arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

یورو 2016؛ نخستین پیروزی ولز در جام ملت های اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم فوتبال ولز با درخشش «گرت بیل» نخستین پیروزی خود در تاریخ رقابت های جام ملت های اروپا را جشن گرفت.

به گزارش انتخاب، این دیدار شنبه شب از گروه دوم جام ملت های اروپا در ورزشگاه شهر بوردو و با قضاوت «اودوار مون» از نروژ برگزار شد و در نهایت شاگردان «کریس کولمن» در تیم ولز که برای اولین بار در مرحله نهایی یورو حضور یافته اند به پیروزی 2 بر یک رسیدند.

این دیدار با حملات اسلواکی آغاز شد و در دقیقه سوم،«مارک هامسیک» کاپیتان این تیم با از پیش روی برداشتن چند مدافع حریف ضربه ای را به سوی دروازه ولز روانه کرد که «بن دیویس» مدافع ولز با هوشیاری مانع از گلزنی تیم اسلواکی شد.

در دقیقه دهم، «گرت بیل» ستاره گران قیمت رئال مادرید با هنرمندی هرچه تمام تر ضربه ایستگاهی را تبدیل به گل نخست این دیدار کرد تا ولزی ها که حمایت گسترده هواداران را کنار خود می دیدند از حریف پیش بگیرند.

در ادامه نیمه نخست، بازی روند متعادلی را طی کرده و با برتری یک بر صفر ولز به اتمام رسید.

در نیمه دوم اسلواکی برای رسیدن به گل مالک مطلق توپ و میدان بود و هافبک های این تیم با بهره بری از قدرت بدنی بالا و همچنین کارهای ترکیبی بارها دروازه ولز را به خطر انداختند.

در دقیقه 61 تلاش اسلواکی ثمر داد و «آندرج دودا» در حالیکه تنها یک دقیقه قبل به میدان آمده بود، گل تساوی را به ثمر رساند.

پس از این گل تیم ولز با اتکاء به حرکات گرت بیل، آرون رمزی و جو آلن به تدریج بار دیگر روند بازی را در اختیار گرفت و برای رسیدن به پیروزی با انگیزه نشان می داد.

در دقیقه 81، پاس «آرون رمزی» هافبک خلاق ولز به «رابسون کانو» رسید تا این مهاجم به راحتی گل دوم تیمش را درون دروازه اسلواکی جای دهد.

در دقیقه 85، ضربه سر «آدام نمچ» مهاجم بلند قامت اسلواکی با بدشانسی به دیرک دروازه ولز برخورد کرد.

در نهایت این دیدار تماشایی با برتری 2 بر یک ولز به پایان رسید تا این تیم نخستین پیروزی خود در یک تورنمنت معتبر را جشن بگیرد.

در دیگر دیدار گروه دوم و از ساعت 23 و30 دقیقه به وقت تهران، تیم های انگلیس و روسیه به مصاف هم خواهند رفت.
نظرات بینندگان