث دینی که افاضه فرمودید موضوعش یه عده خاص و یه زمان خاص نیست. آقای شجونی مردم این دوره ... نیستن حالا مردم می فهمن. وقتی دین و احادیث دینی مضحکه امسال جنابعالی می شه خوب شاخکهاشون تکون می خوره. نکنین این کارها رو. به جای این پیراهن عثمون بازیها در مورد اتهامات مالی جوابگو باشید و بدونین وقتی که پای اموال بیت المال به میون می یاد آبروی مال مردم خورها نه تنها از حریم کعبه مقدس تر نیست بلکه بی ارزش تر از .....لا اله الا الله. نذار به قول خودت چاک دهنم باز بشه.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
3
خوبه اینها رومیدونی!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
3
اول خودتون مواظب باشين!
ناشناس
|
Iceland
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
3
بابا خودت نصف صحبتهات امنیت روانی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
2
واقعاً !!!
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
3
اااااه ! راست میگی ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
3
کسی که چاک دهنش را باز می‌کند و هر چیزی می‌گوید، گناه بزرگی مرتکب می‌شود !
عجب تیتر حکیمانه ای!
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
1
شجونی شجونی تو خیلی مهربونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
1
اخه مگه همین شما نبودی که هفته پیش خاتمی رو خائن معرفی کردی؟

اون موقع چرا به خودت نهیب نزدی و نگفتی ما قوه قضائیه داریم و من نباید چاک دهنم رو باز کنم و آبروی مومنی که در قوه قضائیه پرونده نداره رو نبرم؟؟؟؟
نظرات بینندگان