arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۱۱۹
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
تدوام فعاليت ضدروحاني در كمتر از يكسال مانده به پايان دولت؛

نقش تخريبي تيم رسانه اي دولت عليه روحاني/ مديراني كه منتظر دوران "پسا روحاني" هستند!

«تیم رسانه ای دولت روحانی»، عنوانی عجیب و نامفهوم که تنها دربرگیرنده ی عنوانی پرطمطراق و دهن پرکن است! اما از تیم که هیچ، از فردیت هم خبری نیست!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نقش تخريبي تيم رسانه اي دولت عليه روحاني/ مديراني كه منتظر دوران

«تیم رسانه ای دولت روحانی»، عنوانی عجیب و نامفهوم که تنها دربرگیرنده ی همین عنوانِ پرطمطراق و دهن پرکن است! اما از تیم که هیچ، از فردیت هم خبری نیست!

به گزارش «انتخاب»؛ 3 سال تمام است که جریانات مخالف و موافق دولت، یکصدا از ضعف تیم رسانه ای دولت سخن می گویند؛ جریانی ناهمگون و غیرمرتبط، هم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به دولت! که ذهن شان، بیش از آنکه متوجه دولت و جریانات رسانه ای باشد، مشغول اولویت های کاری و اقتصادی خود است! یا دغدغه ای نسبت به دولت ندارند، اعتقادی به آن ندارند و یا در ذهن مبارک خود، خرید سهم فلان شرکت توزیع یا اخذ فلان مجوز و..، فروخته شود، خریده شود و ...!

اجزای این تیم رسانه ای غیرمرتبط، از دسته حیرت انگیزترین انتخاب های دفتر رئیس جمهور است. به طوریکه جمع آوری این همه جزء، فرد و جریانات نامرتبط با دولت و ناهمگون با یکدیگر، از دسته هنرهایی است که تنها از پسِ برخی «به ظاهر دوستان روحانی» بر می آید!

در نتیجه هنر این دوستان، مدیریت رسانه ای دولت به کسانی سپرده شده که به ایده های رئیس جمهور باور ندارند و خود را مدیون رقیب روحانی می دانند، و چه بسا اولویت های دیگری دارند یا آنکه اساساً رسانه را نمی فهمند! و چنین می شود که اجزای تیم رسانه ای دولت، هر یک از تیم رسانه ای رقیب، در جایگاه های رسانه ای دولت جا خوش کرده اند و سوگمندانه، به دغدغه های دولت بی توجه اند!

شخص روحانی اما، مظلوم ترین است، او با اعتماد به برخی از مدیران خود، چنین فضای عجیب و بی سابقه ای را در حوزه رسانه به وجود آورده است که شاید مثالش، در هیچ دولتی مسبوق به سابقه نباشد! ... و اینطور می شود که روحانی، خود همواره لباس از تن می کَنَد و در وسط میدان حاضر می شود، اما تیم رسانه ای حتی پشت سرش نیست که در جایگاه «وی آی پی تماشاگران»، تخمه می شکند و از تماشای چنین بازی ای، لذت می برد!

این تیم ناهمگون که اولیت هایش را، هر چیزی جز «رسانه» و «دغدغه های دولتی» می توان دانست، هم تبختر ویژه ای دارد و هم، ادعایش گوش فلک را کر می کند! و جالب تر آنکه، خود را عامل موفقیت های دولت می پندارند، و نمی بینند (و شاید نمی خواهند چشم باز کنند) آن بدنه عظیم مردمی که در سال 92 به روحانی رای داد، مدتهاست به ادعاهای دولت اعتقاد ندارد و اگر، همچنان معتقد است روحانی خیرالموجودین است، از آنجاست که راهی پیش روی خود ندارد نه هنر هنرمندان رسانه ای دولت!

فلان شورای اطلاع رسانی، معاونت ارتباطات و مطبوعاتی و خبرگزاری دولت و دهها روابط عمومی و سازمان رسانه ای، چه پاسخی برای چنین پرسش هایی ساده ای دارند؟! خبرگزاري ای كه با وجود دولتي بودن و ارتزاق از منابع دولتي و در اختيار داشتن نيروي انساني كافي، چرا سر بزنگاههای حساس دولت يازدهم، حتی حامی دولت نیز نیست؟! رسانه‌ای که با سکوت معنادار رؤسای خود، کناره‌گیری از ورود به منازعات سیاسی، حاشیه امن اختیار کردن و فعالیت های رسانه ای پرسروصدا و ویترین وار، به هیچ وجه نتوانسته است انتظارات دولت و حاميان و دل‌نگرانان آن را برآورده کند.

