arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

"مادران سربرنيتسا" اکنون نظاره گر محاکمه قاتل فرزندانشان هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مادران سربرنیتسا ، همان کسانی که فرزندان آنها توسط ملادیچ و دیگر جنایتکاران صرب کشته شدند، اکنون در تلویزیون نظاره گر محاکمه فردی اند که به دستور او هزار نفر از فرزندانشان کشته و در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

به گزارش انتخاب، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی تحت عنوان ملادیچ پشت میز محاکمه به بررسی جنایات وی پرداخت و اعلام کرد مادران سربرنیتسا ، اکنون در تلویزیون نظاره گر محاکمه قاتل هزار نفر از فرزندانشان هستند که در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

در ژوییه سال هزار و نهصد و نود و پنج ، نیروهای صرب به دستور راتکو ملادیچ در سربرنیتسا، زنان را از مردان جدا کردند و در روزهای بعد همه مردان را قتل و عام کردند.

به همین علت ، دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق راتکو ملادیچ را به نسل کشی متهم کرد که شدید ترین جرم در حقوق بین المللی به حساب می آید. اکنون که پانزده سال از این دوران می گذرد ، گورههای دسته جمعی یکی پس ازدیگری کشف می شود .

ملادیچ همچنین باید در دادگاه بین المللی لاهه به اتهامات خود در خصوص جنایاتی که در مدت محاصره سارایوو مرتکب شده است پاسخ دهد. شهر سارایووو در مدت چهل و سه ماه در محاصره نیروهای صرب بود و در طول این مدت این شهر بی رحمانه توسط صربها بمباران وگلوله باران می شد
نظرات بینندگان