arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

پیوستن خلبانان ایرفرانس به اعتصاب کنندگان در فرانسه در دومین روز مسابقات یورو 2016

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز و در دومین روز از برگزاری جام ملتهای اروپا به میزبانی فرانسه، خلبانهای شرکت هواپیمایی "ایرفرانس" این کشور نیز اعلام کردند با تداوم اعتصاب اصناف و کارگران برای مطالبه شرایط کاری بهتر به این اعتصابها می پیوندند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتصاب خلبانهای شرکت ایرفرانس چالش جدیدی را برای مسافران هواپیماها در فرانسه به وجود آورده و در عین حال به وجهه این کشور که در حال حاضر میزبان بزرگترین تورنمنت ورزشی اروپا یعنی رقابتهای یورو 2016 است نیز آسیب زده است.
 
شرکت ایرفرانس اعلام کرد به دنبال اعتصاب یک چهارم از خلبانان این شرکت امروز(شنبه)‌ بالغ بر یک پنجم از پروازها که هم شامل پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی می شد لغو شده است. برخی از این پروازها قرار بوده تماشاچیان رقابتهای جام ملتهای اروپا 2016 را به شهرهای محل برگزاری مسابقات فوتبال این رقابتها ببرند.
 
اتحادیه های خلبانان فرانسوی اعلام کردند که اعتصاباتشان را در راستای مطالبه حقوق بیشتر و افزایش ساعات پروازی تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهند داد.
 
این در حالی است که رانندگان قطار در بخش حمل و نقل فرانسه نیز چندین روز است که در اعتصاب هستند. اعتصاب عوامل جمع‌آوری زباله نیز مشکل انباشت زباله را به وجود آورده و اعتصاب آنها نیز همچنان ادامه دارد.
 
اگر چه این اتحادیه ها هر یک به دلایل متفاوت اعتصاب کرده اند اما همه آنها بخشی از اعتراضات ملی علیه تلاش دولت فرانسه برای تغییر قوانین کار هستند.
 
یکی از تاثیرگذارترین این اتحادیه های کارگری به نام اتحادیه CGT از احتمال برگزاری نشستی با مقامات دولت فرانسه طی فردا (یکشنبه) خبر داده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان