arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

عباسی : جریان انحرافی ، انجمن حجتیه جدید است

طبعاً هدف این جریان نیز مانند دیگر جریانها حداقل اگر توقف حرکت انقلاب اسلامی نباشد انحراف آن از مسیر درستش می باشد لکن با شیوه ای کاملاً متفاوت وشاید بتوان گفت در قالب یک انجمن حجتیه جدید ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مصاحبه ای که خبرنگار بخش سیاسی خبرگزاری انتخاب با دکتر محمد تقی عباسی (مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ) در ارتباط با مسایل روز بالاخص جریانی که از آن به عنوان جریان انحرافی نام برده می شود ، به تبیین مسائل پرداخته  و با سعه صدر پاسخگوی این بخش از سولات بودند که  توجه خوانندگان را به آن جلب می نماید.
 
انتخاب: آقای دکتر عباسی آنچه این روزها بیش از گذشته، سروصدا به پا کرده، جریانی است که مخالفانش، پرچم دار آن را آقای مشایی می دانند. ایشان بر مکتب ایرانی و اولویت ایرانیت بر اسلامیت تاکید دارند. حتماً می دانید بزرگانی چون آقای مصباح و جریان های تندروی حامی ایشان نیز، به دلیل برخی مواضع ایشان دربحث تبعیت از ولایت، به منتقدان جدی این جریان و شخص آقای احمدی نژادتبدیل شدند.آیا جریان آقای مشایی را خطر می دانید؟این جریان چه هدفی را دنبال می کند ؟ 
 
خیر،هرگز این جریان نمی تواند خطر محسوب شود زیرا انقلاب اسلامی با درایت رهبری بی نظیرخودوهوشیاری ملت آگاه و پیرو رهبر خطرهای بزرگی را پشت سر گذاشته که این جریان در مقابل آنها عددی به حساب نمی آید واگر کسانی هم این جریان را به عنوان خطر و یا حتی خطری جدی برای انقلاب محسوب کنند ، بنده چنین اعتقادی ندارم بلکه باید دانست که انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی تا زمانی که اسلامیت خودرا حفظ کند همیشه با تهدید ها و توطئه ها ی رنگارنگ و با اشکال مختلف روبرو خواهد بود زیرا همیشه در مقابل حق دشمنان باطل وجود دارند.

اما طبعاً هدف این جریان نیز مانند دیگر جریانها حداقل اگر توقف حرکت انقلاب اسلامی نباشد انحراف آن از مسیر درستش می باشد لکن با شیوه ای کاملاً متفاوت وشاید بتوان گفت در قالب یک انجمن حجتیه جدید با این تفاوت که انجمن حجتیه قدیم تشکیل حکومت دینی قبل از ظهور امام زمان (عج) را رد می کرد اما اینها چون آن روش را شکست خورده می بینند و می دانند نفی آن دیگر غیر ممکن است می خواهند حکومت را با حفظ آن مصادره به  مطلوب نمایند و بعبارتی به نفع خود مصادره کنند .

اما اینها هرگز در قد و قواره  چنین کاربزرگی نیستند زیرا

1 - انجمن حجتیه قدیم در حالی میدان دار این تفکر بود که شعار خودرا حداقل در ظاهر مبارزه با بهائیت قرارداده بود .

2 - از یک پشتوانه روحانی مثل شیخ حلبی و برخی دیگر برخوداربود .

3- رژیم پهلوی با آن برخورد نمی کرد . اما دیدیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با سخن حضرت امام (ره) که آنها را عامّی های منحرف معرفی کردند به سادگی منزوی شدند و از صحنه کنار رفتند .

در حالیکه این جریان مستمسک آنها را هم ندارد و پشتوانه روحانی و علماء راهم ندارد بلکه علمای بزرگ دینی عموماً آنرا محکوم کرده اند و به عنوان یک جریان انخرافی معرفی نموده اند واز همه مهمتر رهبری بصیر و ملت آگاه و هوشیار پشت سر این رهبر بی نظیر اجازه پیشرفت به چنین جریانهای انحرافی نخواهند داد. واگر هم کسانی از این جریان به عنوان یک خطر تعبیر کرده اند شاید به این دلیل است این جریان با حرکت انحرافی خود و نفوذ در دولت مکتبی ،مذهبی و ارزشی که مردم با هزار آرزو و امید در جهت ارزشهای انقلاب به آن رأی داده اند آنرا خدشه دار کرده است .
 