در دیگر سازمان های رسانه ای مرتبط با دولت نیز، فضا چنین است! به تعبیری، دولت روحانی که ارکان مدیریتی نسبتاً مطلوبی نسبت به دولت پیشین دارد، مهمترین ضعفش «تیم اطلاع رسانی» اوست، اما دولت سابق که مجموعه ای از اشکالات مدیریتی سنگین بود، با تیم رسانه ای پرهیاهو و پرکار خود، باعث اتفاقات غیرمعمولی می شد، نه تنها فضاحت های دولت قبل را پاک می کرد، بلکه بر سرِ اقداماتِ نکرده، معامله می کرد، امتیاز می گرفت و اقبال عمومی می یافت!

القای یک دوره ای بودن روحانی، ماجرای کذب تعطیلی کارخانه ارج و حتی واکنش ضعیف و تدافعی وزارت ارشاد به ماجرای تدفین «حبیب» در قطعه هنرمندان، چند اتفاق ساده ی سه چهار روز اخیر بود که با هنرمندی تیم رسانه ای دولت، تبدیل به بحرانی صعب العبور شد! کاش می شد از حضرات پرسید، اقدامات این افراد و واکنش رئوس اطلاع رسانی دولت، اعم از ایرنا، ایران یا معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور، شورای بیکار اطلاع رسانی دولت چه بود؟!

نکته غمبار ماجرا اینجاست، همین تیم ناهمگون، در یک ادعا مشترکند؛ آنها در پس ذهن خود و در جلسات خصوصی، به یکدوره ای بودن «روحانی» معتقدتد، از همین رو، از هم اینک، بار و بندیِ وسعت یافته ی خود را جمع کرده و آماده ی «کسب و کار» در فضای «پسا روحانی» هستند! خدا را چه دیدید، شاید در دولت بعدی (در صورت نبودن روحانی) این تیم ناهمگون، همگون تر از پیش به دولتی بعدی، خدمات ارائه دهد!

بحث تیم رسانه ای دولت، دغدغه ی بسیاری از مقامات عالیه دولت نیز هست، وقتی روحانی از عملکرد صداوسیما انتقاد می کند، بیش از هر چیز، تیم رسانه ای خود را محکوم می کند، وقتی این همه جایگاه تاثیرگذار دولتی هست، چه نیازی به صداوسیماست؟!

با این حال، عملکرد فاجعه بار تیم رسانه ای روحانی باعث شده تا بیش از همه، خودِ رییس جمهور بار این «تیم» را به دوش بکشد؛ از اقدامات دولت اطلاع رسانی و دفاع کند؛ خبررسانی کند؛ جوابیه و توضیح بدهد؛ رفع ابهام کند و در نهایت بابت همه اینها هزینه هم بدهد چراکه «تیم»  رسانه ای اش به نفع هر که کار کند به نفع روحانی کار نمی کند!

یک سال به انتخابات ریاست جمهوری 96 مانده و در سه سال اخیر، این «تیم» از هر رسانه منتقد و مخالفی برای رقبا موثرتر عمل کرده! در این شرایط بهتر نیست تا دلسوزان دولت که راه انتخاب شده توسط روحانی را درست می دانند، کمی تعارف را کنار گذاشته و به صراحت از این معضل درون دولت انتقاد کرده و پاسخ بخواهند؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۵۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
81
49
به یکدوره ای بودن «روحانی» اذعان دارند....

