arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

گيتس حملات سايبري را از معضلات مهم کنوني جهان دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه کشورش پیوسته هدف حملات اینترنتی است، تاکید کرد: جرایم اینترنتی از معضلات بزرگ جامعه جهانی کنونی است. گیتس این مطلب را در کنفرانسی با محور دفاع در آسیا در سنگاپور مطرح کرد، ‌کنفرانسی که لیانگ گوانگلی وزیر دفاع چین نیز در آن شرکت کرده بود.

گیتس تصویب قوانین بین المللی را برای مبارزه با جرایم اینترنتی و سرقت اطلاعات در اینترنت خواستار شد. وزیر دفاع آمریکا افزود: ما تهدیدهای سایبری را بسیار جدی می گیریم و نه فقط یک یا دو کشور بلکه منابع مختلفی را در این تهدیدها دخیل می دانیم.

گیتس با اشاره به این که آمریکا دائما هدف حملات سایبری قرار دارد، گفت: من معتقدم همه کشورهای باید حملات سایبری را به عنوان یک مشکل بالقوه برای خودشان در نظر بگیرند.

گیتس بدون اشاره به چین گفت: اگر می توانستیم هرچه سریعتر قانونی را به تصویب برسانیم که به موجب آن مشخص شود در صورت خطر حملات سایبری، چه اقداماتی مجاز است و می توان به آنها متوسل شد ،‌ شاید در آینده می توانستیم از تنشهای جدی بین المللی جلوگیری کنیم.

روز چهارشنبه شرکت گوگل کشور چین را مبدا حمله سایبری به جی میل های مسئولان آمریکایی،‌ ناراضیان چینی، مسئولان نظامی و خبرنگاران دانست. چین نیز هرگونه دست داشتن در این ماجرای جاسوسی را تکذیب کرد.
نظرات بینندگان