انتخاب: آیا مانند برخی جریان ها، حمایت احمدی نژاد از مشایی را، بودار قلمداد می کنید؟

من هنوز به این نتیجه نرسیده ام  و بعید می دانم چنین باشد که رئیس جمهور مکتبی ، مذهبی ، انقلابی و متعهد به ارزشهای انقلاب ، اینگونه فکر کند و امیدوارم این گونه نباشد .

انتخاب: آیا اساساً آقای مشایی را در حد و اندازه های یک رییس جمهور می دانید؟

 خیر ، اما به این نکته هم باید توجه داشت که ریاست جمهوری خیلی تابع حد و اندازه نیست مگر همه کسانی که تا کنون کا ندیدای ریاست جمهوری شده اند  و بعضاً صلاحیتشان نیز تأئید شده در حد و اندازه ریاست جمهوری بوده اند ؟، آنچه مهم است این است که دوعنصر اصلی در این رابطه تعیین کننده است اول: کنترل های  قانونی در تعیین صلاحیت ، که حضرت امام (ره) به شورای نگهبان تأکید فرموده اند که :«  چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده با کمال دقت و قدرت وظائف اسلامی و ملی خودرا ایفاء  و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند » که  طبعآً شورای محترم نگهبان به این مهم دقت دارند و دوم: و مهمتر ازهمه رأی مردم است که با ید با بصیرت ، هوشیاری و توجه به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی راه خودرا پیدا کنند.
 
*مصاحبه کننده :  خبرنگار سرویس سیاسی انتخاب / محمدرضا الوندی 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
پدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
3
2
متاسفانه به علت تبلیغات سوئ و بدگوئیها و شایعات و تهمتها توسط " دشمنان دانا " بعضی از دوستان نادان و نا آگاه تحت تاثیر قرار گرفته و شمشیر علیه انجمن که یک تشکیلات واقعا شیعی فرهنگی و مورد تایید و حمایت مراجع تقلید بود کشیده اند .
سیاست بازان و جناح گرایان و انتخابات بازها إ هم از این موقعیت سو استفاده کرده و انجمن حجتیه را وسیله کوبیدن رقبای خود کرده اند .
خوب است برادران ما که خود را پیرو ولایت امیر المومنین میدانند مواظب این ترفند موذیانه دشمن باشند و بیخود در این شایعه پراکنی و فساد انگیزی مشارکت نکنند .
بزرگ کردن مسئله حجتیه دنباله همان سیاست حزب خائن توده است که رهبر آن کیانوری صریحا اعتراف کرد که حزب تلاش نمود انجمن حجتیه را در ابتدا بدنام و بی حیثیت کند و سپس هر کس را میخواستند از میدان بیرون کنند میگفتند او حجتیه است و متاسفانه در این کار خود موفق هم شدند . از یک طرف انجمن حجتیه مورد تایید مراجع تقلید را از صحنه فعالیت فرهنگی کشور حذف کردند و از طرف دیگر شخصیتهای مفید برای انقلاب را گوشه نشین کردند .
حالا همان نقشه دارد توسط عوامل آمریکا و اسرائیل کپی برادری می شود . در این میان آنچه فدا می شود نام مبارک حضرت حجت (ع) و آرمانهای مهدوی و انسانهای محب ولایت و خدمتگزار است آنهم بدست دوستان نادان و فریب خورده از دشمن دانا . پس به هوش باشیم و دست دشمن را رو کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
دوست من برای حمایت از انجمن حجتیه شما لازم است ثابت کنید خدای نکرده باغ این انجمن از قنات غرب و انگلیس آب نمیخورد / بنده همچین اعتقادی البته ندارم
فرهاد
| GERMANY |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
در این که انجمن ضدبهایی (حجتیه) را همان هایی علم کردند که بهاییت را درست کردند، هیچ شکی وجود ندارد. همچنین، کوچکترین تردیدی وحود ندارد که این گروهک خائن و ضدملی با ساواک همکاری می کرده، ساواکی که توسط ماموران سیا پایه گذاری و توسط عوامل موساد تربیت شده بود.
نظرات بینندگان