خب تحلیلشان درست است...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
27
24
توجیه کافیه
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
22
123
اشکال کار جایی است که دولت نتوانست تیمی همدل وهمراه ومعتقد به برنامه هایش تشکیل دهد، البته می توانست ولی با شعار اعتدال عده ای از افرادی که در دولت گذشته مسؤلیت داشتند باقی ماندند واین اشتباه بود ونتیجه اش وضعیتی است که ملاحظه می شود وواقعا روحانی مظلوم واقع شده است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
4
28
وقتی انسانیت کالایی تجاری می شود، بهتر از این نمی توان انتظار داشت. باید مردم و کف خیابان ها هوشیار و در صحنه باشند وگرنه امیدی به اصلاح دست اندرکاران فاسد نیست
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
13
84
گل گفتی انتخاب هر چند دیر، واقعا آقای روحانی باید تجدید نظری اساسی در تیم دولت صورت بگیرد زبان همه مو درآورد که این یاران دولت ناخالصی زیاد دارن نفوذی ها به بدنه دولت نفوذ کردند و قصدشان زمین زدن دولت است هر چه می گویی هیچ گوشی بدهکار نیست در وزارت ارشاد بویژه کانون های مساجد گروهی نفوذ کردند که عضو پایداری و بدنه سابق دولت هستند و راحت دارند کار می کنند و آدم های خودشان را دانه دانه دوباره جذب می کنند و مدام می گویند که اندکی صبر سحر نزدیک است
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
10
68
مگر اصلا آقای روحانی و یا دولت او ، گروه رسانه ای دارد ؟ که خوب باشد یا بد ؟ شاید این گروه رسانه ای هم نامحسوس باشد ( لطفا به تلخی لبخند بزنید )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
10
45
بهتر است یه چند روزی بروند پیش اقای جوانفکر ریس تبلیغات دولت قبلی دوره ببنند
ساعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
2
28
انتخاب جان چنان از تیم رسانه ای حرف میزنی انگار خبر نداری رئیس مرکز ارتباطات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور خانم قیومی است که از قوم و خویش های نزدیک آقای رئیس جمهور است. حتی آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور هم نمیتواند از ایشان سوال و جواب بخواهد. چنان از تیم رسانه ای حرف میزنی انگار خبر نداری که رئیس مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهور آقای سماوی خواهرزاده آقای روحانی است. مگر میشود به خواهرزاده حرفی گفت!!!!!!!!!
به هر حال عدم اعتماد این دولت به افرادی که دارای تجربه چندده ساله در نهاد بودند و تسویه آنان به بهانه های مختلف من الجمله همکاری با آن دولت که علی القاعده جزو شرح وظایف سازمانی و اداری آنان بود گریزی جزء اطلاع رسانی شما نمیماند.
موفق باشید. ایام به کام
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
22
47
روحانی تنهای تنها است حتی خیلی از وزرا با سیاستهای رییس جمهور هماهنگ وهمراه نیستند .وارزوهای مردم برای انجام تغییرات مثبت را به یآس تبدیل کرده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
4
26
خود کرده را تدبیر نیست حضرات بادمجون دور قاب چین زیادن . اشکال رو از خود دکتر روحانی بجویید . ایشان محبوبیت قبلی خود را ندارند . البته فکر کنم پو پو لیسم با ساختار فعلی بیشتر عجین است تا عقل و آینده نگری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
23
گل گفتی دقیقا همینه تیم رسانه ای دولت متاسفانه خیلی منفعل عمل میکنه
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
15
28
آقای روحانی بسیار قابل احترامند. انتخاب ایشان در مورد تیم پرداخت کننده هزینه ها و اداره کننده جریان انتخاباتی خودشان و نتیجتا سپردن وزارت کلیدی صمت به همان تیم، اشتباه بزرگی بود. امید است همانگونه که در مورد مزایای برخی مدیران تصمیم درستی گرفتند، خودشان را از شر بدهی ایجاد شده قبل از انتخابات آتی نیز خلاص نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
24
5
کمی انتقاد منصفانه بکنید، بنده با چند نفر از تیم رسانه ای دولت آشنایی دارم، هم وفادار به دولت هستند و هم انصافا پرتلاش

شاید به زعم شما کمبودهایی باشد اما با نقد منصفانه آن را گوشزد کنید و اجازه توهین ندهید

