arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

20 درصد هزینه‌های انتخاباتی هیلاری کلینتون را عربستان پرداخته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه "میدل ایست آی" مقاله‌ای را به نقل از خبرگزاری رسمی اردن منتشر کرد که در آن فاش شده عربستان از اصلی‌ترین حامیان مالی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون است.
 
به گزارش انتخاب، طبق گزارش میدل ایست آی، خبرگزاری رسمی اردن (پترا) روز یک شنبه اظهاراتی را از محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان منتشر کرد که نشان می‌دهد ریاض 20 درصد هزینه‌های کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پرداخت کرده است.
 
مساله حمایت مالی کمپین‌های انتخاباتی از سوی طرف‌های خارجی در ایالات متحده آمریکا یک امر "غیرقانونی" به شمار می‌آید و هیچ یک از نامزدها نباید برای تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات، حمایت مالی از سوی طرف‌های خارجی دریافت کند.
 
پایگاه میدل ایست آی اعلام کرد این گزارش بلافاصله حذف شد و خبرگزاری اردنی پترا نیز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرد.
 
این پایگاه اینترنتی عکسی را از گزارشی که خبرگزاری پترا به زبان انگلیسی پیش از حذف آن منتشر کرده بود، به انتشار گذاشت.
 
علاوه بر آن، موسسه واشنگتن در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گزارش اصلی را که خبرگزاری اردنی پترا منتشر کرده بود، باز نشر داد که در آن به نقل از محمد بن سلمان آمده است: "عربستان در طول سال‌های گذشته از حمایت مالی کمپین‌های دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا بخل نورزیده است و طبق عادت عربستان پرداخت 20 درصد از هزینه کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برعهده گرفت و این در حالی است که برخی از قدرت‌های کارآمد در کشور قدر این حمایت صورت گرفته به این نامزد زن را به این دلیل که زن است، نمی‌دانند."
 
این مقاله همزمان با آن منتشر شد که وزیر جوان 30 ساله سعودی به آمریکا سفر کرده است.
 
پایگاه میدل ایست اعلام کرد رسانه‌ها پیشتر به این امر پرداختند که عربستان ارتباط مالی با خانواده کلینتون دارد. چراکه در سال 2008 نیز عربستان مبالغ 10 میلیون دلار و 25 میلیون دلار به طور جداگانه به نهاد خیریه کلینتون که ریاست آن را بیل کلینتون، همسر هیلاری کلینتون و رئیس جمهور اسبق آمریکا برعهده دارد، اعطا کرد.

 
میدل ایست آی نوشت کمپین هیلاری کلینتون هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده و زمانی که پایگاه میدل ایست آی از پترا سوال‌هایی را در مورد این گزارش حذف شده و دلایل حذف آن پرسید، این پایگاه نیز هیچ پاسخی نداد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان