arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

حاشیه‌های ‌سخنرانی رهبرانقلاب در حرم‌ امام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضور همه مسئولان ارشد نظام درکنار هم، اهتزاز پرچم بحرین در میان مردم، گرمای بالای هوا و ابراز احساسات مردم نسبت به مظلومیت مردم منطقه بخشی از حاشیه های سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم علاقمند به امام راحل (ره) بود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سخنرانی رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) حاشیه های جالب و قابل تاملی داشت که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

رهبر انقلاب با استقبال نوه امام راحل و در میان حجم بالای شعارهای مردم مشتاق و علاقمند به ایشان وارد جایگاه سخنرانی شدند.

شور شعف مردم در استقبال از رهبری که در شعارها و مشت های گره کرده و چشمان اشک بارشان به خوبی نمایان بود به حدی رسید که تلاطم جمعیت حاضر محافظین و مسئولان حافظ نظم و امنیت جلسه را نگران از دست رفتن شرایط عادی برگزاری مراسم کرد.

مقام معظم رهبری در حضور جمعیت بار دیگر نوه امام راحل(ره) را مورد تفقد خاص خود قرار دادند.

در گوشه ای از صحن مسئولان ارشد نظام درکنار یکدیگر نشسته و صحنه زیبایی از وحدت مسئولان را در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب به نمایش گذاشته بودند. حضار در مراسم و بینندگان تلوزیونی می توانستند امروز در یک قاب تصویری همه مسئولان ارشد نظام را در کنار یکدیگر مشاهده کنند. اتفاقی که سالی چند بار و به برکت سخنرانی های رهبر انقلاب برای مردم ایران قابل مشاهده است.

به ترتیب از راست به چپ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و سید حسن خمینی تولیت مرقد مطهر امام(ره) در کنار هم نشسته و به سخنان رهبری گوش فراداده بودند.

جایگاه سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در بالا به جمله "السلام علیک یا روح الله" و در پایین به جمله تاریخی حضرت روح الله یعنی "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" مزین شده بود.

در جایگاه مقابل رهبر انقلاب تقریبا همه مسئولان لشگری و کشوری نظام حضور داشتند از وزرا و معاونین رئیس جمهور تا مسئولان ارشد دستگاه قضا و نمایندگان مجلس حاضر بودند.

حضور علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در میان مسئولان نظام از نکات جالب جایگاه مسئولان بود.

سفرا و مقامات کشورهای خارجی بخش قابل توجهی از جایگاه ویژه را به خود اختصاص داده بودند. توجه ویژه آنها به سخنان رهبر معظم انقلاب به خصوص بخش پایانی بیانات ایشان که مربوط به حوادث منطقه و کشورهای اسلامی بود، قابل توجه بود.

هنگام اشاره رهبر معظم انقلاب به خطاهای آمریکا در منطقه و شکست سیاست های غرب در تحولات اخیر خاورمیانه و همچنین پیروزی قطعی مردم لیبی، یمن و بحرین چهره عبوث و درهم کشیده برخی از نمایندگان کشورهای غربی جلب توجه می کرد.

در دستان برخی از جوانان حاضر در مراسم، پرچم بحرین دیده می شد. یکی از این پرچم ها در نزدیکی جایگاه سخنرانی رهبر معظم انقلاب قرار داشت و جوانان علاقمند این پرچم را در تمام طول سخنرانی رهبری به اهتزاز در آورده بودند.

گرمای بالای هوا باعث شده بود تا مردم مشتاق حاضر در جلسه با استفاده از پوسترهای تبلیغاتی و هر شیئی که بتوان از آن به عنوان "بادبزن" بهره جست استفاده کرده تا خود را از هجوم گرمای بی امان نیمه خرداد در امان نگاه دارند.

گروهی از نوجوانان و کودکان با لباس های سنتی اقوام مختلف ایرانی و گروهی دیگر با لباس ورزش های رزمی در گوشه ای از صحن مستقر شده بودند.

سخنرانی پور شور رهبری باعث شده بود تا مردم مشتاق و پرحرارت در واکنش به سخنان ایشان بارها با تکبیر و شعارهای حماسی چون "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، " ای رهبر آزاده آماده ایم آماده" سخنان رهبر معظم انقلاب را قطع کنند.

اوج این موضوع آنجایی بود که رهبری در جوار مرقد امام شهادت دادند که ملت راه اصلی و حقیقی انقلاب را حفظ کرده اند. شدت اشتیاق مردم پس از شنیدن این شهادت از سوی رهبری غیر قابل وصف بود.

نوجوانان و جوانان دختر و پسری که احتمالا برای اولین بار بود که رهبری را از نزدیک می دیدند و از شوق وصال تمام طول سخنرانی رهبری را گریه می کردند توجه میهمانان خارجی مراسم را به خود جلب کرده بودند. موضوعی که برای سفرا و نمایندگان باسابقه مقیم ایران و البته سایر ایرانیان به اتفاق عادی و تکراری همه سخنرانی های امام و رهبری در این سه دهه تبدیل شده است.

رهبر معظم انقلاب وقتی از مظلومیت مسمانان منطقه بخصوص شیعیان بحرین سخن می گفتند، بخش قابل توجهی از جمعیت حاضر بوضوح منقلب شده و اشک می ریختند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیکزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
8
4
جانم فدای رهبر
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
خدا هرکسی رو که به کشور و مردمش خدمت صادقانه میکنه سلامت و موفق کنه
مخصوصا ایشون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
5
2
خدا وکیلی هیچ کی رو تو این مملکت دلسوز تر و با تدبیرتر از ایشون ندیدم
نظرات بینندگان