با تشکر از سایت شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
27
همه منتظر دوران پساروحانی اند!!!!!!!!!
والا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
4
13
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
7
15
اگر روحانی دیر اقدام کند حامیان خود را از دست خواهد باید هشدارهای جدی به دولت داده شود . افرادی در بدنه دولت در صدد زمین زدن آن هستند . وزیر رفاه که گسترده ترین وزارتخانه را در اختیار دارد باید به گزارش های مردم اهمیت دهد . ایشان نماینده ای به گروه صنعتی ملی بفرستند ببینند مدیر منصوب فامیلی در این یکسال چه بلایی بر سر این گروه و شرکت کفش ملی اورده است . بلایی که بر اثر آن تولید کنندگان از یهمن ماه نتوانستند پول خود را از شرکت بگیرند و در امر تولید دچار مشکل شده اند، حقوق پرسنل دو مرحله ای می شود ، شرکت سودده در سال گذشته به استقراض روی اورده است
یزدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
9
25
دم شما گرم. امثال ما برای پیروزی روحانی چه خون دل هایی خوردیم که بعدش عده بسیار زیادی مجاهد شنبه به پست و مسئولیت برسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
12
12
منو استخدام کنن دکترای ارتباطات دارم استاد جنگ روانی هستم می ترکونم!
پزشکپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
16
8
اقای دکتر با همه اخلاق پسندیده ای که دارید انصافا تعدای از وزاراء بسیار عالی وزحمت کش هستند... شما کاری با تبلیغات نداشته باسید..در عمل مردم بایستی عملکرد شمار حس کنند...مدیرت برنامه ریزی بسته ای دارید ..نه استخدام...جوانان تحصیل کرده به شما اعتقاد داشتند....بعضی از استاندار ها عملا خلاف شما عمل می کنند ..در این باقیمانده خدمتت قسمتی از مشکل اشتغال جوانان به صورت ضربتی حل کن ببین مردم چکار می کنند......
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
20
10
آقای روحانی هم در بخش رسانه و هم در بخش معاون پارلمانی خوددچار ضعف بسیار بزرگ هستند که عمدتا بدلیل حفظ نیروهای احمدی نژادی است و بدین ترتیب در دوره بعدی احتمال شکست خود را بالا برده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
گذاشتن طیب نیا نعمت زاده و سیف اشتباه محض بود
lمهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
9
10
در موثر بودن یک تیم رسانه ای صادق شکی نیست, ولی مردم هم این قدرت تشخیص را دارند که ببینند یکی برای چپاول آمده بود و دیگری برای خدمت.
متاسفانه شدت خرابی ها به حدی است که هر دولتی بعد از احمدی نژاد روی کار می آمد نمیتوانست عملکرد چندان بهتری داشته باشد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
37
28
روحانی ۴ ساله هست با این تیم رسانه ای شک نکنید..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
5
10
خب حالا که چی ؟ به ما چه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
10
27
دولت خرابه و نیاز به تخریب نداره... اینو حتی اصلاح طلبانی مثل کواکبیان هم فهمیدن... خودتون رو خسته نکنین!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
14
25
تیم رسانه ای آقای قالیباف شدند تیم رسانه ای ایشان
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
دکتر روحانی لطفا یک تیم رسانه ای حرفه ای اصلاح طلب را جایگزین تیم رسانه ای خود کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
4
32
اقاجان چه تخریبی ؟ حقوق 200 میلیونی که دارند میدن هر روز دارند همه چی رو گران می کنند چشم شان هم که به فلاکت مردم بسته است
نیازی به تخریب چی ندارد دولت خودش دارد خودش را تخریب می کند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
8
28
بارها وبارها کسانی که دلشان برای این مملکت میسوخت ومیسوزه، در مورد مدیرانی که یک شبه مدیر شدند وعکس احمدی نژاد رو بالای سر خودشون ودر دفتر کارشون نصب کردن هشدار دادند.این مدیران یک شبه ،هیچ از اخلاق واخلاق مداری بویی نبرده اند وهمچنان دل در گرو دولتی دارند که آنها رو یک شبه از پایین ترین رده های کارمندی به منسب ریاست ادارات دولتی رساند. بارها مشاهده شده که اینگونه افراد به جای پاسخگویی به ارباب رجوع به انتقاد از سیاستهای دولت پرداخته ومثلا خودشان هم از وضع موجود ناراضی هستن!!!!!!نمونه کوچک از این دسته افراد رییس اداره برق بروجرد هست که همچنان از صدقه سر دولت آقای روحانی رییس مونده ودر پشت میز ریاست از دولت انتقاد میکنه وتازه به فکر ارتقای پست هم هست ....آقای روحانی با ابقای این گونه مدیران ظلم مضاعفی به خودشون ومردمی میکنن که با انتخاب ایشان آرزوی تغییر داشتند
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
11
22
هیچکس بیشتر از عملکرد این دولت، آن را تخریب نکرد، عمل نکردن به وعده ها و چشم داشتن به قم! دفعه بعد برود قم رای بگیرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
11
24
جریان مخالف دولت با اینکه تعدادشان یک دهم است اما صدای بلندی دارند.
دولت باید تبلیغات اش قوی تر شود و به تبلیغات مخالفان بتوانند پاتک قوی بزند.
هم رسانه های قوی و هم تیم دولت باید قوی تر شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
3
17
واقعیت تیم و برنامه روحانی همینی بود که دیدید، ایشالا یاد بگیریم دوبار از یک سوراخ گزیده نشویم. در صنعت مدیران رانت خوار و فاسد و فامیل سالاری گماشت که جز منافع انفرادی و خانوادگی به چیزی فکر نمیکنند
صدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
14
خود کرده را تدبیر نیست
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
11
17
کلا آقای روحانی شخصیت منفعلی دارن به نظرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
10
گام بعدی به عنوان ضربه کاری افزایش قیمت ارز و طلاست که از چند وقت دیگه کلید می زنند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
12
البته انفعال رسانه ای و واگذار نمودن میدان به رقیب به هیچ عنوان اختصاصی به تیم رسانه ای دولت روحانی ندارد.
بلکه این انفعال را در تمامی رسانه های چپ ایران به وضوح میشود مشاهده کرد.
همگی دچار نوعی خود سانسوری مزمن و دل سرد کننده شده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
5
7
انتخاب منظورت از سهام بازی، خرید شرکت نشر گستر توسط آقای مع..... هست؟
نظرات بینندگان