arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

باید مجلس و شورای جديد،بازوان رهبري باشند

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اظهار داشت: امروز وظيفه مردم و مسئولان اين است كه كمك كنند تا مجلس و شورايي در دور جديد داشته باشيم كه بازوان رهبر معظم انقلاب باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اظهار داشت: امروز وظيفه مردم و مسئولان اين است كه كمك كنند تا مجلس و شورايي در دور جديد داشته باشيم كه بازوان رهبر معظم انقلاب باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از فارس ، محمدجواد لاريجاني در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز اظهار داشت: بايد از گروه‌ها و افرادي كه بوي انحراف مي‌دهند فاصله بگيريم و از آناني كه در خط ولايت هستند پيروي كنيم. 

نماينده سابق تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره كرد و ابراز داشت: در اين فتنه مشخص شد ولايت فقيه مانع تسلط اجانب و رشد حكومت ديكتاتوري بوده و باعث پيشرفت كشور است. 

لاريجاني گفت: غرب امروز خوب متوجه شده است كه شيرازه پيشرفت ايران كجاست و آن را مورد حمله قرار داده، در فتنه سال 88 به ظاهر با انتخابات درگير بودند اما آنان در واقع با اصل نظام مخالف بوده و سعي داشتند نظام مقدس ما را براندازي كنند. 

مشاور امور بين‌الملل رييس قوه قضائيه تصريح كرد: امروز در نظام، مسئولان بايد نسبت به ولايت مسئوليت شرعي، قانوني و اخلاقي را رعايت كنند و در مسئوليت شرعي نيز هر مسئول بايد بداند ملاك هرگونه سيطره، اذن ولايت فقيه است. 

وي افزود: انحرافاتي كه در جامعه شاهد بوديم هر كدام زاويه گرفتن با ولايت بود و مسئولان بايد بدانند كه حفظ نظام، حفظ تعهدات شرعي به ولايت است. 

لاريجاني تصريح كرد: امروز شعار حفظ نظام كه از واجب و اوجبات است بايد مورد توجه قرار گيرد، چراكه اسلام سخره‌اي تنومند بوده كه بناهاي عظيمي مي‌توان بر آن ايجاد كرد و در واقع اسلام ما مبتني بر بصيرت پايه‌گذاري شده است. 

مشاور امور بين‌الملل رييس قوه قضائيه ادامه داد: متفكران سياسي غرب ماهيت نظام خود را بر اساس سيطره و قرار داد اجتماعي مي‌دانند و اين در حالي است كه نظام ما دموكراسي بوده و مكتب آن نيز برگرفته از مكتب انقلاب، اهل بيت و ولايت فقيه است. 

لاريجاني همچنين در سخنان خود به سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره كرد و گفت: نهضت امام (ره) دو ركن مبارزه و ديگري ساختن ايران بر اساس نظام جامع در اسلام است و نهضت او در واقع اساس ديانت و شجاعت بود. 
نظرات بینندگان