arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

افشای گوشه‌ای از زندگی رضا ضراب

رضا ضراب به‌دنبال رسیدن به حکم حبس خانگی است. همچنین پریت بهارا، دادستان آمریکایی، سند ٢٢٢ صفحه‌ای به دادگاه نیویورک ارائه کرده تا نشان دهد رضا ضراب برخلاف ادعای وکیلش، به‌خوبی می‌تواند انگلیسی صحبت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه شرق در شماره شنبه 22 خرداد در تشریح تیتر یک، به افشای برخی اطلاعات از پرونده رضا ضراب یکی از متهمان فساد نفتی پرداخت. در این مطلب آمده است که رضا ضراب به‌دنبال رسیدن به حکم حبس خانگی است. همچنین پریت بهارا، دادستان آمریکایی، سند ٢٢٢ صفحه‌ای به دادگاه نیویورک ارائه کرده تا نشان دهد رضا ضراب برخلاف ادعای وکیلش، به‌خوبی می‌تواند انگلیسی صحبت کند.

به گزارش انتخاب، این روزنامه با اشاره به عنوان تسویه حساب درون‌سازمانی، آورد: سه‌شنبه‌شب گذشته «علی لاریجانی» رئیس اسبق صداوسیما و رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» حاضر شد. گرچه این گفت‌وگو به مناسبت آغاز‌به‌کار مجلس دهم بود، ولی قسمتی از آن به مسائل صداوسیما در گذشته کشید؛ انتقاد از مدیریت این سازمان. هرچند «لاریجانی» در سخنانش نامی از شخص خاصی نیاورد، ولی «عزت‌الله ضرغامی» این انتقادات را به خود گرفت و در کانال تلگرامی‌اش به رئیس سابق خود پاسخ داد تا از ١٠ سال مدیریت خود دفاع کرده باشد؛ پاسخی با پنج بند که در پایان آن نوشته شده: «بندهای دیگر این نامه به دلیل امکان سوءاستفاده مخالفین، عنداللزوم به صورت مستقیم ارائه خواهد شد».

حبیب در غربت نمرد، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: ناگفته‌های حبیب با خود او دفن خواهند شد. او که گفته می‌شد به دنبال وعده‌ای برای برگزاری کنسرت یا انتشار آلبومی رسمی به ایران بازگشته بود، صبح جمعه، ٢١ خرداد بر اثر سکته قلبی درگذشت. حبیب محبیان، خواننده و آهنگ‌ساز موسیقی پاپ معروف به «حبیب» که در رامسر زندگی می‌کرد، صبح ٢١ خرداد در ٦٣سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. نیما باقری، از دوستان و همراهان حبیب، درباره جزئیات مربوط به درگذشت این خواننده به «موسیقی ما» گفت: «ناهید، همسر آقای حبیب در ساعات ابتدایی صبح متوجه این موضوع شده‌اند. ایشان طبق عادت همیشگی، صبح زود برای ورزش صبحگاهی به محوطه باز ویلا رفته‌ و هشت صبح همسر ایشان حبیب را در حالتی سیاه و کبود در محوطه ویلا روی زمین مشاهده کرده‌ است».

این روزنامه با انتخاب عنوان اهانت به هرکدام از زوجات پیامبر (ص) اهانت به پیغمبر است، می نویسد: مقام معظم رهبری در دیدار دسـت‌انـدرکاران همایش صـدف کوثـر- تکریـم حضـرت خدیجـه- فرموده‌اند: تعریض به سـایر زوجـات مطهرات پیغمبر نبایسـتی باشـد. بالاخره زوجات پیغمبـر محترم‌اند؛ هر کسـی به اینهـا اهانت کنـد - هـر کدامشـان باشـد- به پیغمبر اهانـت کـرده؛ این را مـن قاطعا عـرض می‌کنم... امیرالمؤمنین بـا جناب عایشـه آن رفتار را کـرد... با زنی که به جنـگ او آمـده این‌جور بـا احتـرام رفتار کـرد. به خاطر اینکه همسـر پیغمبر بـود و الا امیـرالمؤمنین که از کسـی ملاحظه ندارد؛ بنابراین حتما تعریض بایسـتی وجود نداشته باشد.

روزنامه شرق با درج عنوان قبل از برجام هر روز یک تحریم داشتیم و بعد از برجام یک گشایش، نوشت: رئیس‌جمهوری، بهره‌گیری همه مردم و مسئولان از فرصت‌ها و گشایش‌های پس از برجام را برای پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری خواند و تصریح کرد: «مردم پیش از برجام هرروز با یک تحریم جدید مواجه بودند اما اکنون و بعد از برجام، هرروز یک گشایش در امور حاصل می‌شود که این جای شکرگزاری دارد». حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی که شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای شوراهای‌عالی کشور سخن می‌گفت، با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان به‌ویژه در فضای پسابرجام، گفت: «باید همه تلاش‌ها بر تقویت توسعه، پیشرفت و عزت کشور متمرکز شود».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «ایمانی راد: اقتصاد جهان در کابوس ٢٠١٧ »، «سرو ابرکوه شیری در قفس»، «حریری: امپراتوری کالای چینی در ایران»، «رمضان در اینستاگرام» و «دومین نامه «حقیقی» به «جنتی»» پرداخت.
نظرات بینندگان